Watercross Haluatko Watercrosskuljettajaksi 2017 - HAKU NYT!!!

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 20/7/17.

  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Nyt on taas sen aika.

    Nimittäin hakea kuskia meidän kelkkaan! Vähän meni tänä vuonna viime tinkaan, sillä on ollu vähä kaikenlaista pientä harmia kelkan kanssa. Mutta nyt homma etenee.

    Katso videolta miten tänä vuonna toimitaan!



    Eli nyt kaikki naiset ja naistenmiehet ehdottamaan meille sopivaa kuskia! Haku tapahtuu tässä topikissa. Kirjoita avoin hakemus, jossa on kuva sekä tiedot sinusta. Vastauksesi saamat tykkäykset tulevat vaikuttamaan valintaan. Voi olla että tarjoamme ajomahdollisuuden useammallekkin kokelaalle ja parhaiten ajava pääsee itse kisaan! Nyt pitää toimia nopeasti, sillä aikaa on pari viikkoa!

    Hakemukseen voi lisäillä kaikkea mitä ikinä keksii. Videota, kuvaa, tms. Kaikki millä huomio kiinnittyy voi omaa hakemustaan maustaa!

    Ajokoulutuksen, kelkan, bensan, osallistumismaksut jne hoitaa Kelkkalehti.com
     
    Viimeksi muokattu: 21/7/17
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Viimevuonnahan homma meni näin:





     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin ja sen verran vielä.

    Kuljettajan valmentajaksi/mentoriksi/henkiseksi tueksi on lupautunut Suomen kiistatta kovin watercrossgimma NIINA KALLOJÄRVI

    niina.jpg

    Ei muutakun kirjailkaahan hakemuksia tähä topikkiin, niin päästään valitseen kuskia! Aikaa ei ole paljon :D
     
  4. SiniH

    SiniH New Member

    Kokkeillaanhan osallistua jos sitä pääsis tälle kesälle vielä muuallekki ku kuivalle maalle kelekan kanssa pelleilemään.;) IMG_20170627_091933_463.jpg

    Mä oon Sini Hämeenniemi, 32 v ja Posiolta. Kelekkaillu on vasta pari talvea aktiivisesti ja tuossapa alla onki lyhkänen video osasta viime talven yrittämisistä, eikös se niin oo että jos et oo koskaan epäonnistunu ni sillon et oo yrittänykkään tarpeeksi, noh mä oon yrittäny...



    Mukkaan lähtisin tietenki ihan sopivasti leikkimielellä, mutta kuiten niin tosissaan että ajamaan pitäis oppia nyt kun vielä jalka nousee eikä osteoporroosi oo päässy luita pahemmin heikentämään ja itellä ku ei taho tuota aikaa olla tarpeeksi omaa vesikelekkaa värkkäämään niin tämähän olis aika makia paikka päästä kokkeilemaan ammattilaisten opastuksella ja valmiilla kelkalla että kuinka se pysyis vetten päällä ja ossaan mää uijakki ku siihenhän se mennee sitten kuitenki :D

    Kyllähän se tosissaan ajatuski siitä että pitäis kelekalla lähtiä avovettä kohti paapattamaan jännittää niin paljo että tekis melekein mieli sannoo että äläkää vaan minua valitko tai äänestäkö, vaan joku hulluus se on tähän päähän iskeny että enpähän sano kuitenkaan... Eli saa äänestää!

    Ja insta-tili löytyy nimellä sinimh_ sielläki saapi käyä kahtelemassa
     
    Viimeksi muokattu: 21/7/17
    möykkä, Seiti, NooraL ja 14 muut tykkäävät tästä.
  5. talvikkit

    talvikkit New Member

    Rovaniemeltä 24v tyvär ilmottautuu vapaaehtoiseksi vesirossikuskiks! Osaan uida, kunto on perushyvä, kelkalla pari talvia ajanu, eli alan olla ihan etevä siinä hommassa ja olen sisäistäny minun miehen mantran että tasakaasu tappaa, eli kaasupeukkua on reenattu. Vesirosseilut on vielä kokeilematta ja vielä ku olen Sodankylään muuttamassa elokuun alusta ni eikö se ois hyvä minut siinä Kitisessä kastaa sen kunniaks?

    Instagram Link
     
    jaffa, SiniH, Hemmo ja 5 muut tykkäävät tästä.
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Noniin.

