kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. noppeepentti

    noppeepentti Well-Known Member

    Kumpi kannattais ostaa crossimallinen vai umpipotta? Itse olisin crossimallisen kannalla, mutta olen vain kuullut varoitteluja et otsa jäätyy kovalla pakkasella. Nyt ois kiva saada tietää pärjääkö crossimallilla pakkasella ilman et lärvi jäätyy?
     
  2. Pollari

    Pollari Guest

    Laita kunnon kypärähuppu (Kuten Scott, IXS..) alle niin vilu katoaa tehokkaasti. Lisäksi ajolasit ISOLLA foamilla ehkäsee aika rankasti tota viluuntumista.
    Itselläni Ultimate SX lasit+Scott windwarrior max huppu+ HJC CL-X4 kypärä, hyvin pelittää kovemmallakin pakkasella+viimalla.
     
  3. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Kunnon crossikypärä ja siihen sopivat lasit+ hyvä kypärähuppu. Ainakin itse olen pärjännyt hyvin ja ei ole otsikko jäätynyt.
     
  4. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Kyllä pärjää jos ei nyt yli -25 pakkasilla halua ajaa, itellä HJC AC-X1 ja SCOTTin tuplalinssilasit + hyvä huppu + kypärässä tietty se "koppa" nenän edessä (mikä piru lie oikealta nimeltään) ja sitten vauhti sen verran kovaksi että pysyy lämpösenä.. ;D ;D ei ole huurtumisongelmia ollut kuin jäällä joskus "pakkassumuissa"
     
  5. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Crossi ehdottomasti. ;) Ku vaan just on kunnon huppu ja sit kypärä ja lasit on "samanmalliset" et lasit peittää mahdollisimman paljon. ::) Ja sit neopreenimaski ois paikallaan crossikypärällä. ::)
     
  6. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Ehdottomasti Crossikypärä. Kunnon huppu ja lasit ja eiku menoksi 8).
    Ja voihan sitä yli -25 pakkasella sipasta pätkän ilmastointiteippiä otsaan ja poskiin, sekin auttaa kylmää vastaan ;D
     
  7. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Jos ei tarvi olla viimesen päälle kuitupotta, niin mulla on kokemusta nyt vähä harvinaisemmasta kypärästä,nimittäin crossikypärä VISIIRILLÄ! On tuplalinssillä ja sillä "hönkimismaskilla" ja kypärähupun kera tosi toimiva paketti. Mahtuu alle aurinkolasit tarvittaessa, on lämmin eikä pahemin huurru.Ja ku pysähtyy, ei tarvi tumput kourissa yrittää laseja kaivaa, visiiri ylös vaan. Ostin vieraskäyttöön ku oli nii halpa, mut en luovu enää kirveelläkään. Hyvännäkönenki.Muuten ku krossipotta, vaan ei lippaa, uuteen malliin seki kuulema tulossa ;)
     
  8. Boss

    Boss Kelkaton mutta kesäpelinä PolleXP850Pro

    Kyllä, kunnon crossikypärä, kerran kun ostaa hyvän niin ei suostu enään päähän muuta laittaakaan... Suosittelen ARAI:ta ;D
    Itsellä on Tour-X kelkka käöytössä, siinä on se hyvä puoli että siihen voi laittaa visiirin ja lipan samaan aikaan, voi pitää laseja reitillä, sitten kun tulee jäälle, varsinkin jos on paljon pakkasta voi vetää visiirin siihen lasien päälle... itse en juurikaan tuota noin käytä mutta on mahdolliista! ;)
     
  9. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Crossikypärä kannattaa ehottomasti laittaa, ja siihen sit kunnon lasit :) Suosittelen HJC:n pottaa ,ja Scottin tai Smithin laseja. Myös kunnon kypärähuppu kannattaa laittaa esim. Scottin wind warrior
     
  10. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Itsellä Arain Tour-X eli krossipotta visiirillä. Ainakin minun päähän istuu kyllä tosi hyvin, eikä muutenkaan ole mitään valittamista. Joillakin keleillä saattaa vähän mennä visiiri huuruun, mutta kun pitää sitä pari milliä raollaan, niin poistuu sekin ongelma. Pimeällä ajelen tuolla vakiolla kirkkaalla visiirillä ja kun arska paistelee, niin laitan serengetit päähän, niin on bueno. 8) Tietysti jos joku tietää sopivat ja kohtuu hintaiset lasit tuohon kypärään, niin voisi koittaa semmoisiakin. Tai voishan sitä lähtee lasikauppaan sovittelemaan tuo potta päässä ;D Värillistä visiiriä en kyllä ala ostamaan, ihan mahottomia hintoja taitaavat pyytää semmosilla kapistuksilla..

