Lumilautakengät kelkkatouhuissa?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä TunTsi, 18/1/06.

  1. TunTsi

    TunTsi Re 800 E-tec mod

    Eli ajattelin tuollasta vaihtoehtoa crossisaappaiden sijasta, kun ovat huomattavasti halvemmatkin. Nuo nykypäivän lumilautakengät näyttävät tukevan nilkkaakin pirun hyvin niin miksei olis hyvä vaihtoehto? Ainakin ovat pehmeät ja lämpimät luulisin.

    Kuka siis käyttää tai kenellä on kokemusta lumilautakengistä kelkkatouhuissa?
    Kaikenlaiset kommentit jakoon ;)
     
  2. Iisiraireri

    Iisiraireri Well-Known Member

    Vain hyvin lautailukengilläkin kelkalla ajaa. Muutama reissu on laskettelukeskuksiin tullut tehtyä niin, että sekä
    kelkka, että lautailuvälineet ovat olleet mukana. Tavaramäärän minimoimiseksi on lautailukengät saaneet palvella myös
    kelkkaillessa ja hyvin ovat toimineet
     
  3. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kaverini ajaa kokoajan lautakengillä ja kehui toimiviksi. Vertasin niitä omiin lumilautatyyppisiin AC:n snowcross kenkiin ja kovin on saman oloiset.
     
  4. Kuikha

    Kuikha Xtrim SDI600 -08

    Toimivat pirun hyvin, suojaavat jalkojakin kohtalaisen hyvin ja ovat lämpimät. Ja ovathannne tietenki tavallisiin rossisaappaisiin verrattuna melekosen paljon mukavammat jalassa ja komiammat. 8)
     
  5. jagged

    jagged Well-Known Member

    ..ja passaa uuen ajan kelekkakuteisiin, nehä on niinku burttonin kataloogista. Oikiat rossisaappaat ko heität toben vaatteitten kans ni passaa yhtä hyvin ko buutsit ja verkkarit! ;D

    ..joo tukevuuessa on älyttömiä eroja, se on se hinta tässäki asjassa. Jokku kreisi kriikin lerpukat ei palio vanahan ajan skiitokengistä eroa, kun taas vaikkapa burttonin ionit on aivan loistavat.
     
  6. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Testasimpa itekki kun halvalla sain, enkä kyllä rossikenkää vaihtais noihin puutseihin jos ajaisin niinku oikeesti isoa kovaa. Sen verta on lirpukan oloset, mitä vanhat alpinestaarit oli. Makuasioita, mukavat ne on kyllä jalassa.

    niin, mainitaan nyt vielä. Että noi mun kengät ei ole mitään kalliimman pään kenkiä, ehkä sekin tekee erosta isomman tukevuudessa.
     
  7. Vilho

    Vilho freeride

    Minulla on tämmöset kelkkakengät.
    Lumilautakengän tyylisethän nuo on. Lämpimät ja tukevat. Suosittelen :D
     
  8. Höttis

    Höttis ei lunta, ei kelkkaa...

    Ite en muita tossuja oo käyttänykkää kelkkaillessa sen jälkeen kun lumilautakenkiin jalat työnsin. Merkiä ei pysty nyt muistaa, mut jotkut halppis kengät ne on. Just soppelin kokoset niihi jalkakoteloihin, kun ei mikää iso jalka ole ja tukee tosiaan nilkkaa kohtuu hyvin. Seuraavat tossut on kuitenki jotkut crossi saapikkaat jos raha tilanne antaa myöte.
     
  9. Garth

    Garth RMK Assault '09 & RMK Assault '15

    Eipä ole tullu mieleen edes kokeilla omia DC:n kenkiä kelkkailukäytössä...vaikka kyseessä on ns. pehmeät monot niin kyllä ne jenkkilän pojat on noista niin jämäkät tehny ettei niillä ole mukava edes kävellä ja painaa ku synti ;D

    Lautailussa ne kyllä pelaa niinku pitääkin :p
     
  10. MrQuis

    MrQuis -84 Poro okkeli -86 Aktiv Karibo -95 Lynx GL 360 S

    Oon käyttäny Crazy Creekin halpiskenkiä ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Nyt ovat jo sen verran pehmenneet, että niitä on miellyttävä pitää jalassa ja antavat myös nilkasta hieman periksi. Pehmustetta ja jäykkyyttä riittävästi jalkaa suojaamaan.
     
  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Makuasiahan se on, joo.
    Kaveri aikanaan katkas noilla lumilautapopoilla jalkansa, jäi jalka varvaskoukkuun kiinni ku sälli putos kelkasta.
    Siitä sitte kengän varren yläpuolelta jalka poekki. Ja lääkäri syytti kovaa lumilautakenkää...
     
  12. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kovathan ne on crossisaappaatkin. Jos kovassa vauhdissa jää koukkuun kiinni, se jalkahan siinä aika tiukille joutuu, kengästäkin riippumatta.
     
  13. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Jep mutta luultavasti jalka katkeaa tosta polven korkeuelta... et siinäpä päättäkää: polvi vai nilkka?
     
  14. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Enpäs minä tuossa lautakenkiä syyttänyt/haukkunut mistään. Totesinpa, että todella pätevä lääkäri, se kenkähän sen jalan katkas, jos ois ollu kumisaapas nii tuskin ois käyny mitenkään... Molemmat jalassa olen ajanut ja lautapopo on mukavampi, mutta kuitenkin crossisaapas on mun valinta. Hard Core...
     
  15. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    No kummassakin on sen verta huonot/hyvät vaihtoehdot että maku asiaksihan tämäkin menee... Mietin kyllä itekki tuota snoukkabootsia mut päädyin kuitenki rossisaappaaseen sen varren takia. Pitkä varsi, joten suojaa nilkkojakin vähän paremmin kun tuo snoukkakenkä ja rossisaappaasta oli parempi tarjous, enkä lumilautailua harrasta joten ei "oikeita" lumilautakenkiä ois välttämättä kannattanut ostaakkaan.
     
  16. frosty

    frosty Well-Known Member

    Mutta entäpä lautamalliset kelkkacrossikengät?
     
  17. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Tuommosiako tarkotit?

    [​IMG]
     
  18. frosty

    frosty Well-Known Member

    Juu juu, mutta mullon vihreet ;D

    Nuohan ei ole lautakengät, vaan täysin kelkkacrossiin tarkoitetut. On mielestäni hyvät ajaa, mutta liukkaat pohjat.
     
  19. nitro

    nitro Lynx RS

    Mulla on ollu pari vuotta Burtonin Motot kelkkahommissa. Kun jättää nauhat tarpeksi löysälle niin on tosi hyvät eikä liian jäykät. Lautailuun ne on todella huonot niin ei tarvitse sääliä kelkkaillessa. Crossisaappaita en laittaisi jalkaan jo pelkästään ulkonäön takia, yhtä hienoja kuin värikkäät sinisalopolarisracingreimascott.. jne. kävelevät mainokset.
     
  20. Paroni

    Paroni AC sno pro

    tänään kävin paikallisessa urheiluliikkessä ja siellä oli lumilautakengät tarjouksessa,
    varastossa olevat 2005 mallit lähtee 20 eurolla, oli ne sitten vaikka 200 euron lähtö hinnalla.

    ostin tälläiset 20 eurolla
    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua