Ajohanska-topicci

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Kuitu, 11/1/06.

  1. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Foorumilla noita joku kehunu. Kokkeile
     
  2. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Ite ostin Loukolta kelkkamessuilta. Hyväntuntuset ja pysyy käpälät kuivana. Kovia pakkasia ei oo vielä ollu..:)
     
  3. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Messuilla tais maksaa 60€ tosin joku muu myi messuilla satkun hintaa samanlaisia hanskoja:D
     
  4. Pertuzi

    Pertuzi Well-Known Member

    Jos tykkää tuosta shortin varresta niin hyvät hanskat on tuohon hintaan ja vaikka siihen 100 euronkin hintaan. Hanskoista löytyy pitävä kämmenosa. Vuori on ohut kämmenpuolelta -> hyvä tuntuma tankoon, kun eivät ole paksut. Kämmenpuolella ei ole ärsyttävästi irrallaan olevaa vuorta, joten kahvoista saa pidettyä hyvin kiinni. Selkäpuolella on paksumpi vuori. Itellä on nuo cubricit mutta pitkällä varrella. Ilman minkäänlaisia kahvasuojia 20 asteen pakkasella reitillä alkaa sormet jäätymään. Ja metsässä vilttohommissa -5 asteen pakkasessa liian lämpimät.
     
    Pikipoika tykkää tästä.
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mulla nuo lyhyet menee läpi kauden. Ei ole liian kuumat olleet kun ei taida juuri eristystä olla kämmen puolella. Kovemmilla pakkasilla ohuet merinosormikkaat alle. Näissä lyhyissä on kaksiosainen tuo suuaukko. Sellainen kireä mikä menee tiukasti käden ympärille ja sellainen löysä mikä menee hihan päälle. Olikohan niin että pitkissä vaan tuo hihan päälle menevä? Nuo lyhyet saattaa olla tympeät repiä käteen märkänä jos kovin tiheään tarvii hanskoja ottaa pois. Oon kuitenkin itse tykännyt kun niin hyvä tuntuma tankoon.
     
    Pikipoika tykkää tästä.
  6. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Tähän asti useammat kalliit hanskat vuoteen puhki ajaneena otin kokeeksi "budjetti" mallin hanskat ajohanska testiin. Wurthin membrane työkäsine ovh. hinta taitaa olla n.12-14€ Nyt 300km takana eikä mitään kulumisen merkkejä, eikä rakkojakaan ole käsiin tullut. Eihän nämä niin muodikkaat ole kuin jotkin toben runkkaset, mutta näillä Wurthilaisilla mennään kyllä tästä eteenpäin.
     
    teme-, tmylsy ja Fudge tykkäävät tästä.
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Muodin mukaan Tobe juuri näin ja vuosia kehittynyt Hipora yms. vastaavat kalvot ja voin sanoa että p@sk@t ole, samanlailla jätesäkki kuin aiemminkin kun vertaa vanhoihin Gore-tex hanskoihini. Vettä pitää kyllä mutta onhan nuo vähänkään aktiivisemmassa ajossa sen tuntuiset että joku ois kusassut kinttaaseen, rauhallisessa ja tasabaana ajossa menee ihan ok jos ei tiedä paremmasta eli toisaalta tieto lisää tuskaa vaan:D.
    Wurttilaiset otan testiin itekkin kun sattuu olemaan ihan hyvät maastohiihdossa ja siinäpä ne on valmiina retkelle odottamassa, töissä kyllä tullut todettua pirun kestäviksi. IMG_20200130_121841.jpg
     
  8. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Itelä tuomoset
    https://www.karkkainen.com/verkkoka...-hiihtokasine-hiihtokintas?searchTerm=3 sormi
    Vaikka märkänä niin pinta kyllä jääty järvellä mutta sormia ei kerinny palelee vaikka pakkasta oli 20.
    Rakko kyllä tuli käteen mutta oliki eka pikku reissu joten käet ei ainakaa oo tottunu vielä.
    Vielä ei ole löytyny semmosia sormikkaita joissa olis minun sormet tarenneet tuolla kelillä umpishommissakaan.
     
  9. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Useita hanskoja tullut kokeiltua ja Cubrickit istuu kyllä todella hyvin. Sekakäytössä sopivasti topattu selkäpuolelta ja kämmenpuolella hyvä tuntuma tankoon. -30 kelille tankorukkaset, niin näillä pärjää koko talven ajot.

    Lyhyet versiot ostin myös Loukolta varalle, kun halvalla sai. Pidemmät on tosin helpompi vetää käteen ja paremmat, kun tulevat kunnolla hihan päälle. Lyhyet joutuu aika tarkasti sovittelemaan hihaan istuvaksi.
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  10. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Scotit ei vaan pidä vettä ollenkaan, mutta muuten kyllä hyvät.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  11. Oudie38

    Oudie38 Member

  12. Simbaljev

    Simbaljev Lynx Enduro 2023

    Minun mielestä nuo Klimin Inversionit on ihan hyvät hanskat, aika monta tuhatta kilometriä ne mulla kesti. Aattelin nyt uudet samanlaiset ostaa, ellen keksi jotain muuta vaihtoehtoa.
    Mutta ei ne kyllä kauhean lämpimät ole, tankorukkasten kanssa pärjää yllättävän pitkälle.
    Tosin tuo ääreisverenkierto on niin erilainen eri kuskeilla, joten jos tuntuu että tarkenee noilla, niin suositus Klimeille, ainakin lauhemmille keleille.
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Parilla tutulla Inversionit ja toinen haki kolme paria varastoon kun on ainoat hanskat joilla ei tule rakkoja eikä kädet hikoa mahdottomana.
     
  14. kikoske

    kikoske Khaos Slash 155

    Erittäin positiiviset kokemukset Inversioneista. Yhdet ostin joskus kokeilumielessä ja nykyään onkin aina mukana 2 paria tavallisia ja yhdet lämpö mallit.
     
  15. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Täällä myös inversionit käytössä ja on kyllä hyvät. Aiemmin ajoin aina neopreenihanskoilla ja enää en niihin palaa.
     
  16. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Täältä kanssa pisteet Inversionille. Olen hanskoista aika tarkka, nämä on parhaat hanskat mitä minulla on koskaan ollut. Kestävyys ei ole ihan huippua, moni hanska on siinä parempi, mutta ei ole hintakaan paha ja istuvuus omaan käteen on ykkösluokkaa.
     
  17. wille86

    wille86 Well-Known Member

  18. Oudie38

    Oudie38 Member

    Ok. Kiitos mielipiteistä.
    Eli inversionit hakemaan :)
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Pitääkö sinulla vettä nuo? Tyttärellä mopo/kevari/kelkkakäytössä nuo ja ei kuulemma pidä yhtään vettä mutta ei olla lähdetty palauttamaan kun 25€ maksoivat :D.
     
  20. wille86

    wille86 Well-Known Member

    tähän mennessä olen kyllä saanut kaikki hanskat märäksi merkistä riippumatta. Ja siksi on mukana 2 tai kolme paria hanskoja että riittää koko päiväksi. eihän ne mitään uimista kestä vaikka siellä välissä on sellanen muovikalvo. Ensimmäinen pari kesti itsellä kolme kautta rymytä puskissa kunnes pyyhkäsin lumet kaatuneen puunrungon päältä ja tietysti parin sentin oksa repäs kämmenen puoleen vekin.
     

Suosittele tätä sivua