Blizzard 7500 plus

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä connectionrod, 9/7/08.

  1. connectionrod

    connectionrod Well-Known Member

    Soiva '81, löyty eBaystä. Hinta jäi satasiin !
    Rahdit maksaa taas enemmän kuin kelkka.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Voi vitu!

    Se näköjään pittää tehä pyhiinvaellus Deanun varteen, ku alkaa tuo kesälomaki sopivasti.
     
  3. Akem

    Akem Arctic-cat M8000 LTD -16

    Oi saakeli on kyllä melko priima kunnossa oleva kampe, hieno on :)
     
  4. Ike

    Ike RossiMaksi

    Se oli aikoinaan aika tiukka peli.

    Todella hyviä löytöjä alkaa olla tallissa.

    Ike
     
  5. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Itselläkin ollut hinku saada joskus ostettua joko tuo 7500 tai sitten se vanhempi 5000 sarjalainen. Myöskin RV340 olisi kova sana.
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Siistin näköinen, saa nähä pitääkö tulla pyörähtämään ja ihmettelemään kelkkoja.
     
  7. connectionrod

    connectionrod Well-Known Member

    Mahtaa olla kuura maassa ennenko kaikki 3 peliä  on kotitallissa.
    Jos ketä klassikkopyörät kiinnostaa, niin toi '76 Z900 alkaa olla valmis, 75:n alkuperäisissä väreissä... eipä siitä kuiten enempää tässä yhteydessä.

    [​IMG]
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    :eek: :eek: :eek: :eek:

    Tähän väliin sopis katkelma jopet showsta. 2.20 kohdasta eteenpäin http://www.youtube.com/watch?v=OhKxEbWAN70

    Toi kuvastaa minua aika hyvin ku katon noita Blizardin kuvia...
     
  9. Nikkari

    Nikkari Lynxihän se

    Ei hirveesti mulle sano nuo blizzard mallit mut isäukolla oli tallissa aikoinaan osia 9500+ mallista, mikähän se semmonen malli sit lienee???
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    9500+ on periaatteessa samanlainen kuin toi kuvan kelkka. Mulla on kait jotain menny historian saatossa ohi, sillä olen ollu siinä käsityksessä että 7500 olis ollu 503 Rotaxilla ja 9500 436 kuutioisella vesikoneella. Siis näin vuonna 81. 1980 mallit onkin eri asia, sillä silloin 7500 oli 339 kuutioisella kiertoluistiohjatulla vesikoneella.

    Korjatkaapa viisaammat jos olen väärässä...
     
  11. janus

    janus vmax600

    milläs koneella 5500 sitte oli kerta 7500 oli 503 rotaxila ??? :-X
     
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    No 5500 oli myös 503:lla, mutta noissa malleissa oli pieniä eroja. 5500 Mx oli varustettu alkeellisella erillisjoustolla, jonka toiminnasta voi olla montaa mieltä. Luulavasti keulassa jousti väsynyt rauta enemmän kuin itse jousitus...

    Niin ja tehoissa oli eroja, ellen väärin muista niin 7500:ssa oli jopa yli 60 heppaa, kun taas 500ssa oli vain noin 50.
     
  13. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    7500:ssa 65 ja 5500:ssa 52 heppaa.
     
  14. connectionrod

    connectionrod Well-Known Member

    5500 oli 503:lla
    R/V 340 FA
    6500 ja 7500 340 vesikoneella
    9500 440 vesikoneella
    9700 521 eli 536 vesikone.
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Taidan alkaa tinkaan pikkusen väärää kaveria vastaan mutta kokeillaan silti ;D Siis oliko noin kaikkien vuosimallien kohdalla? Kun minusta noissa oli jotain sekoilua eri vuosimallien välillä. Viime talvena oli blocketissakin myynnissä yksi 7500 joka oli 503lla, ja kyselin omistajalta vähän taustoja niin sanoi kelkan olevan ihan orkkis.
     
  16. connectionrod

    connectionrod Well-Known Member

    Joo, eli ei !
    Toi 503 on ollu jälkeen vaihdettu, eli myyntipuheita.
    Muut kuin 5500 ja RV on joka vuosimallissa ollu vesipelejä.

    Meillä oli 9500+ aikanaan, Tuoviheikiltä ostettu, kauden ajettu Crossipeli, jonka peruja kiinnostus näihin kiilakoppa Blizuihin sitte...
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Juu,

    Blisukat on itelläki lähellä sydäntä ja erityisesti mieli tekis mx 5500. Kaveri möi joskus vuosituhannen alussa varastossa olleen yksilönsä Ivaloon jossa kelkka koki kovia. Siitä muistaakseni laukesi kone heti alkujaan ja tilalle olivat rustanneet kolmesylinterisen ajoviimajäähdytteisen kohlerin... eli raiskaus oli kyseessä!

    Pitää kaivella tuota vanhaa konetta, ellen väärin muista on minulla sielä jotain ranskankielisiä alkuperäisiä myyntiesitteitä josta olen ton harhaluulon noista koneista lukenu. Tosin tuo ranska on kielenä vähän hakusessa ;D

    Blocketissa olis yksi 5500 myynnissä hintaa 7000 kurnua... tosin ei ole mx
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Kauhee googletus ja tällaista löyty ....

    http://www.geocities.com/rv250/ tokihan voi olla että nuokin tiedot on virheellisiä.
     
  19. connectionrod

    connectionrod Well-Known Member

    Kyllä noi paikkansa pitää.

    Jos tarkoitat RV250, jota en maininnut, kun ei ole tuotu suomeen, eikä kait juuri scandinaviaan,
    niin on vesipeli ja täys kilpuri, lisäksi ehjät USA:ssakin ARVOKKAITA.

    Mikähän Kohleri oli kyseessä ja onkohan pelastettavissa ?
     
  20. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Enpäs muista tarkalleen että mikä kone oli kyseessä, sen muistan että kolmesylinterinen tais olla, ei mitään hajua mistä motti olis pois. Muista joskus kuulleeni että kotikylän ex-pienkonekauppiaalla olisi vastaava moottori varaston nurkassa. Voisin oikeastaan alkaa selvitteleen tuon MX:n kohtaloa, josko se olisi vielä pelastettavissa.

    Siis onko ollut näin että 5500 oli aina 503:sella, eli olikos se minkä tehoisena? 7500 tuolla 340 vesipadalla, 9500 454:lla, ja 9700 521:sellä? Siis scandinaviassa ja kaikkina vuosimalleina? Tuola nettisivullahan on kaikista vuosimallesta speksit.
     

Suosittele tätä sivua