Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä Mckonen, 16/12/14.

  1. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Otsikon mukainen kysymys...onko siinä sama jarrusatula kuin winhassa vai sellainen käpälämalli? Minulta olisi eräs henkilö ostamassa jarrua mutta en tiedä mikä siihen sopii.
     
  2. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Mulla on -77 320 ja siinä on tommonen kuin kuvissa. Jarrujen
    kitkamateriaali liimattu noihin kahteen pokattuun pellinpalaan.
    Jos/kun tarvii uudet kitkamateriaalit niin uudet vaan liimalla/ kitillä kiinni.
    Itse laitoin kiinni Soudal-korikitillä ja on toistaiseksi pysynyt....

    Tuossa välissähän vaihtui "korimalli" joten lieneekö samat jarrusysteemit.
    Ainakin sama Sachsin kone....

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Ei voi kuin ihmetellä noita Kurikkalaisten tekeleitä... ;D
     
  4. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Joo, kyllähän nämä vanhojen lynxien jarrut on aikamoisia virityksiä. Tämä malli kuitenkin minusta
    toimivammasta päästä. Se sellainen linkkuversio on vielä surkeampi ja ei se winhoissa käytetty satulakaan
    ole kovin hääppönen......

    Itse jossain ketjussa taisin todetakin, että esim omassa, pääosin jäällä tapahtuvassa ajelussa ei juuri
    jarruja tarvitse ja vauhditkin toista luokkaa kuin nykykelkoilla. Jos oikeasti haluaa jarrun, joka pysäyttää
    niin parasta kai laittaa vaikka hydraulijarru jostain 80-luvun tekeleestä.

    Mutta eikös tähän veteraanikelkkailuun kuulukin pieni jännitysmomentti, eli karvalakki päässä körötellään
    ja jännitetään että lähteekö vielä käyntiin ja pääseekö vielä takaisin kotia.... tai pysähtyykö ennen tuota puuta tuossa....

    Toisaalta taas 30 asteen pakkasessa kyllä minä mieluummin menisin kairaan tämmösellä kuin jollain 2010 mallisella jo kohta 5v vanhalla laitteella
    joka täynnä elektroniikkaa ja kun joku typerä anturi tms päättää olla toimimatta niin matka katkee siihen.
    Ja vikaa ei taatusti löydä siellä mettässä....

    Viikon off-topic avautuminen tuli sitten tässä....
     
  5. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Kiitos kuvista, minulla onkin erilainen käpäläjarru kuin tuo...pitää kysyä kumman haluaa patentoida.
    Mutta jarrujen äiti oli kaverini "mc kohmelon" Winha 35 kelkassa josta tämä meidän veteraanikelkka huulluus alkoikin.

    [​IMG]
     
  6. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Tässä ois aihetta sellaiseen "paras viritys jonka olen veteraanikelkassa nähnyt"-kisaan.
    Perhana kun ehdin just rälläköidä irti sen Zetorin tms peltipenkin joka uusimpaan Lynx 30R vanhukseeni
    oli hitsattu kiinni.... sillä ois ehkä ollut toiveita pistesijoille.....
     
  7. AnselmiAlakelmi

    AnselmiAlakelmi Well-Known Member

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Ei ota tämä kuvan liittäminen onnistuakseen. Sellanen käpälämallin haarukka eteen alaviistoon. Periaate sama kuin tuossa teidän visiossa
     
  8. Ritso

    Ritso Well-Known Member

    Vs: Millainen jarru on vuoden -75 lynx 320 kelkassa?

    Minulla juuri jarruprojekti lynxiin mietinnässä. Tarkoitus parantaan varijarrua ja käyttöjarrua. En vain oikein tiedä miten lähtisin jarrua kehittelemään
     

Suosittele tätä sivua