Aivan paskoja kyllä ne adaptin kytkimet. 4000km ja kaks kytkintä menny halaki eikä takuukaa ala millekkää ku 4kk sitte loppunu vaikka tuossa kytkimessähä on selvästi sattunut pieni lapsus suunnitellussa. Pilaavat hyvän kelekan paskoilla kytkimillä.Luulis että joku virhevastuu ois nykyään. Ei jaksanu alkaa vänkämää vaan laitoin vanhan mallin varin Ylivoimalaitokselta.
Olen aika paska internetin kuluttaja mutta palataan lyhyesti tähän. Edellisen talven ajelut tällä catilla jäi muutamaan tuntiin. Ummessa leivottus ok. Mutta ne siirtymät…HOT… noh, päätin että koitetaan, sehän on oma ja maksettu. Laitoin uudemman termarin, extra kyyler satsin ruottista. Kelkan softa on orkkis ajan päälle modattua softaa boksin läpi. Uskomatonta olen onnistunut vetämään tuolla muovirekeä perässä ilman että se huutaa punasta tai syttyy palamaan, tyhjän reen kanssa läpsyttlin menemään sen mitä uskalsin kilpinen saarikoski ja pienellä kuormalla vielä takaisin, ilman että se oli moksiskaan. Kohta 40 tuntia mittarissa . Oliko teillä näillä enemmän ajaneilla nuo termarit ja lisäjäähyt olemassa? Ummella tulee tuo koirareki kyllä aika *ittuiöematta perässä.
Termarin vaihdoin tälle talvea, samalla kun männät. Termari oli rikki, männät vielä ehjät. 186h ja 3760km oli silloin taulussa. Suuttimet kävi myös pesussa, 10% tais olla virtauseroa ennen pesua ja suihkukuvio huono. Lämmöt pysyy lumisella reitillä ja raapijoilla hyvin aisoissa normaaleissa vauhdeissa ilman läppää ja tynkä (~15cm) läpän kanssa. Jos pehmeetä alle lapun verran ja vauhtia alle 30, niin alkaa nostelemaan lämpöjä, vaikka olis läppäkin paikallaan. Eli toimii niinkun tuollaselta kelkalta voi olettaakin. Kilometrit tais karvan päälle 4tkm keritä ja kipuna hävis Ruottissa tönkyrän päälle reissun viimesenä päivänä, ecu kärähti
Pitäsköhän sitä ittekki vaihtaa kohta männät ko nyt jo reilu 8tkm mittarissa alkuperäisillä ja ruiskut pitää kans pessä tai uusia. nyt röpisee vähä alakierroksilla ja bensan kulutus on kasvanu aika mahoton...
Siltä tuo vahvasti näyttää, kun muut kilkkeet mitaten ehjiä, stongan ja kuomun sähköt irrotettunakin toisella eculla kipinä tulee ja omalla ei. Myös testiecun luovuttajasta kipinä hävis, kun oman siihen heitin. Yhden valuepoksista pilkistävistä konkista pää oli talmassa ja haisee "sähköltä".
No meikäläisen ajoilla varmaan on solmussa ennen koneremonttia, kun 400 kilsaa on jo kova saavutus. Umpisella se on kyllä hyvä kampe. Tuohon jahtisiirtymäajoon aika raaka kompromissi ja näkyy naurattavan reki perässä muita kelkkamiehiå. Tuon kanssa ei kuitenkaan tarvi murehtia jos järvenselkä onkin märkä. Sen verran menee sohjoa taaksepäin että rekikin tulee pintoja. Ihmeen hyvin tuo kytkin toimii tälläisessä käytössä, kun sitä oon pohtinut että pitäskö sitä säätää ”alemmas”