Merinovilla-asut

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä jeesuspaimen, 14/2/12.

  1. veeqs

    veeqs Well-Known Member

    Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata pestä. 60 astetta ja rumpukuivaus lyhentää kummasti hihoja/lahkeita. Tämä lyhennys siirtyy jollain kertoimelle leveys suuntaan :p
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Tuulettamalla lähtee haju. Jos on jööti paukkunu housuun ajaessa, niin rapsuttelee vaikka teräsharjalla irti :D
     
  3. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Kyllä minä olen pessyt. Villalle tarkoitettua pesuainetta, 30 astetta ja venyttelee kutistumat takas pesun jälkeen.
    Mutta ei missään nimessä kuivuriin!
    Finnsvala extreme kerrasto pesty näin useampaan kertaan, ja pysyy ihan hyvänä.
     
    Viimeksi muokattu: 6/2/17
  4. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Täytyy testata se finnsvala kerrasto.ainakin samanfirman kypärälakit ollu jo vuosia.bambu kalsarit on nyt käytössä niitä voi pestäkin jos tulee köntsät housuun kun apexilla nostaa vauhdin kovemmaksi
     
  5. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Finnsvala on ainakin minusta kiistatta parhaiten toimiva merinovilla. Hinnakas, mutta joka pennin väärti.
     
  6. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Ostin tuplana Ulfrottenin merinovillaisen välikerraston, kun Lassin Retkiaitta myi varastonsa loppuun
    Joensuun "Kossukadulta"(Keskuskatu) vuosi oli jotakin 2000...?

    Olen käyttänt kerrastoja todella paljon ja täytyy todeta että ne ovat todella mieleiset( vihreän väriset).

    Vasta vuosia hankinnan jälkeen lukaisin tuotteesta kun olin ajatellut hankkivani uutukaisen
    välikerraston. Ko. tuotteen nykyinen hintataso pisti jarruja uuden hankinnalle ja näillä
    entisillä pässinpökkimillä mennään vielä toiset 15-vuotta eteen päin?
     
  7. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Se on mukava ajaa mitä vähemmän tarvii niitä kerroksia.hyvä alusasu ja kuori tai kevyesti topattu tuulenpitävä kuori.alkaa ahdistamaan jos joutuu pukemaan monta kerrosta vaatteita
     
  8. Kelkkajaksu

    Kelkkajaksu 600r Rave -19. Winha 600 -82

    Tuuletus ja lumipesu riittää yleensä 100% merinovillaisille tuotteille. Devoldit voi ohjeen mukaan pestä koneessa 40asteessa ilman linkousta villapesuainetta käyttäen. Itse olen suosinut ensimäistä vaihtoehtoa.
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla nykyään Radical sportsin kalsarit joilla ajelen ovat muistaaseni joku 50-70% merinovillaa ellei jopa täys 100, koneessa muiden urheilukuteiden kanssa 40 pesussa jatkuvasti ja ei ole muutosta mihinkään suuntaan.
     
  10. nappe74

    nappe74 Polaris Pro RMK 800 155" -14

    Nostellaas tätä aihetta...

    Olis tarvista kylmiin ajokeleihin kerrospukeutumista ja tuon nykyisen FXR Ranger Monosuit-puvun alle olis varmaan parasta lääkettä tämä merinovilla !!

    Kysymys kuuluukin... riittääkö pelkkä merino ALUSASU pakkaskeleillä ton puvun alle vai olisiko parempi ostaa merinovillainen VÄLIASU jonka alle perus tekninen alusasu??

    Kannattaako panostaa 100% merinovillatuotteisiin vai onko toimiva vaihtoehto asu jossa esim. 50% on merinovillaa ja loput jtn kuitua...??

    Hyviä vinkkejä/linkkejä asuihin otan mielelläni vastaan !!
     
  11. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Svalan verkkoasu alla ja Devold Expedition kerrasto päälle, ollut sopiva kevyesti topatun haalarin kanssa. Ei jäädy järven ylityksissä, mutta ei myöskään liian kuuma rinteessä. Jos täysin pelkkä kuorihaalari ilman mitään eristystä, niin alushaalarin varmaan hyvä olla kylmille keleille.

    Kaveri vetää paksusti topatun FXR fast haalarin kanssa pelkällä svalan verkkoasulla.
     
  12. nappe74

    nappe74 Polaris Pro RMK 800 155" -14

    Kiitos näistä !! Laitoin Devold Expedition kerrastosetin tilaukseen...
     
  13. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Reittipönötyksessä svalan verkko ja svalan merino käytössä kuoripuvun kanssa. Kelin mukaan merinoa sitten alta pois.
     

Suosittele tätä sivua