Käytettyä venturea ostamassa

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä jones-, 11/1/08.

  1. jones-

    jones- Nytro SE

    Noniin, kelkkakärpänen on päässyt puremaan minuakin oikein tosissaan ja nyt olisi sitten ensimmäisen kelkan hankinta edessä. :D Emäntäkin ilmoitti, että olisi halukas istumaan takapenkillä, joten tourinki on ainoa mahdollisuus. Olen näitä foorumeja yrittänyt katsoa ja selvitellä, millä valmistajalta löytyisi se paras touring-kelkka, mutta eipä näissä taida selkeää voittajaa olla. Yamahaan olen päätymässä, koska se näyttää niin pirun komealta ainakin minun silmään. ;D

    Minulla olisi muutama vaihtoehto löydettynä tuolta kelkkapalsta.com sivustolta, olisi mukava jos vähän kokeneemmat jammunistit voisivat antaa neuvoja kumpi olisi parempi vaihtoehto. Eli vaihtoehdot:

    4T RS venture, vm 2005, ajettu 9234km, hinta 6500e:
    http://www.kelkkapalsta.com/vaihtokelkat/?uusi=0&id=31560

    ja

    2T Viper venture, vm2005, ajettu 2300km, hinta 6900e:
    http://www.kelkkapalsta.com/vaihtokelkat/?uusi=0&id=29620


    Molempia malleja käyty istumassa, ja paremman ajoasennon saan tuossa 4T-vermeessä. Olen aika pitkä (190cm), niin 2T-mallissa tanko ottaa kääntyessä polviin kiinni. Myyjä tosin sano, että noihin tankoihin olisi jotain korotusjuttujakin tarjolla.

    Ajelu tulisi olemaan pääasissa kohtuullisen rauhallista matka-ajoa, mutta toki sitä varmaan joskus tulee yksin ajeltua ja reviteltyä. Pikku sporttisuuskaan ei siis olisi pahitteeksi. Tuo 4T-olisi aika selkeä valinta, mutta sillä on kuitenkin ajettu noin paljon. Onko tuo melkein 10 000km jo liikaa? Saako tuosta vain riesan itselleen? Kuinka paljon noilla 4T-moottoreilla ajaa, ilman että joutuu kokoajan huoltamaan?. Tarkoitus siis saada kelkka heti ajettavaksi eikä huollatettavaksi. ;D

    Eli jos olisit touring-kelkkaa ostamassa, niin kumpaan päätyisit ja miksi? Toki muitakin vaihtoehtoja saa esitellä jos tulee mieleen, hinta kuitenkin ehdoton maks. 7000e.
    Kiitokset kaikille jotka viitsii perustellen vastata!
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    RS Venture olisi mun valinta, vaikka toisaalta toi Viperi on myös erittäin makea laite. Ja sellanen erittäin hyväkuntoinen on mulla kaverilla myynnisäkin.
    Laita YV niin laittelen tietoja.

    Niin, 10 000 kilsaa tuolla Venturella ei ole kunnolla edes sisäänajettu.
     
  3. JRT

    JRT Well-Known Member

    RS Venture tollaseen kruisailuun niinku omaa ajoas kuvailit. Eiköhän tuo motti ainakin kestä reilusti enemmänkin. Kaikki muuhan on kohtuu helposti itsekin korjailtavissa jos jotain tulee.

    Räväkämpään ajeluun oma valinta olis Viper Venture.
     
  4. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Rs venture, ja nuo kilometrit on vähäiset tuolle koneelle.
     
  5. BenZo

    BenZo Well-Known Member

    Venture kehiin, kyllä sillä räppäileekin ihan kohtuullisesti, simmaat vaan iskarit.
     
  6. x skodoo

    x skodoo yamaha winderi

    juu ajelin tänään ensimmäistä kertaa vähä enempi ostamallani 06 rs venturella ja on hyvä peli ainut mikä vaatii totuttelua on kakstahin jälkeen tuo kuuluisa moottorijarrutus ei siis teoriassa tartte jarrua ollenkaan! :eek:
     
  7. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Eiköhän se jo perhesovun merkeis oo toi nelari ;D
    Mukavata murinaa ja helppoo elämää. ;D
    Ite ottasin Viperin ko se on niiiiiiin nätti, eikä oo noita kahen ajettavia selekosiakaan täälläpäin, että pääsis oikeen vaimon kanssa kairaan; tosin vanhaa tekniikkaa, haisee ja kuullostaa joskus pahalle,( siis se Viperi). ;)
     
  8. x skodoo

    x skodoo yamaha winderi

    Niiimpä ;D
     
  9. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kuulimpa huhun kovaani kännykkäverkon kautta, että kaupat on syntyneet... Viperistä.
     
  10. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    JIIIIIIHAAAAAA... kolomas omilla aivoiila ajatteleva.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
     
  11. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Mutta kyllä tuommosella 4t venturellakin kerkiää :p Tulipa sekin viime talvena todistettua,että ei pysyny 2t pätkät venturen perässä patikossa kun laitto venturemies ranttaliksi :p
     
  12. jones-

    jones- Nytro SE

    Jeps, kaupat on todellakin syntyneet.  Omalle ajolle ehkä järkevämpi valinta olisi ollut 4t-venture, mutta viperi oli niin hienokuntoinen ja hyvin huollettu, että pakko se on hakea uuteen kotiin. ;D Samanlaisessa kunnossa olevasta 4t-ventuurista olisi joutunut pulittaan melko paljon enemmän. Eli ei auta kun jättää vaimoke joskus kotiin ja lähtä yksin rällään ;D

    t-miinus 7 päivää... 8)
     
  13. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    ONNEA!
     
  14. JRT

    JRT Well-Known Member

    Legendaarista :D
     
  15. Zyykka

    Zyykka Member

    Snif! Tässä tippa linssissä kirjoitan. Toisaalta ilon kyyneleitä siitä, että kelkka löysi lumisemman kodin! Ei Viperiä ole tarkoitettu naftaliinissä pidettäväksi.
    Oli kunnia asia omistaa Yamaha. Ehkä tulee vielä se päivä eteen, jolloin Yamaha löytyy taas tallista. Viimeistään siinä toisessa elämässä!

    Nyt Aku313 vaikenee!
     
  16. PG

    PG Bomban tekeleet

    Onko alkuperäisenä Viper Venture -04 mallissa Camoplastin matto (28 tappimatto) ja purettavat Kybit joka kulmassa???
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ei mun muistaakseni. Mehukepit ja Yokohaman 25 mm kumilisu kertoo mun muistin koukerot.
     
  18. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Ainakin mulla oli tappimatto ja purettavat kybit joka kulmassa uutena.
    Tosin alustassa oli wp:t ja kybit huilas kaapissa, suksi- iskareina kybit
    oli ihan ok pitkilla 300 wp:n jousilla ja reiluilla paineilla.
     
  19. PKE

    PKE Well-Known Member

    Uusi veikkaus kehiin.  ;)
    Camon tappimatto on ollut vakiona, mutta iskarit olis ollut EI purettavat Kybit. Näin muisteli yksi noita myynyt, kun sille just soittelin.
    Rauta, pistin mailia sulle.
     
  20. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Juu,
    kyllä se se tappimatto o, mutta vakiona siinä on mehuiskarit.
     

Suosittele tätä sivua