    Meillähä on saatu käyntiin tämä homma ihan mukavasti. Ei muutakuin rohkeasti vaan lisää hakemuksia tulemaan. Tässä hieman lisämateriaalia tältä päivältä

     
  7. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

  8. Suvi Kustula

    Suvi Kustula Member

    Yöllä kaveri laitto viestin, että haeppa. No mie ensin aloin empimään "en mie" "enhän mie osaa". Laitoin sitten kavereille kyselyä että pitäiskö hakia ja en saanut yhtään kieltävää vastausta. Onhan sitä jo monta vuotta puhuttu, että oishan sitä kiva joskus kokkeilla. Joten kokkeillaan toteutuisko tämä haave nyt.
    Olen siis 19- vuotias Ivalolainen porotyvär. Kustulan Suviksi puhuttelevat. Kelkkailukokemusta on jonkun verran työn puolesta, mutta en mie niin hyvä ole että kehumaan tarvis alkaa.
    Loppu evväästä sitä kokkeiltin miten se talvikelkka mennee vetten päällä. Ekahan se meni ihan hyvin, mutta kyllähän se lopussa vielä upposki... Että jos kokkeilemaan nyt pääsee, niin yritetään ettei tulis uimareissu. Vaikka uimataitoakin tarvittaessa löytyy.

    IMG_20170417_172657[1].jpg

     
    Erja Morottaja, saphistic, jaffa ja 15 muut tykkäävät tästä.
  9. Ninnu

    Ninnu Member

    IMG_20170628_091047_895.jpg IMG_20170628_151040_293.jpg Niina Lahtela, 26v, Sodankylästä mooi.
    Kolme talvea mie olen opetellu rimpuilemaan umpisella kelkan sarvissa. Veessä en oo vielä päässy kokeileen, mutta halu ja into ois kova! Kesälomaa viettelen ja oispa se lomailua makeimmilleen ku pääsis opettelemaan ja loman lopetus huippu ku pääsis vielä kisoihin. Kaasua on isot pojat koittanee opettaa käyttämään ja kyllähän se sieltä on alkanu löytyäkki. Uija ossaan ja kuntoaki on sen verran, että talvella oon jaksanu jätkien perässä umpisessa sutia menemään. En mie sen kummempia keksi teille valehella. Tykkää sie, nii mie luppaan harjotella nii paljon ku vaan annetaan! :D Tsemppiä kaikille!
    Instasta löytyy @lahtelanniina
     
    Viimeksi muokattu: 21/7/17
    Reverend_, jaffa, 3xj ja 10 muut tykkäävät tästä.
  10. piksu

    piksu Member

    IMG_20170602_092830.jpg
    Väisäsen Piritta, 30v ja Kuusamosta

    Viis vuotta löytyny enenemissä määrin kelkkoja tallista, niillä sitte saanu leikkiä ja resuta pitkin Kuusamon mettiä ja järvimaisemia. Viimesen vuoden pyöriny hallilla ihmettelemässä "valmiin" vesirossin atomeiksi purkamista ja uudelleen rakentamista. Ehkä salaa kypsytelly samalla henkistä valmiutta lähtee itekki rattiin, toistaiseksi pysytelly kameran kuivalla puolella.

    Yllytyshulluna kun sattu syntymään niin sitä on tullu tyhmempiäki asioita kokeiltua, noin niinku esimerkiksi hypättyä kesällä omakotitalon katolta alas, nelivuotiaana... Tästä hommasta toivottavasti ei tulis sairaalareissua. Kotona eka kannustettiin hakemaan ja heti perään epäiltiin uskallanko sitä kaasua painaa. Mikäpä ois sen mukavampaa kun osottaa epäilyt vääriksi!?

    Uimataitoa kartutettu juniorina kilpauimareitten seassa, tosin kypärä päässä en oo ikinä matsia ottanu, ja peruskunto chek!

    Viime vuojen voittajahan on mun mies ja vaikka isot (45) saappaat on täytettäväksi tälleen 38 jalalle, niin on mulle henkisesti melkein yhtä isot pallit :D

    Ja kun kaikkia kuitenki kiinnostaa nii tässä on kuva niistä talvikekeistä, olkaa hyvä. Koulutan itelleni jo seuraajaaki.
    IMG_20170416_144744_1.jpg

    Ja hirvittääkö koko homma jo alkuunsa? Kyllä. Menikö yöunet jo hakemuksen takia? Kyllä, mutta nämä on niitä juttuja kun tuntee elävänsä! ✌
     
    Reverend_, ITP, skandik ja 14 muut tykkäävät tästä.
  11. Venla Jyrkinen

    Venla Jyrkinen Onni on Lynx.

