kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. Akem

    Akem Arctic-cat M8000 LTD -16

    Taidanpa hakea popcornit kaapista!
     
    Fudge tykkää tästä.
  2. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Kevennys väliin.Icon variant,loistava kypärä jokapaikan höyläksi,istuu itelle ainakin ku nakutettu.Ei ole keveimmästä päästä,n 1,6 kg mutta jämerän oloinen.

    Hengitys ohjaimen kanssa itse olen pärjänny hyvästi 15-asteeseen asti ilman että huurtuu.ei tarvi lasien kanssa pelata.


    http://www.rideicon.com/gear/helmets/variant/construct/construct

    Tosiaan ei kevein mutta jamaha mies on tottunu painoon.myös pyörähommiin loistava vaihtoehto.
     
  3. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Syy miksi kyselen on se että kiinnostaisi ostaa vastaava mutta uskaltaako?
     

    Lisätyt liitteet:

    Driver tykkää tästä.
  4. jp10

    jp10 Well-Known Member

    ei muutakin johonkin liikkeseen tiputtelemaan kypäriä lattiaan ja ostaa sen mikä jää ehjäksi. Oikoluku jää tästä riverille.saat lisätä niin monta välimerkkiä kun haluat.arai on kuulemma paras joten ostan sellaisen
     
    Fudge tykkää tästä.
  5. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Asiallista argumentointia tällä foorumilla turha vissiin edes odottaa.

    Mutta sitäpä se on että hyökätään henkilöä vastaan kun itsellä argumentit loppuu kesken.
     
    Fudge tykkää tästä.
  6. zkys

    zkys Active Member

    Luulis että ei oo kovin hankala kaivaa faktaa ja perustella kunnolla jos noin varma asiastaan. Ei se ole väärin, että on skeptinen varsinkin turvallisuuteen liittyvissä asioissa. Skeptisyydellä tarkoitan sitä, että omia ja muiden näkemyksiä voi kyseenalaistaa. Olen myös valmis muuttamaan omaa mielipidettäni ja heittämään Airohin roskiin välittömästi kun löytyy aukotonta faktaa asiasta.

    Kuten jos aiemmin sanottu, pelkkä usko johonkin asiaan ei tee siitä vielä totuutta. Minulle ei ole vielä toistaiseksi selvinnyt miten Arai pystyy muuttamaan fysiikan lakeja ja vähentämään päähän välittyvää energiaa jos se kova kuori on aina jokaisessa tapauksessa hyvä asia. Jos argumentointi perustuu jonkun valmistajan 100 vuoden kokemukseen, sun kokemuksiin tälleistä joka talvelta, valmistajan omiin mainostarkoituksissa tehtyihin videoihin ja siihen miten pelkkä paino tekee tuotteesta huonon, niin paskat argumentit sulla. Ei ole iso yllätys että se painavan kypärän valmistaja kehuu omaa tuotettaan.

    Lopulta on hyvä vaan että näistä syntyy keskustelua. En vieläkään tiedä kumpi tässä on oikeassa, eikä sitä varmaan ole helppo selvittää. Seuraavaks voitais vaikka soitella Nokialle ja kysyä niiltä, mikä niiden mielestä on paras nastarengas. Hieno veto ainakin alkaa vittuilemaan ensin välimerkeistä muille ja sitten seuraavassa viestissään valittaa miten täällä hyökätään henkilöä vastaan kun loppuu perustelut kesken.
     
    julli tykkää tästä.
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No jos jos olet lukenut yhtään tarkempaan, niin itse olen tarttunut tuon erään toisen nimerkin tyhjänpäiväiseen trollaukseen, en sinun. Pappa-betalar jutut kuuluisi kyllä sinne mopot.net foorumille eikä tänne.

    Minä olen koko ajan kirjoittanut että esim. kevyemmissä kypärissä VOI olla tingitty tietyistä ominaisuuksista ja voit tarkistaa lukemalla aikaisemmat viestini uudestaan. En ole tänne mitään 100% faktaa ollut tyrkyttämässä koskaan. Jos jollakin on aikaa selata nettiä tuntikaupalla niin on vapaa etsimään tutkimustuloksia, mutta onneksi on muutakin elämää ja harrastuksia. Sitäpaitsi tähän keskusteluun on vuosien aikana linkattu aika paljon asiallistakin juttua, kannattaa lukea muutamaa sivua pidemmälle.

    Mitä tulee Araihin (johon on täällä tarttuttu hyvin hanakasti, vaikka olen puhunut myös Shoeista), niin itse kyllä uskon heidän asiantuntijoihin syistä miksi he eivät tee asioita kuten monet muut kypärämerkit (huom. ei valmistajat, koska eivät itse valmista mitään vaan ostavat(suurin osa merkeistä)). Ja omat kokemukseni puoltavat sitä näkökantaa. Voi aika hiljaista tulla tälläkin foorumilla, mikäli omia kokemuksia ja näkemyksiä ei saa tuoda esiin vaan tarvitaan aina tieteellisiä tutkimuksia. Paitsi ilmeisesti jos kypärä on kevyt, silloin säästyy niskat ja muulle ei niin merkitystäkään.

