Millainen kelkka painavammalle ukolle ?

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä Motomeisseli, 24/8/21.

  1. Motomeisseli

    Motomeisseli Well-Known Member

    Painoa varmaan 120kg ajovarusteilla niin onko kelkoissa kovin eroja mikä kestäisi paremmin ?
    Aiemmin ajellut Yamahan Apexilla mikä ollut ihan hyvä ja kestävä eikä ole tarvinnut ylimääräisiä remontteja tehdä. Mutta nyt tekisi mieli hankkia uusi kelkka, mielellään saisi olla ainakin 800cc.
    Ajelut enimmäkseen keski-suomen reiteillä ja joitakin reissuja myös pohjoisiin.
    Mitä suosittelisitko, max hinta joku 10te ?
     
  2. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kaveri ajellut 800cc Summitilla +10tkm ja painaa reittiäkin aika haipakkaa menemään. Oisko tuolla ajokamoissa painoa 130-140kg ja hyvin näyttää onnistuvan. Kevyen näköistä ajoa ummella, kun ei tarvi repiä vaan siirtää vähän painoa, niin pailakka kyllä tottelee:D
     
    Motomeisseli tykkää tästä.
  3. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Samaa mieltä, ei tuollainen paino aiheuta sen kummempia ku iskarit laittaa sen mukaiseen säätöön. Mullaki catin päällä painoa itestä se vajaa 100 jonka päälle vehkeet mitä töissä tarvii, varmaan sielä 120kg ja päälle kaikkine.
     
    Mika_R ja Motomeisseli tykkäävät tästä.
  4. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Pahimmillaan mulla oli "kuiva"paino 117 ja lynxin 850 ravella ajelin ilman ongelmia(kelkan kestävyyden). Iskarin simmit ja jouset uusiksi ja aika kohtuuvauhtia sain köröteltyä patikossakkin. Nyt ukon "kuiva"paino pyörinyt 100 molemmin puolin ja samalla alusta jumpalla on tullut endurolla ajeltua, enkä jalkoihin ole patikossakaan pahemmin jäänyt.
     
    Viimeksi muokattu: 26/8/21
    Motomeisseli ja vetkulilm tykkäävät tästä.
  5. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Brp:n (skidoo ja Lynx) vehkeistä mulla pelkästään kokemusta ja "massaa" mulla on aina ollut. Skidoossa joka kelkasta alusta purkautunut jossain vaiheessa(pukkia ja liukurunkoa poikki/murtunut). Lynxestä -16 800 xtrim re:n alusta meni myös uusiksi, suurin syy tähän oli huonot puslat, mitkä kulu ja sen jälkeen söivät koko alustan... 5000km on mulle ollut maaginen raja ja sen jälkeen päässyt aina "sepittämään"
     

Suosittele tätä sivua