    IMG_20170521_171024_20170521223553463.jpg

    Näin kävi että täytyy se hakemus laittaa
    arpalipuke uurnaan nyt runomuodossa taittaa
    Sillä ilo ja kunnia olishan se suuri
    vielä jos kävis niin pirun hyvä tuuri
    et edustaa sais tätä lehteä huimaa
    ja kesyttää koittaa teidän vesipetoa tuimaa

    Kerran kokemaan päässyt oon vesirossihurman
    ja oli kaverit siinä saada jännästä surman
    rannalla "kaasua vain!" ensin käskeä koittivat
    sitten jo liiasta rohkeudesta kohta ne moittivat

    Vaan näin kävi, kun kaksin kelkan kans veen päällä liisi
    tuntui et elämän tarkotus tietää on sittenkin easy
    Tuli hetki kun hiljeni muun maailman ääni
    Veen pinta ja järvi, se oli miun lääni

    Lynksin selkään kun vuosia kaks sitten istuin
    siitä asti polte leiskunnut sielussa tulisin iskuin
    Näin on, en varmasti kokenein kuski mie ole
    mut vain tälle hommalle takoo mulla rinnassa kone.


    Vesi on elementtini, kaasu toinen nimeni ja ajokunto on tahmottu kutakuinkin kohdilleen, joten hakukriteerit täyttynevät.

    Ajonäytettä alla:



    Miut löytää myös facebookista, tinderistä ja instagramista.

    Parhain terveisin ja rosseja innolla ootellen
    Venla Jyrkinen, 29 v, Inari
    @venkkumaria
     
    Puppe, Reverend_, möykkä ja 14 muut tykkäävät tästä.
  12. Pomppis

    Pomppis Member

    Isännältä tuli käsky häipyä kotoa elokuun ekaksi viikonlopuksi pois "remontin" tieltä (mitä lie suunnittelevat ) joten tässähän olis sopiva syy lähteä ainakin tarpeeksi etäälle! Elikkäs reilu kolmekymppinen mutsi Oulusta huutelee täältä että ei tässä vielä olla vanhoja, ja hivenen yllytys hulluna olis mahtavaa päästä kokeilemaan tätäkin lajia kelkan kanssa! Kelkka enduroa ja crossia on kai joskus tullut kokeiltua ja muutama viime vuotena on epätoivoisesti yritetty harjoitella ummessa ajoa, vaihtelevalla menestyksellä o_O veden päälle vaan ei oo vielä päästy muuta kun sulia ylittelemään niin pitäis se kai kokeilla kerran elämässä tämäkin, pysyykö pinnalla vai meneekö märkä t-paita skaban puolelle :p Kuvista selvinnee että vesi on jokseenkin tuttu elementti, kesän mönkkäri crossi ajelut ehkä takaa jonku sortin perus kunnon ja niin, silmät saan päästäni hävetä jos sitä sinkkiä ei tarpeeksi kireälle saa :rolleyes:

    Mut löytää instasta @s_u_s_k_i_ ja äänestää saa niin katotaan mihin enskapenasta oikein tässä lajissa onkaan ;)

    Suski Lemström
    32vee ja Oulu
     

    Lisätyt liitteet:

