Lämmin kenkä motoristille?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä ileumi, 26/2/18.

  1. ileumi

    ileumi Member

    Moe. Luin tuota kenkä-topikkia mutta en löytänyt tarvittavaa tietoa.

    Eli uudet kengät tarvis talviajoon. Ykkösvaatimus on se, että kenkä on varmasti lämmin.

    Sain kaverilta lainaksi Klim Radium kengät ja pari miinusta niistä. Ulkoinen koko on liian iso, vaihteita hankala rassata isommalle. Toisekseen nuo nauhat on karseat käyttää...

    Vaatimuksena siis sirompi koko ja boa/solkikiristys.

    - Klim Adrenaline on kuvien mukaan sirompi, onko oikeasti näin?
    - Tobe Contego myös pienen näköinen, mutta onko lämmin?
    - Sievin Strorm talvikenkä. Sopii jalkaan mutta suojaavuus aika mieto.
    - Joku muu mikä?

    Terv. Ile
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin no,

    Ite olen mieltyny lämpimyyden takia Scottin R/T kenkiin. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/scott-smb-r-t-mustat-kelkkakengat
    On pirun lämmin ja mukava + kohtalaisen siro. Ei ole booaa, mutta ite olen todennu että noilla naruilla saa kiskottua tuon ihan nokko tiukkaan. Ainoa miinus tossa on se, että on kevätkeleille jo suottaki lämmin. Koskaan ei oo varpaita näissä palellu.
     
    Pistin tykkää tästä.
  3. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Samanlaiset on ollut toista talvea käytössä ja kyllä tarkenee mutta on aloittajalle pyöräkäyttöön armotta liian kookas.
     
  4. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Sähkölämmitteiset?
     
  5. ileumi

    ileumi Member

    Tobe Contego monot tuli postissa. Kerralla oikea koko ja sopii hyvin bemarin koneistoon, kun vaihdepoljinta siirsi pykälän eteenpäin. Tuo boa kiristys on helkutin hyvä. Kumma, että en ole vielä nähnyt prätkäbootseja tuolla systeemillä. Tulis nyt vielä kunnolla pakkasta niin tietäis, että miten tarkenee.

    -ile-
     
  6. jeesuspaimen

    jeesuspaimen xc indy 129

    Tobe contegot itellä,ja en oo ikinä käyttäny ku ohutta sukkaa,ja tuntuu että on liianki kuumat jalassa,vettä pitää hyvin.Sisäänajo kestää noissa kengissä pitkään.Mulla speed lacing kiristys systeemi,mikä toimii hyvin.
     
  7. ileumi

    ileumi Member

    Moe. Viikonloppuna pääsiki testaan ko. monoja kunnolla. Kokkolassa lähtiissä -19 ja perillä Kuopiossa -11. Jalkoja paleli hyvin vähä. Ja tosiaan mun käsityksen mukaan prätkähommissa jalat altistuu kylmälle paljo pahemmin kuin kelkkailussa.

    Sunnuntaina pääsiki testaan vedenpitävyyden, ku kalusto jäi kiinni Pyhäjärveen. Loskaa/vettä yli 30cm ja paluumatkalla satoiki vettä.... Jalat pysyi kyllä kuivana.

    Eiköhän nuo täytä vaatimukset?

    -Ile-
     

Suosittele tätä sivua