Kylmää kestävä puhelin?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Henu, 19/1/19.

  1. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Honor 9 ainakin ihan paska. -15 jälkeen sammuu jo ekalla tauolla ja tulille saa vasta kun lämmittänyt kelkassa pakoputken luona, tai autolle palatessa puhaltimella.

    Edit: puhelin ostettu toukokuussa, joten ei edes kovin vanha. Ei auta vaikka eilen oli puhelin pussukassa ja povitaskussa lompakon takana, kun kävin -21 pakkasessa ajamassa.
     
    Viimeksi muokattu: 28/1/19
  2. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Honor 10 kestää akku hyvin pakkasta, näyttö vaan menee vähän tahmeaksi.
     
  3. Tuurim

    Tuurim Member

    Mulla kans hyviä kokemuksia Samsungin S9+ mallista. Oli -15 pakkasella Ulko rintataskussa viimassa ja aina hienosti toimi kun otti taskusta.
     
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Jostain luin puhelille tehdystä kylmätestistä pakastimessa. Mukana oli suurella akkukapasiteetilla eri puhelimia. Oukitel Max 10000 oli ainoa joka ei tiputtanut prosentikaan akusta testin aikana
     
  5. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Mulla oukitel k10.

    Mahtuu taskuun vaikka onni iso ja kyllä akku kestää.jammulla ku päästää ni siinä on oukitel vielä kevyttä:)
     
  6. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Joo oukitel kyllä ilimottelee että akun lämpötila on alle 0 astetta mutta toimii ihan normaalisti. samsungin s8 en kovin kehuis. mulla oli 34% siinä akkua ja jätin autoon sen puhelimen n.5 tunniksi, pakkasta -22 kun tulin autolle ja otin puhelimen käteen ni näytössä vilahti ja sitte oli pimiänä... eli purkas akun. alle vuoden vanha s8.
     
  7. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    onko kellään ulefonen armor 3? tekis mieli koittaao_O
     
  8. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Nokia 6 , muuten hyvä mutta ei kannata ulos viedä kyllä pakkaseen ollenkaan... alumiini kuori on pirun kylmä ja akku loppuu heti kättelyssä kun kuori on niin lämpöäjohtava.
     
  9. Pasuuna

    Pasuuna Well-Known Member

    Samsung s9 ei hyytynyt vielä -27 asteessa vaikka oli takin rintataskussa käytännössä ulkolämpötilassa. Suosittelen
     
  10. jumo

    jumo Well-Known Member

  11. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Tosiaan itellä on Samsung tiltannu kerran pakkasella. Meni sen verran tönkkiin, että piti tehä soft resetti. Muuten pelaa hienosti. Tästähä sai iskunkestävänki ku laitto UAG:n kuoren. Ei tarvi ees panssarilasia. Ihan perus Samsungin muovikalvo näyttöön ja pelaa.
     
  12. eemi

    eemi Polaris Axys 800 SKS 155"

    Mulla on iphone 7 ja akku tosiaankin kuolee pakkasilla nopeesti.

    Ajoreissuilla olen pitänyt puhelinta tankolaukussa ja siinä powerbankissa latauksessa niin on kestänyt tähän asti hyvin tauoilla ottaa kuvia jne. Joskus olen pitänyt laturia myös kelkan omassa virran ulosotossa.

    Ei ehkä niin hyvä vaihtoehto kun pakkasta hyvin kestävä puhelin, mutta en viitsi pelkästään ajoreissujen takia ostaa toista puhelinta ja vaihdella sim-korttia edestakaisin.
     
  13. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ostat sampparin niin ei parin viikon jälkeen haluta enää seiska ööpuhelimeen korttia survoa :D

    ( Ja nyt ei sitte Omenaihmset ota herneitä nekkuun. Iphonet on ihan hyviä puhelimia. Ovat vain turkasen kalliita ja eivät kestä kelkkahommia. Muuten ihan jeez. )
     
    Viimeksi muokattu: 28/1/19
  14. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tuota puhelin asiaa kannattaa miettiä turvallisuudenkin kannalta. Ei paljon naurata, jos henkihieverissä yrittää apua saada ja puhelin tekee tenät pakkasen takia. Vaimon iPhone on suorastaan vaarallinen tässä mielessä.

    Mulle riitti viime talvena ettei kestänyt GPS katsoa, kun jo aiempi puhelin mykistyi kylmästä. Olipa kiva suunnistaa pimeässä ja arvailla mikä se suunta nyt olikaan... No nyt ei perhana enää mykisty vaikka koko päivän läräisi karttoja.
     
    Henu, Fudge ja Mazaa tykkäävät tästä.
  15. jp10

    jp10 Well-Known Member

    3310 nokia
     
  16. CEERIKSEN

    CEERIKSEN Polaris IQ600R -13, Pro-x 600 -02, Skandic -84

    Oukitelin puolesta nousee lapanen täältä suuntaa! WP2 toimittanut nyt pari kuukautta käyttöpuhelimen virkaa, niin ei voi muutako kehua. Ei kyllä tiedä pakkasesta mitään. Onhan se tieten alkuun ison tuntunen.
     
  17. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Sonyn xperiat meillä käytössä, M5 jäi tauolle kun ei kestä kylmää kuin rapiat 10 astetta. Nyt käytössä z5 compact, kestää kylmää kohtuudella ei aikaakaan vielä ole juminu, tässä näyttää lisäävän puhelimen lämpöä suoritin jonka päällä ollessa koko keksintö pysyy lämpösenä, tiedä sitten mitä muissa merkeissä tuo vaikuttais.
    Akunkesto normikäytössä 1,5 vrk..
     
  18. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tuo WP2 sitten hankintalistalla kuin maxista aika jättää.

    Pari päivää kokoon ja painoon kiinnitti vähän huomiota, mutta sittemmin ei kyllä enää häirinnyt yhtään. Eihän nämä kovin hienolle naiselle ole niitä sopivimpia:D
     
  19. killer-wo

    killer-wo Forest Fox -01 Summit Expert

    Miten Oukitellin käyttäjät olette testanneet kylmänkestoa. Toimiiko puhelin esim -20c pakkasessa vaikkapa 8h gps alustana. Ja tietenkin ulkoilmassa eikä povitaskussa. Ja toimiiko puhelimen lataus vaikka kalikka on ollut useita tunteja kylmässä.
     
  20. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    K10 ainaki pelaa vaikka päivän gps bluethoot yms päällä,vaikka -25

    Ilmottaa vaan ku akku -0° muttaa pelaa hyvin.

    Mulla normikäytöllä lataus n 6-8 päivän välen.
     

Suosittele tätä sivua