Kelkka ruttutukusta

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä paavo, 31/3/06.

  1. paavo

    paavo Member

    Onko porukat hankkinut kelkkoja AVK:lta jos on niin millaisia on kokemukset ollut?
    Osien saanti, hinnat, rungon mittoja ja onko yleensäkään ollut mitään järkeä muuta kun harrastamis mielessä.
     
  2. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    On tullu hommattua,eikä kunnostamisen kanssa ole ollut mitään ihmeellistä.Pitää vain miettiä,ostaako sen varaosiksi vai käyttöön.Rungot on monesti aika solmussa,eikä niitä kummene alkaa oikomaan.Eivät pysy muodossaan kuitenkaan.
     
  3. paavo

    paavo Member

    Siellä olisi tarjolla paljon tavaraa parhaillaan vaan aika kovia on pyynnit ja ei ihan pikkusummia korkeimmat tarjouksekaan ole jos kuvan perusteella arvioi.
     
  4. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Mullakin kävi mielessä joku aika sitten ostaa kolari kelkka, ja laittaa kuntoon, mutta ei ollut rahallisesti kannattavaa vaikka miten päin laski. Huhua olen kuullu, että ne paremmat yksilöt menee vakuutus yhtiöiden henkilökunnalle "sopuhintaan". ::)
     
  5. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Eipä ne taida henkilökunnalle mennä.. Isä on avk:lla varaosia myymässä ja mitä olen tuota touhua sivusta seurannut niin pari tapausta tulee mieleen, missä on ajoneuvo hinnoiteltu "sopivasti" ja vakuutusyhtiön työntekijä on ostanut sen.. eipä ole tarvinnut sen jälkeen siellä töitä tehdäkään näiden sankareiden. Melko pitkälle noiden kolarikelkkojen kannattavuus perustuu siihen, että itselle on ajan mittaan jäänyt osia joilla kelkan pystyy korjaamaan. Ja mielestäni tuo oma rangerikaan ei ollut mikään huono ostos. 6000 ajettu -03 Ranger 550 Ajokuntoon laitettuna 3500€ ja kelkka on kunnoltaan erittäin siisti. Itse ainakin suunnittelin hommaavani seuraavan projektinkin avk:lta.
     
  6. 250

    250 Well-Known Member

    Miten ässä se sun rangeri oli vaurioitunu kun ostit sen??? oliko ympärivaurioitunu vai vaan esim. keula, tai telasto...
     
  7. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    tossa se on kärrystä otettuna..

    http://rapu.1g.fi/kuvat/aessae/moottoriurheilu/kelkka/ranger/

    Eli astinlaudan reuna oli taipunut n. 2cm ylöspäin, mutta telatunneli oli ehjä ja runko muutenkin suora. tuulilasi puuttui ja ohjaustangon pehmuste puuttui.. selkänojassa oli pieni repeemä ja siihen laitettiin uudet verhoilut..
     
  8. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Itsellä on autovahinkokeskuksesta ostettu kelkka ja on vimosenpäälle kunnossa.En ole itse sitä korjannut
    vaan ostanut sen korjattuna.Vähemmän ajettua saa etsiä eikä silti löydy.

    Älkää sieltä nettisivuilta niitä myytäviä katsoko.Sinne kun ei päädy kuin ne paskimmat kelkat mitkä ei muuten mene kaupaksi kuin mainostamalla.Parhaimmat yksilöt menee samantien kaupaksi kun saapuvat.Jotkut henkilöt kuulemma käy miltein joka päivä tarkistamassa vaihtoehdot niin autoissa,moottoripyöristä,kelkoista ja jne.

    Enkä tarkoita henkilöillä avk:n työntekijöitä vaan tavallisia ihmisiä jotka ostavat itselleen tai tekevät bisnestä korjaamalla ajoneuvoja ja myymällä ne eteenpäin.Jos itse asuu kauempana niin on vähän vaikea käydä vähän väliä tarkastamassa tarjonta mutta jos asuu muutaman kilometrin päässä niin asia on ihan toinen.Ei niitä kuvia kerkeä nettiin laittamaan kun menevät ennen sitä jo kaupaksi.Aina ei edes kerkeä trukkilavanpäällä olevaa kelkkaa laskemaan maahan kun on jo kaupat tehty. :)
     
  9. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    No juttuja voi kertoilla kuka tahansa,tosiasia on että ne parhaimmat pyörät ja autot sekä kelkat häviää sieltä suoraan,ei ehkä ruttukeskuksen työntekijöiden kautta vaan va.yht. kautta.
    Omaisuus on heidän ja voivat myydä hinnoittelijan hintapyynnön mukaan.
    Miten hyvin tunnet hinnoittelijan on taas eri juttu.Mitään rikosta ei tapahdu koska kauppias voi tosissaan hinnotella miten parhaaksi näkee,karua totuutta mutta näin vaan tapahtuu, en tiedä miten korkealle nämä hinnat tiedotetaan,tiedän vain että näin tapahtuu,henkilökunta on myös etulyöntiasemassa,ainakin vielä kaksi vuotta sitten. 8) 8)
     
