Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 11/1/06.

  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Noo, ite olen ajanu kuoripuvuilla viimiset 7-vuotta ja ajan jatkossaki. Viime talvena -20 ja alla merinovilla ja tekvest. Mie olen funtsinu että kuoritakin alle on helppo lisätä tarpeen mukaan vaatetta, mutta toppapuvusta on rohki ankia repiä sitä vuorta irti jos alkaa puskia hikiä.
     
  2. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Jussilla olis '13 toopea poistoissa!

    http://www.jussipennanen.com/fi/shop/moottorikelkkailu/outlet/tobe
     
  3. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Minkälainen kaula-aukko näissä takeissa on pitäis löytää sellainen, mihin tuo Leatin niskatuki mahtuu takin alle ja se vähän vaatii erilaisen kaula-aukon, kuin normaaleissa ajotakeissa. Olen, jossain nähnyt sellaisia takkeja, että olemassa ainakin on. Noista kuvista ja myyntiteksteistä ei asia oikein selviä. Viime talvena kokeilin tuota tukea takin päällä, mutta ei saa sopimaan kunnolla varsinkin, kun mulla on myös se Leatin panssaripaita ne saa kätevästi ohuen kerraston päällä kytkettyä toisiinsa, mutta tarviis sopivan ajotakin, jotta voisi myös käyttää. Nämä näytti muuten oikein hyviltä vermeiltä, mutta tuo kyseinen asia vähän vaivaa.
     
  4. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    ToBen pilkkihaalarin käyttäjille sellainen kysymys että onko paluuta enää takkiin ja housuihin kun on kerran haalarin päällensä nykässy? Houkuttelis pirusti mutta kun tuo hinta...
     
  5. Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Minun suosikki puuterissa pyöriessä on ehdottomasti "pilkkihaalari" nyt olen kaksivuotta haalarissa ajanut ja välillä housuissa ja takissa, mutta ehdoton suosikki on haalari umpisessa. Eikä tämä ole myyntipuhe!
     
  6. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Meikäki tämmöstä onkelmaa ajatellu. Oisko kellään jakaa kokemuksia tuosta niskatuen käytöstä toben kamppeitten kanssa? Monihan niitä käyttää mutta ei oo auennu vielä miten ne toimii.
     
  7. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Itse käytän Tekvestin freestyleä Toben kuoritakin alla. Siihen takin päälle vain "heitettynä" Leatti. Hyvin toimi ainakin viime talven kokemusten perusteella. Toben kamppeista ei ainakaan toistaiseksi mahda löytyä tuota niskatuelle sopivaa kaula-aukkoa?
     
  8. KiDuu

    KiDuu RMK 800 155" -13

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Itekki miettiny tuota haalaria ens kaudeksi.Onkohan hintansa väärtti?
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Kandee kattella HMK:ltaki haalaria, tiä vaikka tulis pian myyntiin suomeenkin ;)

    Saako muuten ToBen kamppeista huppua irti, meinaan se on ihan kova ominaisuus niskatukien kanssa!
     
  10. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Eipä saa huppua pois ainakaan tuosta Wrench mallista joka itselläni on. Pikaisella silmäyksellä näyttäisi olevan sama asia muun malliston kanssa.

    E: Tulikin varmempaa tietoa asiaan liittyen.
     
  11. Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    HMK:n haalaria ja kaikki muutkin HMK:n kamat saa jo! Eikun tutustumaan. Useimista TOBE:n takeista saa
     
  12. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Onko leatt:issa joku syy miksei sitä voi piettää takin päällä?

    Saa hupun irti takeista! Yhden ajoreissun kokeilin Åkermannilta alpinestarin niskatukea ja juurikin takin päällä, eikä sitä tukea oikeastaan milläänlailla edes noteeraa ajon aikana...
     
  13. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    No en tiedä muista, mutta mulla ei ainakaan säätövara riittänyt ja periaatteessa se ois tuon saman merkin panssaripaidan kanssa helppo pistää, siihen kiinni ei tarviis erillisnauhoilla laitella kiinni.

    Säätövarasta sen verran, että siihen kun pisti maksimi palikat kiinni ja takin päälle. Sen olkapäähän tulevan kohdan ja olkapään väliin jäi 5 senttiä tyhjää, sitten ei oikein kypärä enää sopinu päähän. Tuohon tietysti vaikuttaa, että tuon on tarkoitus tulla sen panssaripaidan alle sekä edestä, että takaa sellaiset lukituspaikat. Toisaalta tuo panssaripaita on sen verran pientä kokoa, että takin päälle ei mahdu periaatteessa saisi kyllä, silleenkin pitää ois vaan pitäny ottaa joku XXXL malli. Nyt on XL ja se menee just sopivasti teknisen aluspaidan päälle.

    Edelleenkin sellaisia ajotakkeja on olemassa, niin mieluummin laitan sellaisen, kuin alan säätää muiden varusteiden kanssa, jotka on keskenään aika hyvin kohdallaan. Nyt oisin halunnu tästä tietää sopiiko, kun tuo paras noista olis ollu budjettiin sopiva ja vaikuttaa muiden mielestä nämä Tobet laatuvermeiltä. Laitoin tuonne 24mx:ään saman kysymyksen, että eiköhän se selviä.
     
  14. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Toben laadusta tiedä ::)
     
  15. janota

    janota AC M8 SP -13

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Potkupuku toimii loistavasti alle 15 asteen pakkasilla. Muutoin mulla ainaki on ollu ongelmia jalkojen kylmettymisen kanssa, ei taho löytyä sopivaa kerrosta alle. Pari kautta menty moisella ryyjyllä. Freerite hommiin loistava keksintö. Laiskalle miehelle mairea ryyjy, kerta nykäsyllä koko paketti kasassa... :)
     
  16. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Kuka hyödynsi eilisen potkupuku tariouksen?

    Sent from my note3
     
  17. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Hyvä ku ny kerroit ;D Paljo makso?
     
  18. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    Outlet mikälie soli niin 3500kr oli hintaa.. Sama pulju toimii Soomessaki
    Nyt ko aattelee niin ~400€ pintaan siltiki..
    Tosin jos oli tämän vuen mallia ni..
    Liikaa ei kiinnostanu että olis linkkiä klikannu

    Sent from my note3
     
  19. Jmp2002

    Jmp2002 Khaos 2.6/155

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    mitenhän nykyyään on haalareiden koko, vielläkö on yli suuria?
     
  20. Ants1

    Ants1 Well-Known Member

    Vs: Keskustelua ToBe vaatteista ja varusteista

    On reiluja, pykälää pienempi ku normaali vaatteissa niin osuu hienosti kohalleen..8)
     

Suosittele tätä sivua