Kelkan tankkaus

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä PLe, 6/3/13.

  1. mikemetzger

    mikemetzger Member

    Vs: Kelkan tankkaus

    Itelle yks äijä joskus kertoili nuista aiv kannuista että jos säilöö bensaa niissä pitkän aikaa ni niistä imeytyy bensaan jotain ainetta mikä haitaksi moottorille.
     
  2. XLT_SPECIAL

    XLT_SPECIAL Polaris XLT SP 1996 & Ariens ARROW 295S

    Vs: Kelkan tankkaus

    Kyllä siinä AIV-pönttöjen koneiden tuhoamisessa varmaan jotain perää on, vaikka kummalta tuntuu ettei muka pysty pesemään riittävän puhtaaksi. Itsekin olen kuullut, näitä juttuja, että "varma koneentuho". En kyllä lähtis kokeilemaan.

    Minusta ihan riittävän isoja nämä 20 tai 25 litran öljykanisterit jos ei pari kympin pönttöä riitä. Tosin itse tulee oikeastaan pöntöissä ostettua vain sen verran, että varmasti pääsee kotoa huoltoasemalle, missä sitten tankki täyteen.
     
  3. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Kelkan tankkaus

    Toinen äijä kerto mulle, että on metallijerryä parempi tämä aiv-kannu! 8)
     
  4. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Kelkan tankkaus

    Tuosta helppo kaataa kelkkaan, ja tuohon helppo kaataa kanisterista:

    http://www.google.fi/imgres?q=%C3%B6ljypekka&hl=fi&biw=1280&bih=851&tbm=isch&tbnid=w_DaEu5GU9KldM:&imgrefurl=http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/client/view/368301/220&docid=P7h9tvBTNMmHlM&itg=1&imgurl=http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/imagecache/400x282_79-PX517.JPG&w=400&h=282&ei=b-1JUeenLMGVtAa03oHwDQ&zoom=1&sa=X&ved=0CF8QrQMwBQ&iact=hc&vpx=750&vpy=123&dur=78&hovh=188&hovw=267&tx=111&ty=104&page=1&tbnh=130&tbnw=185&start=0&ndsp=43
     
  5. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Kelkan tankkaus

    Osta vanha koppaanen f/cf/m katti niin niissä on osassa korkkiki niinku kaivon kansi, voi vaikka ämpäristä kaataa ;D
     
  6. muumi prox

    muumi prox 600 rs

  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kelkan tankkaus

    Mistä tuo hinta on tuohon tullut? ;D ;D ;D
     
  8. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Kelkan tankkaus

    Ite kans käyttäny ja kaikki tututki käyttäny ja käyttää nuita aiv lönttiä. Koskaan ei ole ollut ongelmaa ja itekki säilytänki niissä pensaa ja tiisseliä. Isoja ku on ;D
    Nykysin nuitten lisäksi oon työpaikalta ottanu kaiken näkösie leikkuneste yms. lönttie lisäksi.

    Niin ja ite käytän joko limupullosta yms. tehtyä rattia tai 19mm tai isompaa lämppärin yms. vesiletkua. Ei mee viikkoa ku tyhjentää 30L törpön. Ja juurikin tuolla puhaltamalla lönttään. :)
     
  9. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Kelkan tankkaus

    Ihan puhdasta legendaa.
     
  10. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Kelkan tankkaus

    Näille vinkkiä tosta aiv-legendasta ;D
    [​IMG]
     
  11. karhulahti

    karhulahti Well-Known Member

    Vs: Kelkan tankkaus

    no miten se kone on entinen? onko tämä ihan totta että sitä ei saa muka tarpeeks puhtaaksi? ite oon nyt ruvennu aiv kanisterilla kuskaa ainetta kun sinne sitä mahtuu :p ja siittä lähtien kun oon siittä tankannu nii on 2 kertaa leipassu kii ;D
     
  12. julli

    julli rmk

    Vs: Kelkan tankkaus

    Mulla kans meni 700dragonista kampiakseli poikki. Varmaan oli aiv pönttöjen syytä...
     
  13. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Vs: Kelkan tankkaus

    joo,ihan selevä tapaus ;D kyllä tääläki käytetään nuitten lisäksi kaikkia 20L präkliini pönttöjä ja hydy pönttöjä sun muita...jopa osto kanistereitaki ;D sitä ku tuonne korpeen ei kehtaa tankillisen varassa viikoksikaan lähtiä :p
     
  14. juoni

    juoni -22 R-M8000 -440 vera - yamaha xt660r

    Vs: Kelkan tankkaus

    kanisterin nakkaa ohjaus tangon päälle ja letkulla imesee tankkiin,ei holovaa täyvestäkään kanisterista pitkin pittuuttaan :)
     
  15. asa

    asa SKI-DOO RENE 1200,SKI-DOO R8 -64,SKI-DOO ELUKKA

    Vs: Kelkan tankkaus

    Jos ei vanha kunnon aiv pönikkä kelepaa niin tuosta...on ylitäytön estimet ja kaikki :D

    http://www.24mx.fi/motocross/p/tuff-jug-pikatankki-20l/17323/
     
  16. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Kelkan tankkaus

    Toi on ihan totta toi AIV- pönttötarina.
    Meillä oli kaks sellasta joskus pitkospuiden ponttoonina lätäkössä ja ST:stä halkes visiiri eilen, kun osui risuihin.

    Bensan suhteen, ihan sellanen ikivanha kalvoton huoltiksen 2T bensapumppu.
     
  17. JJK77

    JJK77 Lynx

    Vs: Kelkan tankkaus

    Onpas ruotsalaiset ahneita, samaa tuotetta saa kotimaisessa omistuksessa olevasta nettikaupasta yli pari kymppiä halvemmalla.
     
  18. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: Kelkan tankkaus

    Ai keneltä. Jakaisitko tietosi myös meidän kanssa? jäis kolikot sit suomeen..
     
  19. JJK77

    JJK77 Lynx

    Vs: Kelkan tankkaus

    http://www.janikaasalainen.fi/kanisteri-tuff-quick-tank-oranssi-p-10757.html
     
  20. henkkap1

    henkkap1 Member

    Vs: Kelkan tankkaus

    Q8-öljypöntöt on kanssa hyviä, kaatonokkaki on valmiina :)
     

Suosittele tätä sivua