kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. jazka

    jazka Well-Known Member

    Onko kellään kokemusta Klimin F5 kypärästä, mahtaako olla hintansa väärti?
     
  2. Akem

    Akem Arctic-cat M8000 LTD -16

    Shoei vfx-wr kypärä mietinnässä, mutta koon valinta mietityttää, löystyykö pehmusteet kuinka paljon ajan saatossa, M-koko tuntu äkkiseltään tosi napakalta ilman aluslakkia.
     
  3. jazka

    jazka Well-Known Member

    Poekasten virallisesa päiväkijasa näky olevan @Jani Sipola :lla Klim F3 kypärä pääsä, ookko tykänny siitä?
    Ja ookko päässy koittahan F5 pottaa että onko huomattavaa erua.
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ero ei ole valtavan iso näiden välillä. Kumpiki on keveitä ja ihan hyvin istuvia kypäriä. Tuo uusin mikä minulle tuli, oli numeron liian pieni, joten sitä olen käyttänyt vain yhden päivän. Jos negativista haetaan, niin reittiajoon ovat melko vilposia. Umpishommissa ok.
     
  5. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Kyllä se uutena saa olla aika napakka, niin ei pyöri sitten päässä parinkaan vuoden päästä. Itsellä vähän sama tilanne, uutena tuntui hiukan tiukalta mutta nyt jo hyvä. Erinomainen valinta, mielestäni markkinoiden paras crossikypärä.
     
  6. Kile

    Kile Well-Known Member

  7. LäskiLähteeAjamalla?

    LäskiLähteeAjamalla? Active Member

    Shoei on varmasti hyvä. Laatu maksaa myös alennusten aikaan.
     
  8. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Airohin kypärät on hyviä ja ainakin Scottin laseilla istuvuus on hyvä. Hyvä ilmanvaihto tai miten tuon nyt ottaa, toisin sanottuna kylmä pakkasilla. Hikipitoiseen rinneralliin hyvin sopiva.

    CKX Titan sen sijaan on tähän asti kokeilluista aivan huippu. Hintakaan ei paha ole, kun samaan pakettiin tulee kahdet lasit. Hinta/laatu on korkea. Avattava leukasuoja on luksusta hitaassa puskamöyryämisessä, kun saa hapen kulkemaan kunnolla ja tieten nätti hörpätä juotavaa välillä riisumatta kypärää. Lasien istuvuus on täydellinen ja ei paljon vuotokohtia näy sisältäpäin katsottuna. Lämmin kypärä ja todella muutoskykyinen myös raskaaseen Freeride ajoon sopivaksi. IMG_20201211_171633_098_copy_4000x3000.jpg IMG_20201211_172822_069_copy_3000x4000.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 11/12/20
    Fudge ja Apsu tykkäävät tästä.
  9. Pertuzi

    Pertuzi Well-Known Member

    Mulla on F3 se ihan perusmalli ei hiilikuitu. Nykymittapuussa ehkä hieman raskas kypärä 1300g vaikka onkin vain vuoden vanha potta. Alunperin kattelin kilon kypärää mutta tuo passasi niin hyvin omaan päähän, että ostin pois johonkin noin 300e hintaan. Hyvää kypärässä on istuvuuden lisäksi se, että tuuletusreikiä löytyy paljon joka auttaa pitämään pään kylmänä sekä ajolasit vähemmän huurteisina. Myös leukaremmin magneettilukko on pätevä. Omissa ralleissa menisi tupla D lukon kanssa kyllä hermot ja järki. Huonoa on, ettei noita tuuletusräppänöitä saa kiinni muuta kuin teippaamalla, koska kovalla pakkasella meinaa pää jäätyä.

    Vastausta alkuperäiseen kysymykseen on hieman hankala antaa, kun riippuu mihin sitä verrataan ja mikä olisi potan hinta ja oma budjetti. Itse olen sen verran tyytyväinen tuohon painavaan F3 kypärään, että en ehkä maksaisi 500-600 euroa F5 mallista. 400 euroa F3 carbon mallista, joka taitaa painaa 1100g(?) voisi olla ihan jees sijoitus vaikka edelleenkään en ole kokenut F3:sen 1300g painoa 509 akkulasien (kinping ignite) kanssa (yht. 1600g) milläänlailla häiritseväksi vilttohommissa. Reitillä en aja.

    Fcmotossa taitaa olla juuri nyt F5 kypärää 380e hintaan, joka taas voisi olla hintansa väärti verrattuna 300 euron F3 kypärään. Molempiin F3 ja F5 taitaa saada erikokoisia poskipehmusteita, joilla voi säätää istuvuutta elintason kehittyessä. F5 kypärässä on vakiona irroitettava windstopperi myssy, F3 malliin lisävarusteena. Molempiin saatavilla leukaan asennettava gopro teline...
     
    Viimeksi muokattu: 11/12/20
    jazka tykkää tästä.
  10. HMK

    HMK Well-Known Member

    Itellä SHOEI ja oli nuppi jäässä pakkaskeleillä reittiajossa. Laitoin sisäpuolelta earit niihin tuuletus reikiin ni alko pysyy kallo lämpimänä. Nyppää risukkohommissa pois. 6 reikää niin on säätöä föönille joka keliin :)
     
  11. AarneP

    AarneP Member

    Millasia kypärälakkeja ootte käyttäny ckx titanin kans?
     
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Mika_R ja AarneP tykkäävät tästä.
  13. AarneP

    AarneP Member

    Sen verran tiiviin oloinen kypärä, että mietinkin ettei varmaa tarvi koko naaman peittävää lakkia.
     
  14. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Itelläki on CKX yhtenä kypäränä. Ja silläkin kuten muillaki, mennään ihan samalla setillä kuin aina. Sinisalon huppu Coolmax kankaalla. Tämän lisäksi nostan buffin nenän päälle saakka, jos on oikee kova pakkanen. Kolme tuubihuivia ja kaks kypärälakkia päiväksi ja hyvä on.

    CKX:ssä oli yks pieni rako josta mulla tuntu tulevan tuuli läpi, mutta on kyllä mukavan tiivis kypärä pakkaskelille.

    upload_2020-12-15_10-11-53.png
     
    AarneP tykkää tästä.
  15. Foxxman

    Foxxman Well-Known Member

    Viimeksi muokattu: 27/12/20
    Viikinki tykkää tästä.
  16. Srj

    Srj Active Member

    Kellään tietoa mitä eroa ckx titan, titan clim ja titan solid erot? Airflow kuulostais paremmin tuulettuvalta.

    Entä mistä nuo sähköiset ajolasit ottaa virtaa?
     
  17. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kuvaushommiin Titaniin sai goproon järkevästi asettumaan lipan alle suojaan. Kypärän sivulla tai päällä oleva GoPro lentäisi ja hukkuisi minulla varmasti johonkin metsään, kun välillä on vähän ahtaammat ajolinjat mistä hurauttaa läpi. IMG_20210107_120052_880_copy_3000x4000.jpg
     
    AarneP tykkää tästä.
  18. Lampivaara

    Lampivaara Well-Known Member

    Mistä FFoxi hankki CKX Titanin?
    Mulle Tarvikkeessa tarjottiin samaa kypärää yksillä keltaisilla linsseillä. Toinen juttu, väittivät liikkeessä CKX:ää on huomattavasti hiljaisemmaksi kypäräksi kuin Airoh Aviator, miten lie onko kokemusta kellään?
     
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tarvikkeelta ostin halvennuksesta
     
  20. Apsu

    Apsu Member

    Sledstoresata tai progearmotosta löytyy kans
     

Suosittele tätä sivua