JT-traileri kelkkakärryksi

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hjaurus, 8/7/13.

  1. Hjaurus

    Hjaurus Ac snopro f800 rr 2013

    Onko porukalla kyseistä kärryä ja jos on niin listatkaapa miinukset ja plussat kyseisestä kärristä!! ??
    Ois aika houkutteleva hintansa puolesta.
    330x150x35 100 cm kuomulla.
     
  2. Aliene

    Aliene 600 IQ CFI -07

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Mulla on käytössä tuollainen yksiakselinen kolmimetrinen eikä kyllä ole valittamista. Hyvä vetää perässä eikä pompi turhia. Tässä kahden vuoden käytön aikana on tullu vastaan joitakin pikkuvikoja/heikkouksia:
    -Kuomussa sais olla jo tehtaalta tiiviste vahvikeraudan ja laitojen välissä.
    -Viimeistelyssä olisi hieman parantamisen varaa, pulttien päät kuomun saranoissa kärryn sisäpuolella on tarpeettoman pitkiä.
    -Yksi laitasalpa kuudesta on ruostunu rumaksi.
    -Valojohdoja on joutunu tekemään pikkuisen uusiksi, mutta tässäkin oli kyllä vähän vikaa lainaajassakin..
    -Sidontalenkkejä ei ole kuin keskellä pari kummallakin puolella, lisäsin omaan parin etu ja takanurkkiin.

    Hinta-laatusuhde varmasti kohdillaan ja kestää kyllä käytössä sen mitä näillä saa kuljettaakin.
    -Kuomu ei ole vahingoittunu vaikka se on muutaman kerran tullut pakkasella aika reippaastikin alas vahingossa.
    -Kippi toimii kevyesti ja kaasujousi jaksaa pitää sen kunnolla ylhäällä.
    -Laidat ja runko on säilynyt hyvänä, ei ruostetta edes niittien/pulttien ympärillä.

    Nyt kun tuo on jäämässä lyhyeksi niin ajattelin kyllä samanlaisen pidemmän ostaa tilalle.
     
  3. herrasmies

    herrasmies Freeride 154 -18

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Mulla on kans toi 330k ollu yhen talven käytössä. Mielestäni hintalaatusuhteeltaan loistava. Hyvä vetää perässä.

    -Puolestani mulla ei tahdo jaksaa kaasujousi pitää ylhäällä kippiä. (varmaan lähettäisivät uuden jousen ku jaksais soitella...) Nippa nappa siis.
    -Kuormalenkkejä on sisällä vain se neljä, kohtuullisen keskellä vielä, mutta olen pärjännyt.

    Mutta puolestani voin suositella kärryä. Mahtuu vielä 146 kyytiin pituuden ja korkeuden puolesta.
     
  4. JEP

    JEP RE -14, XCF, Viking II, Lynx 3500, XCSP 500

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Itse kärryssä on hinta/laatu kohdillaan.

    Mutta kuomu (GANSI) tossa 330:ssa on p-aska. Pakkasessa on 2 cm rako etureunassa takareunan ollessa kiinni laidoissa. Kesäkelissä kuomu istuu hyvin. Ja viime talvena tuli halkeamia niittien kohdille. Elää siis voimakkaasti lämpötilan mukaan. Lupasivat (Huom. kuomun valmistaja ei siis kärryn tekijä) eka talvena uuden paremman kuomun mutta kun ko vuoden juhannuksen tienoilla kyselin että mites se kuomun vaihto niin eipä kuomussa kuulemma ole mitään vikaa (asennus tehty väärin, tiiviste puuttuu ja jne selityksiä). Ei voi suositella tuon valmistajan kuomua. Liekö muut saanu sellasen paremman kuomun.......

    Perälautaa jouduin kelkkahommiin vähän modaamaan kun ohjuriraudat tökkäili siihen. Liekö nykyään parempi, ainakin valmistaja sanoi sitä parannetun. Sidontalenkkejä lisäsin myös ja kipin kaasujousen vaihdoin (eka menetti voimansa ensimmäisenä talvena ja tuo vaihdettu on toiminut 3 talvea).
     
  5. Hjaurus

    Hjaurus Ac snopro f800 rr 2013

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    No niin siinäpä tuli kattavasti kärrystä infoa. Pitääpä ottaa asiaksi nuo miinuspuolen hommat ja kysästä vähä tarkemmin niistä.

    Kiitos vastauksista. :)
     
  6. MVa~1

    MVa~1 Well-Known Member

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Ainakin jarrullisena kuomun kanssa tuommonen reilu 3-metrinen on ihan uskomattoman raskas vetää ja pitää raahata koko ajan. Ei "huilaa" yhtään.
    Laidat on peltiä ja ainokaiset kiinnityspisteet on niissä, eli ei kestä kirrata mitään kunnolla ettei ole laidat solmussa. Toki peltilaidat on kevyemmät => kantavuutta lisää kuormalle

    Sen yhden ainoan JT-trailerin kärryn kokemuksella en itse ostaisi jos kovin paljon on tarkoitus vetää kärryä, en tiedä miten nuo jarruttomat huilailee perässä. Tuossa ko. yksilösä ei muuten mahda olla Gansin kuomua, tai ei siinä ainakaan lue mitään. Kuomun muotoilukin lie vaikuttaa tuohon ilmanvastukseen, mikä tekee jotkut kärryt tuommosiksi perässä raahattaviksi.
     
  7. Mustis1

    Mustis1 Well-Known Member

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Itsellä meni kieroksi perän "runko" ku ajellut kelkkaa sisään liian kovaa, aivan liian ohutta pelliä.
     
  8. Hjaurus

    Hjaurus Ac snopro f800 rr 2013

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Jaa-hans...no ei kyllä kovin lupaavalta vaikuta sittenkään jos runko kärsii pelkästä kuormauksesta. Ja tuo kuomuhommakaan ei kyllä kuulostele kovin lupaavalta. Mietintämyssyä päähä vielä.
     
  9. herrasmies

    herrasmies Freeride 154 -18

    Vs: JT-traileri kelkkakärryksi

    Mun jt-trailerissa ei ole gansin kuomua, tai ainakin siinä lukee jt-trailer. Mitään ongelmia/lämpölaajenemisia ei oo ollut.

    Mitä tulee perälautaan niin kyllähän siihen kannattaa lisävaneri laittaa, tai kuten ite oon laittanut suksien kohalle ikean leikkuulaudat, ni huilaa ohjainraudat kaiken yli minkä muuten rikkoisi. Kauppiaskin sanoi että kannattaa laittaa siihen vastaavapatentti. Sekä myös että kannattaa talvella säilyttää kärryä keula alhaalla jotta sula vesi valuu pois kuomun ralleista. Muuten voi jäätymis/sulamisreaktio rikkoa kuomun urien läheltä. Mutta niin varmasti kävisi vaikka kuomun merkki olisi mikä tahansa. Eli varsin reilua kauppaa myös tekevät.

    Jo itte perälautaa katsomalla näkee vähän tyhmempikin että ohjainrauta tökkää peltiin jos mitään patenttia ei laita.

    Liikenteessähän noita jt-trailereita näkyy jo aika paljon joten luulis ettei paska mene kaupaksi varsinkin kun näin nettiaikakautena mielipiteen ilmaisu on aika helppoa.
     

Suosittele tätä sivua