1100T Kokemuksia?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Ismo, 21/8/13.

  1. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Onkos kellään foorumilaisella turbokattia, kun en juurikaan juttua niistä löytänyt? Vai onko tieto vain hautautunut jonnekin? Kiinnostais ostaa käytetty ämmä tai xf, mutta tiedän ainoastaan yhden tyypin jolla sellainen on ollut, eikä juuri kehuja saanut. Teknisiä ongelmia oli kuulemma paljon, toimiessaan sanoi olevan makea peli. Mieli tekis tehokasta(>200 hp) ja luotettavaa kelkkaa, ahdettu nytro olis toinen vaihtoehto, mutta catti vois ajettavuudessa voittaa.
    Kielipää ei oikein riitä ameriikan foorumeita selaamaan, eikä ruottalaisia senkään vertaa, onko joku perehtyny mitä niillä puhutaan?
     
  2. JeppeMasu

    JeppeMasu Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Laitoin viestiä....
     
  3. jaatha

    jaatha Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    terve, minulla ollut 2 talvea tz1 turbo ja ollut todella tyytyväinen, voimaa riittää.
    ainut ikävä ominaisuus vehkeessä on että keväällä kovalla lumella lämmöt meinaa nousta.
     
  4. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Laita JeppeMasu minullekin viestiä, kuumetta pukkaa ja tarvii tietää kaikkea.
     
  5. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Se vaan kelkkaa kauppas siinä viestissä, mutta ei sillä ole sitä enää...
     
  6. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: Vs: 1100T Kokemuksia?

    ostitko? No kertoi kuitenki omia kokemuksia laitteesta.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  7. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Vs: Vs: 1100T Kokemuksia?

    Ostin. Kertohan se kokemuksia ja hyvältä kuulosti. Mutta harvemmin myyjät huonoja kokemuksia kertookaan. Suunnanvaihtaja siitä oli hajonu aikanaan, eikä tuo sähkötoiminen pakki kehuja saanut korjattunakaan, mutta muuta vikaa ei kuulemma ole ollu.
    Itse olen ajanu vasta muutaman kilometrin, joten muuta en osaa sanoa, ko että tehoa on ainaki kohtalaisesti.
     
  8. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Niin kyllähän myyjät omiaan kehuu, vaan se kertoi minulle kokemuksiaan laitteesta ja kehui vaikkei enää ollut myytävää.
     
  9. sdi 1000

    sdi 1000 RR 1100 Turbo '13 x2

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Minulla on turbo 1100 RR -13 malli ja ei ole ollut mitään ongelmaa 1500 kilometriä olen ajellut. Kevät keleillä ei ole ollut mitään ongelmia lämpöjen kanssa ja on sillä mukava päästellä menemään ;D
     
  10. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Xf 1100t hicountry -12 ja en vaihtais pois, hyvä peli. ylivuotisena ostettu 3000kilsaa tuli eka talvena. huippu peli kaiken kaikkiaan 8) kuhan takuu loppuu niin viritellään ankarasti vaikka vetoja on kyllä vakionakin
     
  11. JK-80

    JK-80 Arctic cat xf 1100 turbo sp `12

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Viime talvena vaihtui 2 tahti lynksi 4 tahti turbo cattiin. `12 xf1100 tbo:lla tuli viime talvena kilsoja 1500km, ja onhan mahtava peli :) :) . Pakki tosiaan näissä vähän välillä ongelmana, omassakin oli alussa sitä ongelmaa, ei tahtonut kaikissa tilanteissa saada pakkia päälle. Muuten pelasi hienosti ainakin viime talven. Ja tuosta tehosta, 600:sen jälkeen tuntui että tarviiko kelkassa olla enempää tehoja, itsellä kuitenki reittiajoa 99% kilsoista, ja nyt yhden talven kokemuksen perusteella, kyllä tarvii :) :) !! Mukava ajaa kelkalla, jossa voima ei lopu kesken! Tietenkin joillekin tarvii olla kelkassa 250hv, mutta omalla kohdalla voi sanoa, ettei tätä kyllä virittää tarvi, voimaa kuitenki on 177hv, ja vääntöä 165nm, ja aika harva saa mitattua 100%:sesti tämän tehoisesta tehot ulos reiteillä ::). Ajo asento kelkkojen parhaimmistoa, alusta vaatii päivittämistä, iskarit aika huonot vakiona. Mutta makuasioitahan nämä on. Minun rehellinen mielipide on, että jos kelkkailee kuten minä, eli ajelee reipasta reittiajoa ( ei kuitenkaan vetomiesten 80 km/h keskinopeuksia ;D ) , keskipitkiä päiväreissuja (200-400km), ja haluaa luotettavan /toimivan /tehokkaan kelkan, ni minusta ac 1100 tbo on yksi parhaista ellei paras tähän tarkoitukseen.
     
  12. Leekare

    Leekare Well-Known Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Tämähän mielenkiintoinen topiikki :)

    Mitenkäs ku itellä ajo on suurin osa umpisen rälläystä, vaaroja ja soita, kokemuksia? Nyt on jatkettu rene, meniskö täyspitkä 1100 turbo paremmin?
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Tuohon on vaikea vastata. Kait osin myös makuasia.
    Luin vasta jonkun Jenkkitoimittajan koeajorapsun XF800 mallista. Koeajo oli tehty jossain Kalliovuorten suunnalla. Toimittajan oma mielipide oli, että hän ajaa mieluummin ummessa tällä keskimittaisella, max 144" matolla olevalla kelkalla kuin pidemmillä vaikka niillä joskus olisikin helpompaa. Niillä sitten kärsii liikaa reitillä.

    Oli sikäli mielenkiintoinen Jenkkitestiksi, että toimittaja vertaili myös F800 malliin ja vertailun ajoi puunkiertoreiteillä että puuterissa. Tekstistä päätellen kyseessä oli todellakin puunkiertoa, tiukkoja mutkia ja patikkoista reittiä. Toimittajalla itsellään on ajokkina -11 kilpurirunkoinen ajokki, joten ilmeisesti pitää enemmämkin tällaisesta ajosta, mutta ajaa myös pehmeällä.
     
  14. Leekare

    Leekare Well-Known Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Niin on makuasia, silläpä mielipitteitä kyselen. Olen serkkupojan 12 800 M catilla ajanu, se 153, se oli kyllä mahtava ajaa. Mutta vielä pitempi sais mun puolesta olla, jotta ei kiinni tarvis ennää ikänä jäähä :D Ja tuo 1100 turbo...se vain kuulostaa aika herkulliselta...
     
  15. JTP

    JTP New Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Itellä oli viime talven M1100t 162" liian raskas keksintö väännellä pusikoissa! Vauhtia jos sai pidettyä niin ok. Hirveän kankea! Ei oikeen jääny hyvät muistot.
     
  16. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Kankia tämä on pusikossa mullaki oli ennen xp 800 joka oli makia umpisessa reuhata mutta tämä hakkaa sen reitillä sata-nolla etenki moottorin osalta. Makiasti vetoja etenki isommilta nopeuksilta. Hymy herkässä ku vetää satasesta niinku kusiainen nollasta.
     
  17. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Täytyy tunnustaa että vaikka jammu miehiä ollaan ni toi 1100T aina jollai tavalla kutkuttanu itellä ::)en tiiä sit minkä lainen toi uus ac nytron koneella sekä että viperi...turbona meinaan ;Dvetoja ois ainaki,sen tiiän omasta kelkistä.taitaa olla noi 1100T silti aika varmoja kamppeita lopun viimein?
     
  18. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Ainahan pitkä on kankiampi ja ei sillä tarvinu vauhtia pitää umpisessa (m-sarja) aivan samalla lailla lähtee kuin 800. Harva puista jyrkkää rinnettä nousi mielestäni jopa paremmin kuin nykynen, 800 kun tahtoo nousta pystyyn. Jos pitkää nelaria olisin laittamassa niin AC tbo ehdottomasti koska on ollut myös Nytro MTX (onko niitä edes muita).
    Ainut miinus oli että söi ku hevonen n.10l enempi mitä nykyinen, samanlaisella ajolla.
     
  19. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    1100T vie enempi ku 800 2t? No oli tahti mikä tahansa niin ei sitä voimaa pyhällä hengellä tehdä vaan soppaa vaatii.
     
  20. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: 1100T Kokemuksia?

    Usko huvikses, kävi piuhoissa eikä mitään vikaa. Samaan aikaan oli toinenki tbo jonka omistaja valitteli samaa.
     

Suosittele tätä sivua