Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä HeKos, 25/12/11.

  1. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Neuvon olen saanut aikanaan yli 40v pienkoneita korjanneelta asentajalta, ja paikalliset varaosamyyjätkin suosittelevat muovisuodatinta. Eipä ole mulla ainakaan auton öljynsuodatin samanlaista paperia kuin polttoainesuodattimessa.. Ja mopo ikäsenä (siis 17v sitten). Mopossa ei toiminut paperisuodatin, kun painovoimalla meni bensa kaasarille...
     
  2. TA

    TA Well-Known Member

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Mulla ei ainakaan ole ollut koskaan ongelmia paperisuodatinten kanssa. Karteissa käyttänyt 6-7 % öljyseoksia sekä synteettistä että risiiniöljypohjaista ölppää ja aina on toiminut jopa halvin bilteman/motonetin paperisuodatin.

    Mutta en minä vannomaan mene, etteikö se jossain tapauksessa saattaisi olla haitaksi. Kuten kirjoitinkin: "Veikkaanpa...".
     
  3. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    OK... ;)
     
  4. pokkeri

    pokkeri Well-Known Member

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Jos veikkaamaan aletaan niin toivottavasti tillotsoni lentää pihan peräle ja tilale tullee vaikkapa mikuni :mad:
    Ei tuon kans kannata tapella, oli suodatin vaikka sääskensiivestä se ei pellaa ko oikialla tunnussanala ja sitei tiä kukkaan ;)
     
  5. okkelist

    okkelist Well-Known Member

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Kyllä tillotsooni pitäs pelittää jos kalvot ,alumiiniplommien alla olevat suuttimet,pumppukalvon neulaventtiili ja pohja vaihdettu sekä säädetty neulaventtiilin varsi oikealle tasolle. Ja vielä ,jos ne kalvot on laitettu paikalleen oikeassa järjestyksessä.
    Siinä kaasarin ja sylinterin välisessä pakeliitissa on reikä alipaineelle.Katoppa onko tukossa tai väärällä kohtaa. Kaasarin kiinnityspulteissa pitää olla sellaiset keskitysholkit jottas nuo reijät sattuu kohdalleen.
    Minulla on kahessa Okkelissa tillotsooni je kyllä ne pelaa. Tuossa Poro mallissa on Mikuni ,enkä ole oikein tyytyväinen. Pitänee sitäkin säätää .
     
  6. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Tämä koskee tietysti vain niitä malleja, joissa ei ole erillistä impulssiletkua pumppua varten.
     
  7. HeKos

    HeKos okkeli 300

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    kiitos kommenteista!
    Tillotson pelaa nyt. Miksei pelais, onhan tuo jo 40 vuotta pelannu?
    Kierroksilla röpöttää, säädin niin että ei ihan huippukiekkoja ota. Mutta kiertää kyllä riittävästi!!
    Ja sen tyhjäkäynnin sai säädettyä myös niin että röpöttelee kivasti, ja ei tukehdu vaikka käy jonkin aikaa tyhjää. Mutta en tiedä onko ominaisuus se että ku tyhjäkäynniltä painaa kaasun pohjaan, odottelee se jonkin aikaa ennenku ottaa täydet kiekat. Mutta ei booaa sammuksiin.
    tulpan väristä kait voi päätellä säätöjen oikeellisuutta? Minkä näköinen on terve kauan ajettu tuluppa?
     
  8. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Jos se empii liikkeelle lähtiessä tuolla tavalla, niin laita kytkimeen uusi jousi. Lehtimäen Teolla on kai vielä niitä, on täällä foorumilla käyttäjätunnuksella "challenger"

    Eikä varmaan pahitteeksi ole, vaikka huoltaisit sen sytytyspuolenkin.

    Semmonen keskiruskea on sopiva väri, vähän niinku Juhla Mokka-paketin sisältö... ;)
     
  9. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Miksi Tillotson ei nosta bensaa?

    Lehtimäeltä löytyy sitä jousta, tänään tuli ja vetopuoli pelaa nyt..
     

Suosittele tätä sivua