Ajohanska-topicci

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Kuitu, 11/1/06.

  1. Kuitu

    Kuitu Member

    12 vuotta palvelleet snowriderit on aikansa eläneet ja olen katsellut uusia ajohanskoja. Duellin välittämät IXS STARTER Goretex hanskat ovat nyt kiikarissa. Onko kenelläkään kokemuksia IXS hanskojen kestosta/laadusta? Entäpä millasia käsineitä yleensäkin käytätte ajaessanne, kokemuksia/suosituksia??
     
  2. machz

    machz Guest

    Itse monet monet eri merkit ja mallit hanskoissa kuluttaneena voin suositella neopreenihanskoja (esim. Scott:lla todella hyviä). Toimivat aina ja mikä parasta myös märkänä! Monet kalvohanskatkin jäätyvät päältä koppuraksi (eri materiaaleja päälykankaissa). Hanskoissakin ois hyvä olla useammat parit eri keleille.
     
  3. H-pux

    H-pux SBA 650

    Mulla ollut kaksi paria Scott S1:ä - muuten hyvät mutta molemmista pareista katkennut ranteen kiristysremmi. Eka pari kesti melkein koko viime talven ja toiset hajosi kolmannella reissulla. ??? Nyt kokeillaan korvaisiko takuu ja sillä välin käydään hakemassa jonkin muun merkkiset hanskat.

    Onko kellään kokemuksia Halvarssonin hanskoista ?
     
  4. machz

    machz Guest

    On, malli UFA. Materiaali Va Pex. Kovettuu koppuraksi vähänkään kostuessa.
    EN todellakaan suosittele!
     
  5. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    Mulla ittellä on Mp-asun neoprenet ja ihan hyvin on toimineet mutta jos suositella pitää niin sellasen ski-doon hanskat joissa on jäärapa etusormessa
     
  6. Kuitu

    Kuitu Member

    Hyvä homma, kiitoksia neuvoista. Scotilta näyttää löytyvän vaihtoehto tuolle IXSlle joten vaaka kallistuu sille puolelle. Kokemuksia Scoteista??
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Onhan nuista. Adventureista ja Neopreeneistä. Neopreeni on hyvä sellaiseen nopeahkoon saunalenkkiin jossa ei paljoo pysähdellä. Pärjää kyllä kovallakin pakkasella kunhan vaan muistaa laittaa kahvanlämmittimet päälle. Kastuneenakin miellyttävät kädessä nuo neopreenit kun vertaa esim. normaaleihin kangas hanskoihin. Adventureja pietän jos lähtee pitemmällle reissulle vaikkapa makkaraa paisteleen niin pystyy seisoskelemaankin nuo hanskat käessä ilman että on nakit jäässä ;D
     
  8. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Hirvonen / Oulu myy skidoo merkkisiä hanskoja, etuna vasemmankäsen etusormessa oleva raappa.... voi pyyhkiä visiiristä jäätä. toimii
     
  9. Kuikha

    Kuikha Xtrim SDI600 -08

    Mulla on tuollaset sinisalon fleecehanskat, ja ainakin ne on toiminu mahtavasti. Ei päästä viimaa läpi eikä tule kummemmin rakkojakaan käteen, kuten edellisillä tuli. Ja pääasia että ne on ohuet, niin hallintatatsi on herkän loistava :).
     
  10. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Eikö fleece kerää lunta, vai onko niissä vaan fleece-vuori?
     
  11. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    tämmöset ne olla pittää! ;D
    [​IMG]
    ei palele ainakkaan.
    toiset hanskat o jotku goretex kinttaat. nilläki kanssa tarkenee ja ei kastu kovin nopsaa.
     
  12. Kuikha

    Kuikha Xtrim SDI600 -08

    No, emmie niitä lumen lappamiseen ostanu vaan kelkalla ajamiseen eli vähän paha sanoa, ei oo kokemusta :/
     
  13. Maike

    Maike Well-Known Member

    250km vasta ajanut IXS:n hanskat kädessä. Vielä on kestäneet ja suhteellisen lämpimätkin olivat, vaikka pakkasta oli yli 20-astetta. Nuo vaihdan vasta sitten, kun kuluvat puhki.
     
  14. Vilho

    Vilho freeride

    ;D Löytyy perus maatilalaisen työhanskat ajohanskoina. Viikonloppuna kuvaa tulee.
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Minä käytän ajaessa Columbian lasketteluhanskoja. Kämmenpuolella on semmonen nahkan/kumin tuntonen matsku jossa on hiton hyvä pito, eli ote kahvoihin on hyvä. Pakkasilla tarkenee tosi hyvin kun laittaa sisälle irrtoitettavat fleece vuoret. Plussana näissäkin hanskoissa on oikean käden etusormen vasemassa laidassa oleva "raappa".
     
  16. frosty

    frosty Well-Known Member

    Scottin S1 on nyt toista talvea käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Jos tuntuu sormet palelevan, tökkää hetkeksi hankeen ja taas on lämpöstä. Mitään ei ole hajonnut, mutta crossissa saisi olla hiukan ohuemmat kämmenpuolelta.
     
  17. I_me

    I_me Paljon osia, mut ei enään yhtään kelkkaa...

    Sweep Snow sports hanskat itsellä, ei liian paksut ja kankeat mutta silti lämpimät ja vinkkari löytyy etusormesta.
     
  18. Redown

    Redown Ski-doo Renegade 600SDI -05

    Kovilla pakkasilla ajetaan Reiman paksuilla nahkahanskoilla: http://www.scottusa.com/product.php?UID=7428
    Mulla on noista se vähän vanhempi malli ja niillä on ajettu noin 10 000km, nyt alkaa olla vaihtokunnossa. Parhaat hanskat mitä olen ikinä ajaessa käyttänyt, hintaa tosin löytyy yli 100e mutta se on pientä verrattuna noiden kestävyyteen/toimivuuteen...

    Raasinki hommissa sit neopreeneillä..
     
  19. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Mulla kädessä MP-asun Viperit ja tuntuu toimivan hyvin. Plussaa "tuuletusräppänästä" hanskan selkämyksessä, ei hikua käjet.
     
  20. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    mullakin noi hanskat ja on lämpimät. tässä ajoin 24 asteen pakkasessa ilman käenlämmittimiä ja eikä paleltunu sormet!!
     

Suosittele tätä sivua