Adventure GT 600SDI VM:09 lämpöongelmat

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä summit, 15/4/17.

  1. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Elikkäs ongelmana koneen korkeat lämmöt kun reki perässä!
    kelkan olen vasta hommannut ja tehin täydellisen kone/laatikkoremontin tähän vehkeeseen.
    remontin jälkeen olen ajanut yli 500km ilman mitään ongelmia,
    kunnes tunturissa lämmöt niin tapissa että herjasi parikertaa ylilämmöstä!
    keli oli mennessä soseinen eli lumi kyllä lensi kohtuudella mutta kelkka vain ei jäähtynyt niin kuin pitäisi,
    flekti ainakin huusi kaikenaikaa joten luulisi että se "pelaa" ja telatunnelin kenno oli niin kuuma että sormet melkein palo että varmaan termarikin pelaa normaalisti!
    yhdellä tutulla oli myös just saman vuotinen adventure ja siinä oli ongelmat täysin samat!
    Olen tässä yhden remonttiukkelin kanssa puhunut asiasta joka on näitä 20v rempannut ja meinasi että se on ominaisuus mutta minä en sitä kyllä usko!
    Eikös eka commander ja expedition ole niinkö sama kelkka kun näitä on seurannut,
    yritin näistä etsiä tietoa lämpöongelmista täältäkin sivulta mutta aika vähän oli asiaa missään!
    Joskus on commanderiin ollut joku päivitys saatavilla kyseiseen ongelmaan mutta ei selvinnyt mistään että mikä se parannus olisi ollut.
    Exbeditionissa tätä ongelmaa ei ole kun olen paria kaveria päässyt jututtamaan asiasta ja kertoivat että ihan sama kuinka iso reki perässä niin ongelmia ei ole eli miten tässä nyt kenenkään puheita voi ottaa tosissa!
     
  2. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Mulla xrimmi teki samaa kun ajelin hiljaa vaikka lunta oli reilusti lämmöt nous normaalia korkeammalle ei kuitenkaan piipannut vielä reippaammin kun ajeli tippu lämmöt normaaliin.
     
  3. pietro

    pietro ranger 600 e-tec

    e-tec rangerikin on pari kertaa tehnyt niin että lämmöt nousee mittarin mukaan tappiin ei kiutenkaan hälytä, kelkka parkkiin, hetken kuluttua ajamaan ja lämmöt pysyy normaalina, en ole löytänyt tälle selitystä, termari toimii ja kenno on lämmin sekä puhallinpuhaltaa, kaikki toimii mutta kelkka on sitämieltä että käydään kuumana ? sitte taas parikuukautta ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa vaikka ajaa kovalla kelillä.
     
  4. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    No yksi, mikä on noissa ekasarjalaisissa ja myöhemmissä malleissa selkeä ero, on roiskeläppä. Eli noissa eka sarjan Commanderissa ja GTssä on vanha ST600sen peruja oleva läppä, joka ei ole ihan älyttömän hyvin lunta ohjaavaa mallia.. Se myöhempi, vielä nykyisinkin käytössä oleva "rohmu" sitä vastoin on paitsi pidempi, mutta myös aivan erilailla muotoiltu.

    Muita eroja en näissä ainakaan itse tiedä olevan.. Toki, voihan esimerkiksi syylärissä olla tehoeroa.
     
  5. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Can am mänkissä on ollu sellanen ongelma että syyleri turpoaa ja menee tukkoon eli ilma ei kierrä vaikka flekti pyörii.
     
  6. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Noniin muistin aikana tämäkin ongelman ratkaisu pitää tänne päivittää!
    Tutkittiin aika perin pohjin tuota ongelmaa ja päädyttiin tekemään pakko ohjaus flektille,
    tämän seurauksena saatiin lämmöt pysymään täysin normaalissa lämpötilassa vaikka loppukeväästä oli tosi raskaita kelejä!
     

Suosittele tätä sivua