    Lisäksi tuo tyhjänpäiväinen sanomisien vääristely on aika rasittavaa, esim. sanoin vain että itse miettisin että onko kypärän kuori tarpeeksi vahva jos se hajoaa niinkin pienestä kuin lattialle tiputtamisesta. Niin ei ole itselle ikinä käynyt (että kuori olisi jopa haljennut), vaikka on sellainenkin vahinko joskus saattanut sattua että kypärä on betonille kolahtanut. Ja toistona, aika kattavasti ainakin Arain videoilla heidän asiantuntijat selittää miksei noin pieni isku haittaa vielä mitään ainakaan heidän tuotteilleen.

    Itse et myöskään ole tänne vielä laittanut mitään faktatietoa tai tieteellisiä tutkimuksia, mutta en minä silti sinua tai ketään muuta syytä "paskasta argumentoinnista" sen suhteen.

    Mutta jokainen käyttäköön millaista kypärää ikinä tuntee itselleen sopivimmaksi, se ei ole minun pään suojauksesta pois ;) tätä samaa vääntöä on jatkunut jo useamman vuoden, ja itse en ole mitään tiettyä merkkiä vastaan ollut koskaan, mutta noita ainakin itse uskallan suositella mitä olen itse käyttänyt viimeisen 10v eli Arai ja Shoei. Puskarosseissa jokin muukin saattaa olla käytössä, mutta hyppyhommiin en uskalla laittaa mitä tahansa pottaa koska riskit on isot ja kolauksia tulee väistämättä aina aika-ajoin. Toki se isoin vahinko sattuu juuri silloin kun sitä vähiten odottaa.
     
    Viimeksi muokattu: 29/11/17
  8. jp10

    jp10 Well-Known Member

    täällä on yksi tyyppi joka tinkaa muita vastaan.tää on nyt sun blogi.sun kanssa ei voi olla erimieltä hyppää pitkälle ja arai päässä
     
    julli tykkää tästä.
  9. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Viimeksi muokattu: 15/12/17
  10. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ei ainakaan mua vastaan tinkaa :D. Arai vaan on ainut merkki joka istuu päähän ihan ja just niinkuin pitääkin ja tuskin ainakaan laadussa häviää muille ja vielä kun niitä saa sopivaan hintaan kun vaan hieman katselee nettikauppoja niin ei ole mitään muuta vaihtoehtoa mielessäkään.

    Esim. tuolla nyt ihan kilpailukykyinen hinta kypärästä http://www.mymoto.ee/Arai-VX-3-Winner/5/137/1828
     
  11. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    https://www.fc-moto.de/epages/fcm.s...ingflame/SubProducts/Arai-VX-3-Wingflame-0007
    Tuolta vielä halvemmalla mutta tuo VX-3 on jo aika vanha malli..
    MX-V on
     
  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Kelle mahtuu xs kokoinen kypärä, tuolla on kyllä hyviä tarjouksia mutta M ja L kokoa ei niissä kyllä yleensä enää ole tarjolla silloin? Niin on vanha malli mutta varmasti ihan soiva vieläkin, itsellä on VX-V ja hinta oli sen 300e vähän yli suomesta ostettuna.
     
  13. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Kyllä hyljekarvalakki istuu miun päähän parhaiten :D:p
     
  14. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    En oo tuommosta VX-V nähny mutta niin ku sanoin, vanha malli ja koot alkaneet jo sen takia loppumaan.
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    MX-V tietty, näppihäriö tunnustan.
     
  16. Janman

    Janman Lynx Rave RE 600 3500 -22

    Joko tästä on porukalla kokemusta?

    Uusi kypärä mietinnässä ja nyt arvotaan normi rossipotan ja tuon hybridin välillä...
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    https://www.shoei-europe.com/uk/news/new-vfx-wr

    Nythän tuosta VFX-W:stä on tullu tuo R. Tuossa on tuota uutta tekniikkaa mitä alkaa vähitellen tulla kypäriin. Shoeilla tuo on nimetty MEDS, mutta monilla muilla merkeillä se on MIPS. Eli tuohan päästää tuon kuoren liikkumaan sisuksen kans eri tahdissa, jolloin aivot ei ota niin pahasti hittiä jos pää osuu jonnekki. Tuosta aivojen liikkeestä on tehty tosi paljon tutkimuksia ja se on suurin syy aivovammoille.
    Hienoa että kypäriin tulee jotain uutta vähitellen. Tosin tuo Meds ja Mips on semmonen systeemi, että ei taida toimia sellasille ostajille, jotka kiskoo leukasuojasta testakseen kuinka se potta istuu tiukasti. Kun tuohan tosiaan päästää tuon ulkokuoren liikkumaan eri tahtiin kuin sisukset.

    Esim TLD käyttää tuota MIPSiä.

    https://www.troyleedesigns.com/se4-carbon-helmet-pinstripe?quantity=1&color=7
     
  18. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Tuohan on polkupyöräkypärissä ollut jonkin aikaa käytössä, tulevalle kesälle tässä katsellaan parhaillaan talvitarjouksia :)
     
  19. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Mistä saa nuita lämmitettävällä visiirillä olevie kypärie halavimmillaa? Muutamassa paikassa oli n.200e luokkaa.. Liekkö halvemmalla missää? Nettie kyllä oon selaillu mutta ainaha sitä jotaki jää huomaamatta.
     
  20. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Itse tuossa pari viikkoa ihastellut FXR:n tekelettä kaupassa ja pakkokait se on kohta ostaa lipallinen lämmitettävällä visiirillä, oisko kokemuksia reippaassa reittiajossa? IMG_20180119_170835.jpg
     

Suosittele tätä sivua