Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä FU, 10/11/13.

  1. Aleksi

    Aleksi Well-Known Member

    38litraa muistaakseni luki ohjekirjasessa. Itse en oo tarkemmin kulutusta katellu, yleensä tankannu aina ennen ajoon lähtöä ja toki sit matkalla jos on ollu tarvis :D
     
  2. teme-

    teme- Well-Known Member

    38 Litraa se on ja pääsee minkä pääsee.:D
     
  3. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    Jos ajaa reipasta vauhtia niin maksimi 150km mitä kannattaa ajaa tankillisella, rauhallisella vauhdilla voi päästä 200km tai jopa yli
     
  4. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Perus pullakuskina oon kellotellu tämmösiä 800 etecillä
    15-24l reittiajossa. Yleensä kuitenkin 21l. Jos on umpista ja joutunu kaasuttamaan reippaasti soppaa tietty menee vastaavalla tahdilla enemmän.

    15 meni jokijäällä lentokelillä tasakaasulla lain sallimaa maksimia.
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kaverin vastaavalla koneella oleva backcounty x 12litraa, oli siinä mulla ihmettelemistä, kuitenkin ihan reitillä ajoa tasakaasulla kevätkelillä ja aikalailla lain sallimaa.
     
  6. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Parit kerrat oon mitannu 800 etec freeriden kulutuksen ja 15 litran päälle näyttää laskuri reitti kulutukseksi. Eli pari sataa kilsaa tankilla pitäs päästä. Sitä en oo kokeillu.
     
  7. JJL

    JJL Well-Known Member

    Oli ennen cobran 34 telamatto. No se hajos ja laitoin nyt uuden 38 ripsaw II:sen. Samalla nousi alusta meteli ihan järkyttäväksi. Eihän tuolla pysty ajamaan ku korvat soi. Vai meniköhän tuossa vaihossa joku vituilleen. Hyvin se on sielä pyöriny muutaman satakilsaa mutta meteli vaan korvia huumaavaa. Vaikuttaisko semmonen taka-akseli jossa on neljä pyörää mitään? Mitähän tuolle keksis?
     
  8. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    Cobra on vaan niin pehmeä niin sen takia hiljainen mutta ripsaw kestää kilometriä paljon enemmän
     
  9. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Korva tulpat vakio varuste, kun näillä yleensä ajaa. Aivan sama mikä merkki ja matto;)
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  10. JJL

    JJL Well-Known Member

    Joo häirittee vaan ku ei se ennen ole nuin kovaa ulissu . Vähänhän ne aina ruukaapi möykätä mutta ei nuin pahasti. Oon nyt viikonlopun ajellu tämän vuoden ravella niin ei siinä mitään suojaimia ole tarvinu mutta pittää käyä ostamasa ja ajella auringonlaskuun
     
  11. Jese

    Jese Well-Known Member

    Jos pahasti häirihtee nii multa löytys 34 cobra vaihossa. :D
     
  12. JJL

    JJL Well-Known Member

    Joo ei mulla sitä saippuapalaa muuten ole ikävä, että ehkä kestän tuon metelin jotenki
     
  13. Aleksi

    Aleksi Well-Known Member

    Onko porukalla kokemuksia minkälaiset raapijat näissä pelaa parhaiten? Meinaa tämmösellä plussa kelillä olla muovit kovilla.. :confused:
     
  14. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Paljos ootte näillä 800 ajanu ennen koneen huoltoa? Nyt olis 7tkm ens keväänä 9-10
     
  15. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    14tkm oli omassa mittarissa ku leipo jumiin (edellinen omistaja). Nyt uusilla romuilla menty 6tkm. Pitäkää pensansuodattimet tuoreina ja ravet puhtaina nii menee varmasti reilu 10tkm ja enemmänki.
     
    V.K ja Mazaa tykkäävät tästä.
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Tai sitte ei..
     
  17. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Eli ei ole 600 kanssa merkittävää eroa kestävyydeltään. Sekin kyllä kestää järkevällä käytöllä ja hyvällä huollolla..
     
  18. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Joo tuskimpa kannattaa ressata. Toki voi sattua mitä vaan mutta omasta tein diagnoosin purkaessa että umpipaskassa ja tönkissä oleva rave ois blokannu öljyn syöttöä koneeseen ja mäntä hirttäny ympäriinsä. Toinen mäntä oli priima. Samoin alakerta oli todella hyvässä kunnossa, mutta pistin silti lehtimäen vaihtokampuran pesään kun kerran koko kone oli levällään.
    Ja toki kolmas juttu oli ilmeisesti täysin alkuperäiset suodattimet. Mutta itse en nähnyt leikkausjälkeä oikein semmoseksi laihuuden leikkaamiseksi.

    Isolla kaasulla vaan maisemaan. Silloin se kone saa ruokaa
     
    Kimurantti ja F3 tykkäävät tästä.
  19. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Minä en ole merkkiuskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletko monella Polariksella ajanut tuon 10tkm? Eiköhän nämä 2t kelkat ole kaikki sen verran räpsyjä, että kun 10tkm ylittyy, niin jatkoajalla ollaan? Puhumattakaan muusta kuluvasta tekniikasta. Mihin häviää kelkat joilla ajettu vaikka 15-20tkm, vai onko nämä jo purettu osiksi?

    - Ile -
     
  20. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Ei kukaan osta yli 15tkm ajettua tai jos ostaa niin käyttöarvoa on melkeen enemmän kuin myyntiarvoa. Se on aivan sama saako siitä nyt muutaman tonnin, kun siitä saa sen saman pari tonnia muutaman vuodenki päästä eikä tarvii aina vuokrata jos menee särki.
     

Suosittele tätä sivua