    Tuossa vielä linkki kypärään: http://www.arai.brandt.fi/mallisto.php?luokka=1&id=16

    Itsellä värinä storm blue tjsp, ja jos oikein muistan, niin taitaavat pyytää sillä värillä vähän enemmän kuin tuolla mustalla.
     
  11. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Lainataan nyt tätä kypärä topicia ja kysytään:

    Onko kellään kokemusta HJC CL-X5 kypärästä? Tai ehkä paremminkin, että onko tuohon uuteen malliin tullut jotain uudistuksia verrattuna "vanhoihin" CL-X4:än tai CL-X2:en.

    Aattelin tilata tuolta fc-motosta itselleni joululahjan ;D
     
  12. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Enhen vanhaa oli semmonen normaali oikeesti potan näkönen kypärä, jossa koko naaman peittävä visiiri ja koko naaman kokonen maski nepparilla ja siitä meni sellanen muovinen hengitystorvi alas ja viduuu et oli toimiva paketti.Ei vaan nykyään kukaan tee semmosia.. Sillon ku kypärä on sopiva turvallisuuden kannalta, se tuntuu hieman epämukavalta, pieneltä. Eli luulempa et nykyjannut pitää omaansa "tosi hyvänä" kunhan se on vaa viimmisen päälle kelkan tai haalarin väreissä, on joku hyvä merkki ja näyttää rajulta. Ei se oikeeasti välttämättä niin hyvä päässä ookkaa tai sitte ei ole vertailupohjaa tarpeeks, ku on vaan aina ollu se sama joka sitte ajanoloon muokkautuu ihan siedettäväksi pitää...Karvalakki vai pipo? Oikeesti se karvalakki niillä korvaläpillä on satakertaa parempi, mut kuka hemmetti sen illanviettoon valitsee? ;D 8)
     
  13. Dude

    Dude Well-Known Member

    Minä en lähtis sanomaan ehdottomia kantoja kumpaankaan suuntaan. Itellä on HJC-CL4x -crossi ja Bombardier modulaari. Tulee otettua modulaari ajoon lähes aina. Huppuna käytän Finn-Svalan Racing -huppua. Sen oston jälkeen on muut huput (tavalliset ei-windStopper) jääneet käyttämättä.

    Modulaarin etuja on hyvä suoja ajoviimalta ja helppo kommunikointi kun saa naaman auki. Ja aurinkovisiiri on ollut hyvä. Haitan näkisin vain painossa, sekin vain kalliiseen =kevyeen crossiin verrattuna. Tietenkin jos kolahtaa niin onhan kiinteä leuka-osa suojaavampi.

    Täytyy vielä sanoa että tuo HJC ei täysin istu mun päähän. Tuntuu että on posket hampaiden välissä :) Sillä voi olla vaikutusta valintaan.
     
  14. Byebye

    Byebye Guest

    Olen tyytyväinen omaan ostokseeni 150e kypärä ja lasit..
    [​IMG]

    Laseissa nennu-suoja ja muutenkin kypärässä kunnon turpakoroke..  ;D
     
  15. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Kypäristäki pitää repiä tarrat pois :D
     
  16. Byebye

    Byebye Guest

    OT: Älä älä nyh Janne rupee yllyttämään..  ;D On mulla vanhempi mattamusta crossikypärä, mut sen kans ei siedä edes pimiällä ulos lähtee/ei yli -5 asteen pakkasella(on muuten sitten pitkä turpasuoja)
     
  17. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Mutta mutta muttako tuossa n8dawg:ssa on maalattu niin pitääkö se sitten hioa? ???
     
  18. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Matta mustaa paukkupullosta
     
  19. XC-

    XC- Rave 600

    Herätänpä tämänkin henkiin. Eli onko muilla semmosia ongelmia kypärän kanssa kun esim. ajaa 20 asteen pakkasessa järveä, niin alkaa korvia palelemaan..? Ajoin tänään järvellä n.2km yhteen kyttiin, niin oli suurinpiirtein korvat sinisenä.. jos ois jotain vinkkejä niin kertokkiee. :)
     
  20. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Onko lasit käypäset kypärään? Varman pääsee tuulemaan vähän sieltä välistä. Itellä ei kyllä ole pahemmin paleltanut, mitä nyt tuosta vissiin silmälasien sangoille tarkotetusta syvennyksestä saattaa vähä tuivertaa. Pitäs tulpata mokoma ura umpeen. Sen sijaan lasien alta poskiin ottaa vähän viima. Pitäisi se windstopper-huppu käyvä ostamassa tai käyttää neopreenimaskia, joka on kyllä pelannut kovilla pakkasilla hyvin. Vetäse tiivistemassaa tai uretaania siihen ohimon kohalle kypärän ja pään väliin.. ;D
     

Suosittele tätä sivua