Axys tuulilasi vaihtoehdot

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä andyman, 5/11/19.

  1. andyman

    andyman Well-Known Member

    [​IMG]
    Minulla on paikallaan tuo yllä oleva matala, Low (Item # 2880385 ) SKS 146:n vakio tuulilasi. Olen miettinyt että kaipaisin lisää suojaa ja lämpöä reittihommiin. Osaako kukaan sanoa kokemuksella onko tämä alla oleva keskikorkea, Deep snow mid (Item # 2881055 ) tuulilasi mitenkä paljon suojaavampi? Vai onko ihan turha vaihdos.
    Tämä korkeampi versio taitaa olla Switchback assaultissa vakiona Suomessa joissain vuosimalleissa.

    [​IMG]
     
  2. petes88

    petes88 Well-Known Member

    No ite molemmat testanneena nii kyllä tuo vähän enemmän ohjaa vinkkaa ohi mutta eipä mahottomia suojaa, itelle laitoin sen tuosta vielä korkeamman pakkas keleille eli tämän s-l640.jpg

    Ja kevväämmällä oli sitten tuo mainitsemasi deep snow mid lasi..

    Tietenni jos mennään ulkonäkö eellä tai on tarvetta pyöritellä kelkkaa ympäri nii sillo tuo korkea ei kyllä kauan paikallaan pysy... Mutta kyllä tuolla mid lasillaki toimeen tulee, parempi entä tuo orkkis turha listankäikäle...
     
  3. jeesuspaimen

    jeesuspaimen xc indy 129

    Ei paljoa enempää suojaa,indyyn ajattelin laittaa sen yhen pykälän tuosta mid versiosta korkeemman
     
  4. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Ite tykkäsin tosta matalasta, kun ei nosta ilmaa suoraan silmille. Axysin puolikasta en oo kyllä kokeillu, mutta samassa kelissä(-24-32c) joku lynksi puolikkaalla pleksillä oli mielestäni huonompi kuin matala. Laita korkea jos ei matala+käsisuojat riitä?
     
  5. andyman

    andyman Well-Known Member

    Kiitoksia vastauksista. Löysin myös jenkki foorumeilta keskustelua asiasta. Osa vannoi noiden vielä korkeampien(Mid ja Tall ) puolesta mutta osa sanoi että ilma pyörteilee ikävästi niillä ja tykkäsi että tuo Deep snow mid (Item # 2881055 ) on hyvä siksi että kypärä on vapaassa ilmassa halkomassa tuulta, mutta vartalo on viimalta melko hyvin suojassa. Liitteenä vielä hyvä vertailu kuva noista. Ehkä minä koitan tuota Deep snow mid mallia ja ostan käsisuojat kaveriksi. Saa tarjota jos jollain on ylimääräisiä.
     

    Lisätyt liitteet:

  6. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Itekki miettäny tuota deep snow midiä, mutta miten se kestää rinteessä pyörittelyä? Omaan silmään se on jotenki paremman näköinen kuin se matala listanpalanen.
     
  7. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Niin ja sais sen isomman tuulilasilaukunki menemään.
     
  8. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Minulla on tuo "listanpalanen" ja sitten se isompi tuulilasilaukku, eli ei se sitä isompaa visiiriä kaipaa, jos sen isomman laukun siihen meinaat laittaa.
     
  9. Jmp2002

    Jmp2002 Khaos 2.6/155

    Ainakin pro-ride kopassa kesti pyöritellä mid lasilla.
     
  10. Ves_ku

    Ves_ku Assault 850 2020

    Pari reitti axyxsta oon ajellu 8 tkm sillä matalimmalla lipalla ja käsisuojilla. En oo kaivannu korkeempaa vaikka pakkasrajaa ei oo ollu. Kylmässäkin pärjännyt, mutta kait se riippuu aika monesta muustakin asiasta kuin siitä lasista.
     
  11. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Jaa no sitte, jos viittit niin pistäkkö kuvvaa lasi-laukkuyhistelmästä.
     
  12. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Tälläinen löytyi puhelimen kuva-arkistosta.
    upload_2019-11-7_15-21-53.jpeg
     
  13. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Tänx, eikä näytä pahalta.
     
  14. andyman

    andyman Well-Known Member

    Nyt kun olen ajellut vähän tuolla Deep snow mid (Item # 2881055 ) tuulilasilla niin olen ihan tyytyväinen. Kyllä se antaa kivasti lisää suojaa. Muutaman kerran piti pyöräyttää kelkka katon kautta ympäri mutta hyvin kesti sitäkin. Miinuksena se että mulla on tuo Heated Windshield Bag - Lo Pro Item # 2880481, sen käyttö meni vähän hankalaksi kun nuo vetskarit suljetaan sinne etulaitaan niin niihin on vaikea päästä käsiksi, ja niitä on hankala käyttää.
     

    Lisätyt liitteet:

  15. julli

    julli rmk

    se korkean ikkunan tuulilasilaukku avataan takalaidasta, tuo on tarkotettu vain matalalle ikkunalle
     
  16. andyman

    andyman Well-Known Member

    Näinhän se taitaa olla. Tuo kyllä toimisi aivan hyvin molemmilla jos vaan vetoketjut olisi eri tavalla sijoitettu.
     
  17. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Joku tossa pähkäili miten lasi pysyy mukana umpisella kopitteluissa. Ite oon jo eläny ohi niistä matalista reunalistan pidikkeistä ja tykkään että on edes hieman suojaa. Tämä lasi kiinni ja ompa tuo joskus katollaankin ollut.

    Kyseessä on siis toi mid korkeus.

    20200103_141631.jpg
    20200103_131308.jpg

    20200102_151817.jpg
     
    FFoxi ja Fudge tykkäävät tästä.
  18. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Mietin kans tilatessa mid lasia, mutta en uskaltanut, kun tuntuu että kestääkö tuo ympäripyörittelyä. Muutaman kerran polle mennyt katon kautta ympäri ja on kyllä nätti homma pyöräyttää, kun tonniseen nelariin vertaa:D

    Vissiin tuo midi sitten kestää pyöritellä.
     
  19. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Kestää jos pyörittelee pehmeässä lumessa jumista irti. Ei varmasti kestä jos keulit katolleen kovaan sutimis uraan
     
  20. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    No kesti se sittenki. Ohjaustanko suojaa lasia.

    IMG-20200105-WA0026.jpg
     
    Mikkova ja FFoxi tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua