kelkkailupuku

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä matti.l, 19/3/06.

  1. matti.l

    matti.l Well-Known Member

    Ajattelin laittaa tämmösen topiikin ,kun mielestäni ei ihan vastaava ollu.
    Elikkäs tänne vois laittaa ajopuvuista mielipiteitä,siis mihin parhaiten soveltuu.

    itseä kiinnostaisi lähinnä sellainen ajoasu ,missä olisi hyvä liikkuvuus ,olisi lämmin, kangas olisi pehmeää,ei olisi mitään suojia ,vaikka joskus olis ehkä hyvät olleetkin.

    sain tossa ihan uudet mp asun housut ,sopivat päälle ,mutta on kuin vetäsis jonkun panssarin päälle en siis tykänny,ajattelin hyödyntää housujen jäykkää kuosia,esim variksen pelättimeen kesällä ;D.

    ja sitten vielä kysymys ,kun olen nännyt noita scottin ajoasuja ,niin onko niissä ja kans kaiken mailman suojia ympäriinsä,muutenhan on ihan siistin näköinen puku ,kehtaa jopa essolle mennä ;)
     
  2. ehe

    ehe zr 136 02 / snopro 440 05

    Mul on se scottin x one puku eikä siinä oo ainakaan mitään suojia. Ihan hyvä puku, kevyt, hengittää hyvin.Soveltuu lähinnä kisa ja urheilulliseen reittiajoon.
     
  3. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    itellä on parhaillaan mp-asun touring mallin housut ja VARMASTI viimeiset minulla sitä merkkiä.
    perse kastuu alle puolessa tunnissa läpi kun umpisessa ajaa,parin tunnin jälkeen vesi valuu jo saappaisiin asti...
    hyvät on vedenkestot... takki on rukka racing, se on mielestäni todella hyvä,siitä saa nuo suojatkin muistaakseni vaikka kaikki pois jos haluaa.
    ite olen pitäny paikallaan vaikka vähän jäykempi onkin.siinä on vetoketjuilla oleva sisätakki minkä saa pois jos haluaa kevyemmäks.
    tarkenee lämpökerraston paita alla -25 pakkasella jos ei makkaran paistoon jää ;)
     
  4. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Mun varustukseen kuuluu mp-asun racing 05 takki ja jotkut merkittömät (paskat) toppa housut (uudet hakusessa).

    Mutta toi takki on parhain takki mitä oon koskaan omistanu ei palellu 27- pakkasessa vaikka alla oli vain tavallinen t-paita ja joku pusero
     
  5. mohikaani

    mohikaani Tahtooo LUNTA!!!!

    north ice:n "tuulipuku" ei palele eikä kastu ;D mutta vaihtuu hetikun löytyy sopiva ajopuku..
     
  6. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Taitaa olla kolmattavuotta käytössä MP:n radial. Ei oo hyvä. housujen ja takin etumus liian lyhyt,eli napamallia. Ei ole kaulusta.
    Muotoon ommeltu, perseestä makkaranpaistohommissa. Toimii varmaan kun on 300 lasissa. ja niin vielä sitten perse kastuu :mad:
    En kyllä suosittele. seuraavan kerran kun ostan ajovermeitä niin tutustun kyllä paremmin tarjontaan. seuraavat on kyllä jotku "lökäpöksy" malliset
    eli väljät!
     
  7. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Ja minä oisin aika pitkälti eri mieltä.

    Hengittää vähän turhankin hyvin, nimittäin molempiin suuntiin, eli päästää tuulen läpi. Liian vähän taskuja ja nekin mitkä on, niin on huonossa paikassa tai liian pieniä. Materiaali ei kestä edes hetkellistä kosketusta pakoputken kanssa, kokeiltu joskus tulppaa vaihtaessa.

    Positiivista on hyvä istuvuus, kevyt, pitää vettä aika hyvin, hinta, saumat kestäneet ihmeen hyvin... eipä tuu muuta mieleen.
     
