Ketjukotelon öljy

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Jannne, 17/9/06.

  1. juse^^

    juse^^ Active Member

    Onko noissa öljyissä mitään eroa, jääny polariksen scl ketjukopan öljyä purkillinen niin passaa vissiin yhtälailla tuohon dockerin koppaan?
     
  2. verhoilija

    verhoilija polaris iqr 600

    Atf ja punaisena.. näkee parkissa että vuotaako kettinki öljy.. jäähdytysneste vihreää ja kettinkiin punaista.. helppoa/nopea diagnoosi jos löytyy hangelta jotakin väriä..
     
  3. esapenderi

    esapenderi Member

    Huomenna menossa motonetistä hakemaan ketjukoteloon öljyt niin mikä purnukka sieltä kannattaa ottaa? Kelkkana skidoo mxz rs 600sdi
     
  4. Meukowi

    Meukowi Well-Known Member

    Samakaisseo mitä ölppöä tunkee, kunhan pysyy juoksevana pakkasillakin, esim ATF, ite käytän pollessa ihan siihen tarkoitettua. Luulis jälleenmyyjillä löytyvän ihan ketjukopan öljy nimellä olevia purnukoita
     

    Lisätyt liitteet:

  5. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 öljyä löytys kaapista litran purkki ylimäärästä. Mahtaiskohan tuo soveltua Boondockerin ketjukopan ölpäksi
     
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Se brp:n öljy on myös 75w-90. Passaa.
     
  7. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Niin ajattelinkin. Kyllähän tuo Castrol sinne pitäis passata hyvin. Ainakin Toyotan vaihelaatikossa erittäin hyvä öljy =)
     
  8. teme-

    teme- Well-Known Member

    Se brp öljy on kylläkin 75w-140 mutta 75w-90 on myös toimivaa evästä
     
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Oisko tuo sitte jotain eriä?

    Oon joskus ostanut niitä pieniä purkkeja mutta en muista mitä ne on.
     

    Lisätyt liitteet:

  10. teme-

    teme- Well-Known Member

    Katos, onko tuo uus vai vanha purkki?
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Oisko viime talvena ostettu. En muista onko muuttunut. Mullakin castrolia tällä hetkellä. Tuo brp on melko kallista.

    Ei kun taisin viime talvena ottaa kuvan ojanraudan hyllyssä olevasta purkista niin tietää ostaa vastaavanlaista motonetistä :rolleyes:
     
  12. Vilho

    Vilho freeride

  13. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    Viimeksi muokattu: 4/12/17
  14. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Redlinen öljy kalliimpaa kuin brp niin en näe järkeä sen käytössä.

    Taitaa olla sellainen paikka että ei niin tarkkaa mitä sinne laittaa?
     
  15. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    En usko että on niin tarkka, paineen kestoa vaatii kuitenkin öljyltä.. hyvälaatuinen normi 75w-90 synteettisenä toimii kyllä.
    Olen ainakin itse ajanut jo pitkään ihan 75w-90:llä, sen olen kyllä huomannut että öljy tummuu nopeasti, liekö sitten maulla siihen sen kummemmin vaikutusta:D
     
    Seiti tykkää tästä.
  16. rainbow6

    rainbow6 KRT

    Viimeksi kun BRP-kaupassa kävin, oli ketjukoteloöljy siinä pikkupullossa ja vaihteellisiin oli kahta isompaa pulloa, 75W-90 ja 75W-140 tjsp.

    Red Line mainoksessa sanottiin että ketjukoteloöljy on samaa tavaraa kuin BRP. Tosin, kuten joku sanoikin yllä, BRP:n pullo jopa halvempi. Red Lineä vaan saapi joka Motonetistä... Tai sitten paneepi hypoidia... Mutta kun motorsport!
     
  17. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Minä oon käyttänyt Mobilin GX 80w-90 GL4 öljyä, 2000km jälkeen hivenen on samentunut. Mietiskelin, että laittaisko seuraavan kerran Delvaccia, kun sitä on. Moottoripyörässä pelasi ainakin kuin unelma ja täyttää vaatimukset. Toissa talvena oli Iponen Box2:sta.

    Toki kustannus ei oo tuon Mobilinkaan niin iso ole, jos sitä laittaa, kun vaihtokerran hinnaksi tulee 5€.

    -P-
     
  18. Mikr

    Mikr Member

    Viimeksi muokattu: 7/4/18
  19. Rev2

    Rev2 X-RS 600R E-TEC 2020

    Itse olen ajannut kahdella viimeisellä kelkalla alla olevan linkin mukaisella öljyllä ja todennut hyväksi, nykyisellä kelkalla tuli justiin 4000km mittariin niin pikkasen joutui ketjua kiristään. Aiemmilla kelkoilla ajelin ATF:llä ja ketjua joutui huomattavasti useammin kiriä.

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/590029/MAG1-LS-GL5-peraoljy-85W140-09l
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  20. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Jep, minäkin olen siirtynyt synteettisiin manuaalivaihteistoöljyihin, ATF:n kanssa ketjua sai kiriä useammin ja silppua oli magneetissa enemmän.
     

Suosittele tätä sivua