Lynx Re 850 e-tek

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä juketsu, 20/5/17.

  1. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Sen verran kommentoin tätä petikumi asiaa, että ainakin rex kakkosessa moottori istuu kylmänä paikallaan ku tauti, mutta ku ajjaa vaikka 100km yhtä kuumaa ja joka paikka hehkuu ja kengät sullaa jalkoihin, niin sillon ku menee vaikka käsin heiluttelemaan moottoria kytkimestä, niin tuntuu ettei moottori oo kiinni ollenkaan ja petikumit on ku purkkaa...Onko uutukaisissa samanlainen ilmiö? Onko uusissa 3mm ennakko? Entä ku sinne laittaa tosi jämyt kumit, niin onko 3mm ennakko liikaa ja pitäs puottaa 1,5mm? Esimerkiksi -09 800R rexiin laitoin RS jalat jäykistettyjen RS kumien kaveriksi, että sai ennakon puotettua 3mm--->1,5mm.
     
  2. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Re:stä tiedä, mutta oma X-RS oli ainakin jämpti, verrattuna Radien RE:n. Toki nämä lämpenekään meidän köryyttelyssä.
     
  3. vompo

    vompo Active Member

    Useampaa 850:stä tuli käytyä kytkimestä heiluttelemassa. Kylmänä heiluu vähän ja lämmetessä jonnin verran enemmän. Punahehkuun ajetusta ei havaintoa. Sai ainakin tuntuman, että oma kaipaa vain kovaa ajoa. Paikallisella liikkeellä huhuilivat, että olisi tulossa päivityksiä tuentaan. Jos oikein tulkitsin, niin olisivat -19 mallin mukaiset..
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Kyllä mulla omassa Xrässässä kone heiluu kytkimen päästä reilustikkin kun kunnolla kuumaksi on ajettu, tyyliin tunti yhtä soittoa happea. Voimansiirron toimintakin tuossa vaiheessa aika tahmeaa että hihnan sais päreiksi ilman järjenkäyttöä. Kylmänä ei kone heilu oikeastaan mihinkään.
     
  5. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Niiiiin tunnistan tuon mun -17 x-trim re:n tuosta :D Sillon ku vasenta kenkää alkaa kuumottaa ja vehe puutuu, niin jos ei älyä pitää taukoa ja purkaa katteita/hihna suojaa auki, niin muutamalla keulituksella saa hihnan silpuksi...oisko samaa vikaa näissä uusissa?
     
    M.E.A tykkää tästä.
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Riippuu miten heiluttaa. Jos pohjamuovia vasten kädellä kampeaa niin aivan varmasti liikkuu ellei ole pelkkiä prikkoja kumien tilalla. Ja pitäähän sen vähän liikkuakkin. Ei ole ikinä menny yhtään remmiä eikä kuumu liikaa mutta on mulla nykyään teami kiinni ja siitä on kyllä hyötyä jos lämpöjä haluaa pudottaa.
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Kannattais varmaan korjata jos tuollainen vika. Itse en ainakaan jaksais tuollaisella ajaa.
     
  8. antmar

    antmar BRP

    Toinen hihna menossa (eka kesti reilut 1100 km) ja vaikea ennustaa pidempää ikää tälle toisellekaan: tässä RE:ssä koneen petikumit ovat vielä kunnossa, mutta kosketukset runkoon on ongelma. Voikohan tuo korjaantua variaattorin säädöllä tai vaihdolla esim. Teamin tuotteeseen vai pitääkö peräti runkoon tehdä muutoksia ja näin saada lisää tilaa hihnalle pyöriä.
    Videosta näkee mitä tarkoitan
     
  9. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Onko näissä tuo runko sen lähempänä ku muissakaan.. tuo voimalinjan toiminta on vain perseestä ja siksihän siinä käy nuin. Ei mulla ainakaan ole vastannu tuonne ja Teamin kakkonen paikallaan.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  10. antmar

    antmar BRP

    No sitten tehdas vaan laittaa toiminnan kuntoon ja rauha maassa. Team kustantaa vajaan tonnin ja maksaja en ole minä..
     
    Hemikoo, Mika_R ja wäinö tykkäävät tästä.
  11. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Niin kannattee vain pitää mielessä, vaikka remmejä nyt pitäis takuuseen saahakki niin jos päästää remmin räjähtämään niin ei se ikinä ole hyväksi kampuralle ja näitä sitten hieman nihkeämmin laitellaan jos jotensakin vielä toimii.
     
  12. -JPV-

    -JPV- Well-Known Member

    Hipasusta ei yleensä pidetä........mutta tässä tapauksessa pidetään.
    Niin se minullakin näkyy jäljet remmin syrjässä. Vaikka nyt olen seurannut remmin kireyttä useasti. Remmiä pitäny hieman kireämmällä kuin mitä ohje sanoo mutta silti hipasoo.
    Remmi tai varin lautaset ei ole minulla kuumenneet ajossa pahasti......ajon jälkeen lautasista voi ottaa paljaalla kädellä kiinni ja silti se ei polta näppejä. Remmillä ajettu jo 1500 km......kohta vaihdettava ettei pyöri kampuran ympärillä.
    Odottaisin että tehdas reagoisi tuohon ongelmaan mutta eipä sieltä mitään kuulu.
     
  13. polleX2

    polleX2 Lynx RE 850 -18

    Joo kyllä pitäisi tehtaan alkaa jo laittamaan nuita vehkeitä kondikseen. Mulla kesti 760km eka remmi saa nähä paljo toisella pääsee ja rungossa näkyy jäljet kans, että on vastannu. Sitten ne astinlaudan sivutuet olis kans hyvät olemassa kun tippuivat jo eka reissulla kyydistä mutta vaikuttaa siltä, että ilman niitä se vissiin pitää ajella.
     
  14. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Niin todellakin pitäisi. Onko muilla sattunut henkilövahinkoja remmin rikkoontumisen takia?

    Tutulla räjähti kaksi remmiä 20min sisään ja toinen sillä seurauksella, että lensi tangon yli, loukkasi itsensä ja sairaslomaa luvassa. Meinasi että nyt riitti ja 850 saa lähteä. Ei uskalla enää ajaa sillä, kun luotto meni. Tosihan on, että turvallisuus riski tietyissä tilanteissa, jos remmi särkyy juuri pahimmoilleen väärässä paikassa.
     
    Kuluppi, Hemikoo ja Fudge tykkäävät tästä.
  15. Kuluppi

    Kuluppi Lynx rave enduro 25

    Eipä taida tälle talvia enää 850:siin päivityksiä tulla....
     
  16. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Kyllähän se hiukan syletti ku kesken suksien noston remmi poks ja käsiseisontaan mars aika vauhdilla. Selvisin tosin mustelmilla ja aroilla polvilla. Nyt hiukan varovaisemmin ja polvisuojatkin paikoillaan...mutta voi tuossa käydä kipeääkin kun vauhtia laitetaan tilanteeseen.
     
    Arwid Käkivaara, Koulupoika ja FFoxi tykkäävät tästä.
  17. antmar

    antmar BRP

    Joo myyntikanavasta tuli viestiä, että Raveen ei ole vielä korjausta julkistettu. Xtrim ja BD vissiin tehtaan listalla ylempänä suurempien ongelmien vuoksi?
    Paristakin suunnasta olen saanut viestiä modifioida petikumeja, jolloin linjaus pysyisi paremmin kuosissa. Variin ehdotettu mm. tiukempaa jousta. Olisi tietty kiva, että tällainen posti saapuisi myös jälleenmyyjän kirjoittamana ja 50 kk takuu hoitaisi ongelman pois poikkeen!

    Muutoin olen kyllä kamppeeseen hyvinkin tyytyväinen, alusta sopii minun harjoittamaan retkeilyyn mainiosti pienen säädön jälkeen (eteen 24 Newtonin jouset ja telastoon pientä keppiä jäykentävää simmiä). Ja kone on mukavan virkeä heti alakierroksilta alkaen + polttoainetalous tosi hyvä myös. Tuo remmiongelma kuntoon ja voin kyllä kehua Ravea joka tuutissa
     
  18. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Kelkkiin laitettu nyt päivityksiä mitä oli tarjolla. Pikku pulska 600km remmillä tultu ja ehjä edelleen. Sellainen havainto hyvällä reitillä ja jäällä ajettaessa, että välillä alkaa tärräämään ja meno muuttuu tahmeaksi, hiukan löysää vauhtia ja ajelee jonkin matkaa, niin täri häviää. Taas mennään jonkin matkaa ja ilmiö uusii... en ole kehdannut tärinän päällä "pommittaa", ettei hihna tule katselemaan pohjankautta ajettavaa latua... alkaanko hihna sitten välillä luistamaan ja tärinä ja menon tahmeus johtuu siitä? Pilkkiajo menee kyllä tosi köröttelyksi tällä tyylillä...
     
  19. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Lihoiksi vaan, johan siinä on reilut 3000 mittarissa.
     
  20. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Sponssaatko kelkan vaihtoa:)?
     
    Nipademu tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua