2016 800 e-tec välitykset

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Esijännitys, 23/11/19.

  1. Esijännitys

    Esijännitys Member

    Ketjua vaihtamassa ja samalla mietin että jos ylärattaan vaihtas 22 hampaiseen. kelkkana siis -16 800 re rs-kit
    vakio on 23-45. Onko kellään kokemusta reittiajosta?
     
  2. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Varmasti toimii!
    Minulla oli entisessä 600 Etec Rex2:sessa viimeiseksi 22:n n.350km ennenkuin meni vaihtoon. Toki kytkimessä ja varissa oli jotakin hipelöintiä mutta toimi reitillä tosi ok.
    Enimmät ajot n.8000 km ajelin 21:n rattaalla.
    Eli kun tuossa 800:ssa on tuota voimaa reittiajoon rutkasti, niin 22:n on mielestäni tosi soppeli ratas tuohon sinulle.
     
  3. Myöhäherännäinen

    Myöhäherännäinen Well-Known Member

    Varmaan toimii joo. Ite ajelin viime talvena 1800 km reitillä noilla vakiväleillä ja toimi miun käytössä hyvin niilläkin kone oli -15 800re rs-kit. Kaikki aina riippuu siitä mitä hakee. Toisen hyvä ei välttämättä käy toiselle.
     
  4. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Mulla on 21 ratas ja ei yhtään liian lyhyet, jopa 20 vois olla hyvä.
     
  5. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Mulla oli -14 800 RE 23/46 välit. 800 on voimaa niin ei ole niin ronkeli niistä, enempi auttaa kun laittaa kytkimeen tiukemman jousen niin alkaa viihtyä veto alueella paremmin...
     
  6. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Omassa on 438 rampit, painotappisarja ja 160-320 jousi. Kokeilin 200-320 muuten olisin pitänyt, mutta pojan kanssa ajelusta tuli liian nykivää kun lähtökiekat nousi.
    Mikä jousi sulla oli 800 käytössä ja oliko muita muutoksia?
     
  7. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    muistaakseni jousi oli 200-320 . lähtökiekat jotain 4300-4500 jos pahasti en valehtele. Kytkimen painotappisarja mutta painoa en muista kyllä ja teamin variaattori oli paikalla joka sekin hieman toki vaikuttaa miten vaihtaa alaspäin.
    Olihan se kulmikkaampi paikalta lähtiessä eikä hiljaa ollut hyvä ajaa sen muistan :) . Mutta sitten teki heti mitä käskettiin sen kun painoi kaasua...
     
    Killeri tykkää tästä.
  8. Ande

    Ande Ski-doo Renegade XRS 2019

    800 re e-tec 2012 44 matto ja vaihdoin ylärattaaksi 23 ja välit on nyt 23/45 kytkin oli tarkoitus tänään huoltaa siellä on ilmeisesti 160/260 jousi. Tallista löytyisi 200/290 Jousi vähän ajettuna kannattaako laittaa paikalleen? Vai laitanko keralla rampit, jousen ja painoa lisää?
     
  9. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Muistaakseni mulla oli vakio jousi 160-290 en tiedä mikä -12 mallin kelkassa on. Laita painoa ja kokeile sitä jousta lähtö kiekat ainakin nousee :D
     
  10. Ande

    Ande Ski-doo Renegade XRS 2019

    Vakio näkyi olevan 130/260 ja semmoinen siellä siis on paikallaan. Melko alhaiset lähtökiekat taitaa olla vakiona. ( Metriäkään tuolla en ole vielä ajanut) Lähinnä ajattelin, että samalla olisi vaihtunut huollon yhteydessä, jos olis pikkaisen terävyyttä saanut lisää samalla mutta vakio jäänee nyt paikalleen. Pitää tehdä myöhemmin muutoksia.
     
    Killeri tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua