Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä mamma86, 22/1/14.

  1. mamma86

    mamma86 roikun -junen perässä :)

    Pitäis likan kans päästä makkaranpaistoon ja kelkka pitäis hankkia. Millaista peliä suosittelette?

    Sen pitää myös olla sellainen millä voi reitillä ajaa vähän pidemmän matkankin eikä mielellään kuski sais istua "kentässä". Umpihangista yritän pysyä pois, mutta kyll siell on välillä mukava leekata ;)
     
  2. Juice

    Juice Well-Known Member

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    lynx xtrim ski-doo gtx joku sellainen mistä saa lisä jakkaran pois? paljonko tehoja? hinta?
     
  3. TrailMonster

    TrailMonster Well-Known Member

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    Moi,
    Tee ekaksi jonkunlainen budjetti, eli mitä se saa maksaa.
    Sitten mietit kuka, tai ketkä, sen kyytissä matkustaa ja ajaa.
    Seuraavaksi mietit millaiset ajotaidot kuskilla tai kuskeilla on.
    Mikäli olet kevyen sorttinen ja ajanut melko vähän tai et juuri ollenkaan, valitse joku ilmajäähdytteinen, melko pienelläkin koneella ja ns. kevyt-touring.
    Tuollainen kulkee reitillä sen minkä pitää, on 2-paikkainen, kevyt käsitellä ja vähän pitemmällä matolla.
    Keveydestä on myös se hyöty, että se on kevyempi kaivaa hangesta kuin joku isompi ja painavampi. (oletettavasti) ::)
    Kun aloittaa opettelun helpolla ja jopa edullisella vehkeellä, ei tule sitä tunnetta että kelkka vie ja itse on matkustaja.
    Itse ajelen 4v poitsun kanssa 1997 SkiDoo Grand Touring 583:lla, vehje on melko painava ja sitä on saanut aina välillä kaivaa ja kiskoa hangesta. Kulkee ihan tarpeeksi varsinkin 2-3 päällä ajettavaksi. Tuo mun kelkka johtuu paljolti budjetista, en ole voinut muutamaan vuoteen kovasti satsata kelkkailuun. On vain ollut tärkeämpiä "rahanreikiä".
    Suosittelen jotain nykyaikaisempaa versiota jossa on pystympi istuma asento ja karkeampi matto, kuin noissa vanhuksissa.
    Toisaalta jos aloittaa vanhemmalla ja edullisemmalla ja vaihtaa, sitten kun lompsa kestää, parempaan ja tehokkaampaan.
    Ota NettiMoto auki, rajaa hinta, ikä ja moottorin koko sopivalta tuntuviin ja tutki mikä näyttää mieluisalta! :D
    Kannattaa valita mielummin vähän ajettu ja hyvin pidetty, vaikka se olisi vanhempikin, jos ei tykkää ruuvata kokoajan.
     
  4. airbrush

    airbrush lynx rave 550 r-evo 08

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    -08 xtrimmillä 550f puolipitkä kevyt ja aika helppo hallita (ja aika edullinen)
    sellasella täällä tytön kans on turrailtu 20-60km päivälenkkejä/reitintukkona viime talvi.
    kumma kun tyttö 9vee tykkää kelkkailla ja poika 7vee ei koske mihinkään mikä pärisee ::)
     
  5. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    Pikkukone Rene minun ehdotus. Rene taipuu monenlaiseen käyttöön puolipitkänä laitteena ja pikkukone pitää ylläpitokulut järkevinä. Vuosimalli ja muut sitten budjetin mukaan...

    Pätkäpuhku on sopivalla kelillä sellainen kaivettava hangesta ettei kannata sen keveyden takia paljon miettiä valintaa, minä pieni 110kg/190cm ei saa sitä ilman apuvälineitä irti, ainakaan helposti...

    Toki puhallin on himppasen kevyempi ajaa (säädöistä riippuen) mutta syö vastaavasti paljon bensaa.
     
  6. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    Nelitahti Lynx Adventure 600 on kyllä aika mukava kelkka lasten ja emännän kyydittämiseen. Yksin ajaessa vähän mopo, mutta vastaavasti pieniruokainenkin.
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Alusta vain surkea. Jo pienessä, todella pienessä turistipatissa pohjaili. Tuossa Sallatunturin kupeessa oli tamppari vasta ajanut ja turistipatti oli todella pientä, ajovauhti kelkalla n. 30km/h ja sekin oli paikoin liikaa.
     
  8. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    Jos Adventurea tarkoitit, niin mulla erilaisia kokemuksia 150 kg:n kuormalla. Sai ajaa rouvan kanssa muista turisteista ohi.
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kelkka minulle + tytölle makkaranpaistoon?

    No just siitä. Miten se hyvä voisi niillä iskareilla ollakaan?
     

Suosittele tätä sivua