600 Venture

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä arde, 17/10/06.

  1. arde

    arde Member

    Kertokaapas viisaat mitkä ovat mallia 2000 600 triple Venturen heikot kohdat sekä vielä tärkeimmät huoltokohteet.
     
  2. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Sukset on vielä peltiset ja ne on huonot.
    Itsellä oli SLP:n Powder Prot ja toimi!!
    Jotkut särkee alustan, mutta minulla ei ollut mitään ongelmaa.
    Telastoon kannattaa laittaa paremmat iskarit, itsellä oli Enganssit ja toimi huomattavasti alkuperäisiä paremmin.
    Kone on liian rikkaalla(pienillä kierroksilla) jos on tehtaan jäljiltä.
    Muutoin lienee yksi varmimpia kelkkoja. :)
    PS. Ääntä kaipaa vieläkin ;D ;D
     
  3. arde

    arde Member

    Kiitos tiedoista. Miten moottoripuoli onko jotain edessä piakkoin, koneella on ajettu noin 10tkm, toimii kuitenkin hienosti. Sitten vielä kytkin/variaattori ja suunnanvaihtosysteemi, jos näistä vielä hiukan tietoa niin olen erittäin kiitollinen.
     
  4. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Noissa lukemissa kannattaa kurkata ketjukoteloonkin, että mitä sinne kuuluu ja tutkia ketjun ja rattaiden kuntoa.
    Jos on hyvin pidetty niin ei varmastikkaan tarvi moottoria alkaa aukaisemaan.
     
  5. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Jep, koneella ajelee vielä pitkään, älä turhaan pura!
    Kaasarit toki kannattaa joskus vilkaista ettei ole esim. kuivunut bensaa suuttimiin.
    Variaattorit kanssa, jos kovin paskaiset niin puhdista.
     
  6. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Itse vaihtaisin männät, jos on ajettu jo 10tkm. Kytkin voi olla myös melko huonossa kunnossa (riippuu omistajasta) noilla kilometreillä. Eli kytkimestä kannattaa tarkastaa:

    - Rullien ja painovarsien välys
    - Liikkuvatko rullat ja painit hyvin
    - Onko painoissa kuluneisuutta/kuoppia

    Nämä asiat näkee päällepäin aika hyvin. Kytkimen uusiminen on sitten kohtuu kallista puuhaa.
     
  7. arde

    arde Member

    No niin, kytkin aukaistu ja putsattu, välyksiä ei juurikaan ole eikä kulumistakaan, ilmeisesti ex omistaja on huolehtinut asiat tolalleen. Ketjukotelon öljyt vaihdettu ja tarkisteltu ketjut/rattaat, ihan ok. Alusta ja ohjauslaitteet rasvattu. Kaasarit putsattu.
    Triple pamahti käyntiin muutaman hetken starttauksen jälkeen ja tulihan ajettua muutama kilometri enimpien tuskien poistamiseksi. Kaikki tuntuis olevan ihan ok.
    On se triplen soundi aikas mellevä.
     
  8. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Toi on Yamhan varminpiak koneita, mutta kyllä tuossa 10tkm kohdalla käyttäisin itse koneen aiki varalta ja vaihtaisin ainkin männänrenkaat, jos ei sitten koko mäntiä. Toihan voisi olla sitten vaikka ensikesän hommia...

    - Kiristitkö ketjun sormikireyteen mattoa pyöritellen
    - Öljypumpun säätö/toiminta?
    - Suksien haritus?
     

Suosittele tätä sivua