  10. PKE

    PKE Well-Known Member

    Mutta eniten noissa ihmetyttää se, että aika usein AVK:lla on tosi pikkuvikaisia kelkkoja lunastettuna. Kuka otaa härkää sarvista ja pistää vaikka Kuluttaja asiamiehen tutkimaan noi lunastusperusteet?
    Usein riittää kunhan on pari tukivartta kierossa ja tuulilasi rikki. Siis osat, jotka ei maksa paljon mitään ja on halvat vaihtaa merkkihuollossakin.
    Näissä tapauksissa taitaa olla sillä vakuutuksenottajalla paljon erilaisia vakuutuksia ko. yhtiössä tai suhteet muuten kunnossa. Tai sitten osaa vaan uhkailla tarpeeksi.

    Sitten on paljon niitä vastakohtia. Esim minä olen saanut henkilökohtaisesti tuntea nahoissani. Muutama vuosi sitten kaveri ajoi mun kylkeen, eli meni hänen liikennevakuutuksesta, ja minä olin syytön. Vauriot: Takarunko pahasti läjään, muoviosia takapäästä, tuulilasi, telapyöriä jne. Osia ei maassa, ja tarkastaja kehtasi sanoa että korjataan, eikä lunasteta. No, otin tukun rahaa, korjasin "lekalla" ja kelkka vaihtoon. Samalla vaihtui vakuutusyhtiö. Pohjolan vakuutusta en enää ota.

    Tänä talvena yksi kaveri kippasi uudehkon kelkkansa. Pyöri aika pahasti jäisellä reitillä ja vaurioita joka puolella kelkkaa, myös rungon takapäässä. Korjausarvio: Osat yli 3000€ ja töitä päälle todella paljon. Ja eikun korjaukseen meni... :eek: ::)

    Tämäkö on sitä tasa-arvoa?

    Jos itsellä sattuis kolahtamaan kunnolla, eikä lunastettaisi, niin minä kyllä laittaisin tutkintapyynnön eteenpäin saman tien.
     
  11. janppa

    janppa Guest

    Onko AVK:lla tapana myydä osia esim. pahasti romuttuneesta kelkasta, vai myyvätkö kelkan kelkkana ja osat osina?

    Niin ja meneekö kaikki vakuutusyhtiöiden lunastamat kelkat automaattisesti AVK:lle, vai onko olemassa jotain paikallisia AVK:n/ sen tapaisia puljuja?
     
  12. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Ei myydä osia kelkoista. Joskus todella harvoin tulee myyntiin pikkuvikaisia osia.. Autoja avk:lla puretaan mutta kelkkoja ja pyöriä ei pureta ikävä kyllä. Purettaisiinkin niin varmaan asuisin sillä aarteita ettimässä ;D
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Minäki oon miettiny tuota mitä janppaki. Saako mistään tietoa noista lunastukseen menevistä vehkeistä vai pitääkö juuri olla suhteita vak.yhtiöihin joista sitten ilmotetaan että mitä he on lunastaneet, ostatko vai viedäänkö avk:lle? Tietty jos kaverin kelkka menee lunariin niin kaveri voi ilmottaa että meni lunastukseen, osta pois se ja siten voi yhtiöltä udella kelkkaa. Kaveri laitto nyt keväällä firecatin jossa oli etukynkkä vääntyny ja eturungossa pieni kierous. Penkissä ja lekalla suoraksi ja uusi kynkkä ja ajoon. Kulut muutamia satasia. Hinta oli alhainen. Alko kiinnostaan itelläki nuo avk:n vehkeet. Oisko ideaa että jokainen ilmottaa täällä jos menee lunariin kelkka ja mistäpäin sitä voi tavotella?
     
  14. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

  16. Puppe

    Puppe BackyardKing

  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member


    Oletan että tuo yksilö on se Kittilän emäntäkoulun (vai mikä koulu onkaan?) pellolla nykässy siihen veto-ojaan? :)
    Loppupeleissä: eihän tuo ole ees pahassa kunnossa. Perä uusiksi (mutta sehän pitää tehä vaikka ostas uudenki) ja uudet liukurungot (jokka pitää tietenki jatkaa 153" mittaan) ;D
     
  18. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Ohhoh, melekosen flik-flak-sarjan vetässy vissii ;D
     
  19. yamaka

    yamaka yamaha rs

  20. Tico

    Tico Pro RMK -19

    Kyllähän sitä itekki on miettiny tuolta avk:lta kelkkiä, turhan pitkä matka vain lähteä katteleen ja kyttäileen tuonne. Pitäis päästä "välistä" ostamaan ennen kuin kerkää mennä tuonne avk pihalle asti.
     

Suosittele tätä sivua