  8. ehe

    ehe zr 136 02 / snopro 440 05

    joo se housun tasku on kyll aika huono.Sais olla isompi ja eri kohdassa. Ei siinä voi pitää ku jotain räkä rättiä...Mut kyll sitä kehtaa ajella toi puku päällä :)
     
  9. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Sinisalon kelkkapuku (sininen)
    Loistava puku.... pakkasta -27 ja matkaa oli kuiten 80km ja ei etes kylymä tullu... (johtunee varmaan kuskin koosta... koska vaikka oli pakkasta niin voin sanoa et kyllä siinä lihavalla tuli lämmin ajellessa...) ;D ;D
     
  10. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member


    Olen itte huomannu ja kavereillakin ollu samaa, että noi MP:n asut on ainankin tuolla prätkä puolella ihan paskoja.
    Huosut vuotaa vesisateella läpi ja hanskojen ei tartee kun aistia aamukaste, niin ne vetää senkin sisäänsä ;D
     
  11. rehto

    rehto Well-Known Member

    Hansanen: voitko heittää mitä nuo Rukan housut suurinpiirtein maksaa?

    Ja lisätäänpä vielä että onko kellään kokemusta noista "IXS XT -ajohousut" (https://sparewheel.net/?p=p_info&i=MTY1OQ==) tuotteesta.
     
  12. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member


    Minä ostin itte ne kolme talvee sitte keväällä huojennuksesta, maksoin 100e. Nytten näytti olevan hinta kauppiaalla ovh.249e.
    Keväällä, kun sesonki menee ohi, saa kyllä halvalla ostettua noita varusteita.
     
  13. kokemuksia sinisalo special raing takki ja housu, eikä kuuma ja kylmää, tasalämpöinen. sopiin yli -24 astee pakkasta ja kevällä hihatontakki pois, niin ei tuu kuuma, vaikka tuli kuuma. 8) 8) 05/06 malli.
     
  14. frosty

    frosty Well-Known Member

    Itselläni on ollut paritalvea käytössä Catin snocross-kuoritakki ja MP-Asun housut. Kovassa ajossa toimivat, mutta lahkeen suut saisi olla isommat. Meinaavat olla tiukat Catin lumilautatyylisillä kengillä.
     
  15. janppa

    janppa Guest

    Ite oon tykänny hemmetisti tuosta Reiman Gore-anorakista. Ohut kun mikä, mutta erittäin käytännöllinen urheilullisemmassa ajossa ja leudommalla ilmalla (menee pakkasellakin).
    Koville pakkasille ja järvellä liikuskeluun tuollanen Sinisalon puku, jonka housut aina ajossa.
    Tuosta anorakista saa pois kovikkeet, tai no pehmikkeitähän nuo taitaa ennemmin olla.
     
  16. Vilho

    Vilho freeride

    Itse olen tykännyt sinisalon puvusta, kallishan se on, mutta eihän halpaa ja hyvää ole keksitty? ::)
     
  17. RAVE RC 600 SDI

    RAVE RC 600 SDI Lynx Rave RE

    Ite oon ajanu ohuella pitkähihaisella poolopaidalla (+X-One ajotakki) -20 pakkasessa eikä varmasti tuule läpi!
    Ettet olis pessy pilalle? :eek:
     
  18. frosty

    frosty Well-Known Member

    Minulla tuo poolopaita ja Kuoritakki menee -15 asteeseen asti ja sitten fleece väliin. Pelkällä kuoritakilla mennyt hienosti kaksi viime talvea.
     
  19. Lynxshit

    Lynxshit Polaris Sohva 550

    Työhaalarit mallia Tarjoustalo 10eur.Kesti 600km. Perseestä muniin saakka halki josta pumpulit
    pursuilee.Perse kuivuu nopeasti kun ajelee hetken seisaaltaan.Päästivät kuitenkin Katajiston kartanolle kahville (säälistä varmaankin)
    Kaverit ehdottivat uusien hankkimista.(tulivat silti samaan pöytään)Vaikka minun mielestä olisi ihan toimiva paketti
    vielä.Kunhan ompelisi rutaleen kasaan karhunlangalla. :p
     
  20. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    En ole pessyt vielä kertaakaan.

    Ja alla on yleensä joku sporttikerrasto ja tarvittessa eli melko usein aina joku fleece väliasu.

    Ja eihän tuossa sitäpaitsi ole edes mitään kunnollista kalvoa minkä voisi pestä pilalle.

    Ja vertailukohtana Mp-Asun kuoritakki ja tää on kyllä selvästi kylmempi. Puhutaanhan varmasti samasta takista/puvusta? Tai sitten tuo oma on joku maanantai malli... Housuista sen kyllä omasta mielestä huomaa vielä selvemmin. Tietysti ko juttuhan riippuu myös kelkan suojaavuudesta.
     

Suosittele tätä sivua