Boondocker RE 850 E-Tec (2018->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Latez, 24/3/17.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    No kumpi tela se on parempi. 40,5 leveä flexedge vai pollen 38 jäykkä? Te jotka olette molempia enemmän ajaneet niin varmaan osaatte sanoa. Vai onko kaikella muulla enemmän eroa ajoon kuin telalla?
     
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Pitää käydä ajamassa kun tulee vastaan, 144" SB Assaultia ja 155" SKS ajaneena ne oli hyviä aihioita mutta ei valmiita kamppeita kaikilta osin minun mielestä. Makukysymyksiä toki... SB verrattuna kapeampi keula ja astimet on tervetulleita muutoksia mutta Peakki mattona vähän arvelluttaa, syvemmässä lumessa tai viistorinteessä ei ole kovin hyviä kokemuksia siitä :) kovemmalla lumella pitää toki hyvin, ns. keulittelumatto. Mulla oli aikanaan XF:ssä 64mm Peakki ja onhan se pito tautinen kovalla, mutta pehmeässä se lähinnä kaivaa ojaa ja vilttoaminen on aika työlästä. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen, ei se kokonaisuus ole tietenkään pelkästään matosta kiinni.
     
    Viimeksi muokattu: 30/4/17
  3. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Joo käyttäjässähän se on vika tai yksittäis tapaus aina kun kyseessä on brp.n viat. Mikset toitota muiden merkkien koeajojen jälkeen samaa? Ehkä kannattaa ottaa ne värilliset lasit hetkeksi pois päästä ja keskittyä asiaan.
    Mutta asiaan. Tuo 3700:nen vaikuttaisi mielenkiintoiselta kamppeelta, harmi vaan että ei ole päässyt koeajamaan. Nuo muovit vaikuttaa hieman heppoisilta ja jarru kaipaisi jo päivitystä. Toivottavasti tuo käsikäynnistin on jo parempi mitä nuo brp:n käynnistimet tähän asti. Oletteko päässeet kokeilemaan tätä kunnolla puuterissa, että kulkeeko se nokka pinnalla vai alkaako keula sukeltamaan heti kun vedon löysää? Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen laite näin äkkiseltään, ilman koeajoa.
     
  4. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Kylläpä sitä laitetaan sanoja suuhun, en ole toitottanut mitään enkä puhunut yksittäistapauksista. Itse puhun vain aina omista kokemuksista mitä olen itse milläkin kamppeella ajanut. Toisin kuin moni täällä jotka eivät ole ajaneet metriäkään. Kannattaisi harjoitella luetun ymmärtämistä vaikka ensimmäiseksi. Minulla ei ole minkäänlaisia laseja silmillä, kaikkia kelkkoja tulee arvioitua objektiivisesti sen perusteella mitä ajaessa niistä selviää :)

    Se taas on fakta että jokainen kelkka on yksilö, oli se merkki mikä vaan. Ja protot on protoja. Mutta jos remmejä hajoaa liukuhihnalta, selvää on että jokin on pahasti vialla, itse veikkaisin että koneen linjaus on pielessä tai tuenta rikki.
     
    Viimeksi muokattu: 30/4/17
  5. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Joo-o. Kummalla mittaristolla tämä tulee? Jos tälläistä olisi laittamassa niin olis vaikea valita Xtrim re:n ja tämän välillä. Minkälaisia suorankaupan tarjouksia näistä on saatu?
     
  6. Spin

    Spin Well-Known Member

    Kompakti mittaristo.
     
  7. Latez

    Latez Well-Known Member

    Välimallin keula on RE mallissa, Ds kapealla.
     
  8. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tuo 38" on kyllä juuri sopiva tuolle 3700.
     
    Latez tykkää tästä.
  9. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Ei välimallin keulakaan ole leveän veroinen. Vertailu kohta löytyy omasta kelkasta.
     
  10. Latez

    Latez Well-Known Member

    No ei tietenkään ole, toimeen sillä kyllä tulee tulee reitillä todella paljon paremmin kun kapealla.
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei tuo reittikelkka olekkaan. Jokapaikan kelkkaan ennemmin vähän kapea kuin leveä keula. Leveällä ei kehtaa ajaa kuin reitillä mutta kapealla kehtaa ajaa reitilläkin.
     
  12. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    No maku asioita. Kyllä minun rimmi on leveällä keulalla umpistakin nähnyt ja ummella en kyllä niin radikaalia eroa huomannut, kuin mitä reitillä.
     
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Metsässä ja rinteissä joku reittileveä keula on kyllä aivan perseestä.
     
  14. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Kuten kapeat keulat reitillä:). Mutta alkuperäinen kysymys oli, johon vastasin " onko kiikkulauta reitillä....."
     
    M.E.A tykkää tästä.
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    :D
    Eikö tuo ole just vakaampi reitillä kuin vaikka rex2 3700bd ainakin mitä kelkkalehden testissä sanottiin.

    Kyllä kait minä tuolla 90cm keulalla ihan mielellään ajan reitillä jos vaan alustan saa pelaamaan hyvin. Onhan se mutkissa hitaampi mutta ei haittaa. Pehmeässä taas niin paljon parempi kuin leveä keula. Tai no tosi pehmeässä ja syvässä lumessa se leveä keula ei niin haittaa mutta kun lumi vähän tiivistyy niin leveä on hankala. Muutenkin metsässä mukava kun saa ajella vauhdilla tiheissä paikoissa eikä suksi mene väärältä puolen puuta.

    Jos reitillä enimmäkseen ajaa niin ei tuo bd taida ihan oikea valinta olla.
     
  16. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Itse kanssa lähtisin miettimään xtrimmiä jos pääsääntöisesti ajaa reittiä. Toki rex2:n meni myös reitillä pirun kovaa vaikka ei nyt pätkän veroinen ollutkaan.
     
  17. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Kyllä tämä BD 3700 RE on aika hyvin soiva peli, mitä on tullut testattua.:D

     
    makek87, Latez ja Mikki80 tykkäävät tästä.
  18. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Tyhmä kysymys, eikä liity tähän keskusteluketjuun mitenkään, mutta mikä idea on siinä, että kaasua pumpataan ajaessa koko ajan, kuten tuossa @Shape :n viideossa? Samaa olen katsonut varsinkin vesicrossi pätkissä.
    Eikös tuolla tyylillä hihna joudu aika koville? Itse keski ikäisenä annostelen kaasua huomattavasti tasaisemmin. Kysyn kun en tiedä:).
     
  19. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Pinttyny tapa vain jääny kaasariföönin ajoilta, ei erityistä syytä. :eek:
     
    peruna. tykkää tästä.
  20. K.H

    K.H Lynx xtrim re 850 - 20

    Melko aikasin tuntuu nämäkin tulevan. 40 viikolla kuulosti alkavan toimitukset tehtaalta.
     

Suosittele tätä sivua