    jaffa, Ilej-, 3xj ja 8 muut tykkäävät tästä.
  13. n.k

    n.k Well-Known Member

    No nyt pitkän harkinnan jäläkeen mie päätin vielä kokkeilla....
    Eli viime vuonnahan mie jo onneani kokeilin ja ihan en kelekan sarviin päässyt...pikkusenhan se harmitti kun niin jännät paikat jo siinä lopusa oli. Nyt arvelin, että ehän mie ennää kehtaa (tyypillinen suomalainen), mutta on tuota painostusta asian suhteen tullu sen verran ympäriltä, että pakkohan son hakia kuljettajan paikkaa, kerran se auki on.
    Eli mie oon nykyään taas Rovaniemelle kirjani siirtäny tämmönen perus tallaaja. Kelekat, autot sun muut aina kuulunu harrastuksiin jne. Niinkuin jo viime vuonna oli hakemuksessa mulla mainittu, niin tuon perheenlisäyksen myötä tämä kelekkailu puoli on valitettavasti hieman vähemmälle jäänyt, muttei sentään loppunut kokonaan :) Eli tässä edelleenkin olisi tälläiselle kotiäiti (ihan järkyttävä sana muutes!) ihmiselle sopiva irtiotto perusarkeen :) Sodankylän rosseihin olllaan joka tapauksessa tulossa, niin sama kait solis vaikka itekki siellä ajella joutessaan :p
    Jottain niitä tietoja sitten, että sovellunko etes tähän hommaan; eli kelekalla on tullu ajeltua käytännössä koko ikä, viimeiset 15 vuotta aktiivisemmin, vettä en pelekää ja uidakin ossaan. Kaasun käyttö ei pelota.... harvemmin siitä liian vähästä kaasun käytöstä on mulle mainittu. Ja kunto pittäis kyllä riittää, kovasti tässä on kuntoiltu vaikkei tässä missää fitness kunnossa ollakkaan, että tarvis omaa persettään kuvauttaa tuonne someen. Mutta jaksan siis persettäni siirtää ihan omatoimisesti paikasta toiseen ihan pitkiäkin matkoja :D Ja viime talaven kelekkareissutkin se pysyi mukana. No ei siitä perseestä enempää (mikshän lie siitä niin innostuinki kirjoittamaan :eek: ).
    Mutta niinkuin ihan varmasti kaikilla muillaki, hirvittävä palo olis kelekan sarviin päästä ja tää homma kyllä jäisi ikuisesti mieleen, sen uskon. Ja tosiaan aikaisempaa kokemusta mulla ei vesikelekkailusta ole.
    Nina Koivumäki Rovaniemeltä ja vm -89.
    ( Mulla ei mittään ihimeellisiä kuvia ole :( Ko mulla ei kule hovikuvaajaa perässä, mutta sentään joku tuoreempi kuvakin löyty. Laadultaan ihan kökköä, mutta kuvia kuitenkin. Yksi kuva edustaa minua hieman nuorempana, tuolla okkelilla sitä saatiin ensi tuntuma tähän lajiin :) )
    Hei joo muokataans vielä sen verran, että ohan mieki instassa @ ninasabrina.k nimellä. En nyt tiedä onko siellä mitään tähän liittyvää niin kauheasti, aika koira ja ruoka painoitteisia kuvia sinne on tullut laitettua :D
     
    Viimeksi muokattu: 23/7/17
    Reverend_, jaffa, Hemmo ja 4 muut tykkäävät tästä.
  14. Pile

    Pile New Member

    Reverend_, jaffa, köysti ja 9 muut tykkäävät tästä.
  15. Maika

    Maika New Member

    FB_IMG_1500813878270.jpg Tulipa tässä mieleen, että ennen lokakuun 30-vee synttäreitä ehtisin teän avulla kokeilla tätä hommaa. Oon Maika Kemijärveltä, KeMotin sihteeri. Kelekkaillu oon nyt parisen talvea omalla XRSllä. Itsensä voittaminen ja uusien haasteiden etsiminen on aina mielessä. Viime talavena lähin aamulla kelekalla Kemijärveltä päädyin Saariselälle syömään ja illaksi kotiin (591km) https://m.facebook.com/photo.php?fb...10200130779486508.176691.1061284216&source=48 kaasuaki käyttää, jotta kerkes päivän aikana moisen mutkan tehdä.
    Vkloppuna Arctic Challange kisassa Levillä kävin voittamassa itteni ja samalla testaamassa kunnon sekä uimataidon, molemmat on kunnossa.
    Kemijärvellä oli kesän ekat watercross SM-kisat ja pääsin vesikelekan makuun istumalla kisakuskin kyydissä vesillä.. Olis huippua päästä itellä puikkoihin, eikä tarttis kiikkustuolissa miettiä mitä jäi tekemättä vaan muistella mitä tuli tehtyä! Eletään kerran ja täysillä! Tästä videosta se ajatus sitte lähti :) 3:00 eteenpäin
     
    Viimeksi muokattu: 24/7/17
    Puppe, T.Heikkinen, karhu ja 20 muut tykkäävät tästä.
  16. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Nonni... Haku on nyt päättynyt. Jäädään odottelemaan toviksi. ;)
     
  17. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Jenni Rules!
     
  18. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Jenni Rules!
     
    MAKIS tykkää tästä.
  19. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    ? ? ? ?
     
  20. T.F.K

    T.F.K Yamaha X-TX SE

    Son Hemmo pelannu varman päälle ja käyny tykkäämässä kaikkia ehokkaita?
     
    Mara tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua