Muovitela?

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä Axi, 21/1/06.

  1. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    olisko niitä kuvia mahdollista saada ?
     
  2. okkelist

    okkelist Well-Known Member


    Ei ole loppunut muovitelojen valmistus.Mulla oli Okkelissa muovitela ja entisöinnin yhteydessä ajattelin hankkia uuden. Soittelin Piipon tehtaalle ja he kertoivat valmistavansa Skegan muoteilla sekä leveää,että kapeaa muovitelaa. Ei toki kelkkakäyttöön vaan teollisuuden kuljettimiin. Tehtaalta hankittuna muovitelan hinnaksi olisi tullut 400-500 eur. joten päädyin uuteen kumitelaan. Nyt kestää kelkkailla pakkasellakin.
     
  3. jussir

    jussir Guest

    tommone muovitela ois näpsy tohon mun kelkaan ois siisti ku luistais tela iha mite satuu ois kiva katoo kauan semmone kestäis ::) 8)
     
  4. 250

    250 Well-Known Member

    laita jussiR vaan tehokkaampi kelkka, niin helpommalla pääset...
     
  5. jussir

    jussir Guest

    semomne tulee enstalveksi 8)
     
  6. okkelist

    okkelist Well-Known Member


    Muovitelan leveys oli 37 cm . Kun asensin Okkeliin uuden kumitelan 38 cm eipä sopinut pyörimään. Jatkon laakeripukkien siivet piti levittää puolelleen 1,5 cm ennenkuin tela sopi. Olisko ollut aikoinaan Okkelin kumitela 37 cm tai sitten tuo minun kelkka on tullut tehtaalta muovitelalla varustettuna.
     
  7. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    [​IMG]

    siin on muovi tela

    [​IMG]
     
  8. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    Onko nuo muovitelat kevyempiä/raskaampia ku nykyset telat?
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    "Muutaman" kilon kevyempiä ja 1000 kertaa liukkaampia ja heikompia kestämään.
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Höpö höpö, ne mitään liukkaita ole... Tuohon aikaan kelkat oli vaan niin äkäsiä ;D



    Tai sitten ei
     
  11. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Kyllä ne hyvin kestää. Aika maakari täytyy olla, että saa tuollasen rikki.
     
  12. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Wanhan höppänät sanovat että ei tarvi olla kummonen pakkasilma ja jäinen tela ni napsahtaa poikki. Ja tuohan on ihan järkeenkäypä yhtälö, muovi ei oo kovassa pakkasessa mikään kaikkein sitkain ALKUAINE. ::)
     
  13. ILVES-Joe

    ILVES-Joe ei enää kelkkaa...

    Joskus tuollainen oli Poro Okkelissa eikä se pakkasen vuoksi rikki mennyt (niin kylmällä ilmalla pysytään sisällä... ;D)

    Minulla on paloja/reilun metrin pala tuollaista kapeaa (noin 38cm) mattoa.
    Vikaa siinä on koska on joskus ottanut telatunnelin reunaan mutta kelpaa vielä varaosiksi.
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Höpö höpö.
     
  15. loukusa91

    loukusa91 Well-Known Member

    minulla kyllä hyvät kokemukset muovimatosta ;)ummella meni yhtä hyvin ku kumimatolla...ja kesti pakkasellaki,kerran melkein 30 oli pakkasta ja kestihän tuo ajella sen verran mitä tarkeni...kelkka oli ockelbo 300-k.muovimatto oli valmistettu suomessa.nyt minulla on ockelbo 200 jossa on musta muovimatto,sekin suomalainen.
     
  16. lasu93

    lasu93 Guest

    on se muovi matto ihan hyvä,paljon kevyempi kun kumimatto. mutta muovi tela ei kestä paljoa pakkasta ainakaan se tuosta 30 ei saa mennä paljoa yli.
     
  17. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    onko sulla lasu okkelissa muovimatto?
     
  18. lasu93

    lasu93 Guest

    on
     
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ja aika kultaa muistot tms ... Eli, itsekään en kovinkaan paljoa ole ajanut muovimatolla mutta muutamat ammattimetsurit joita tunnen ovat joutuneet ajamaan noilla eikä kehuja ole tullut sitten yhtään. Älkää nyt nuoremmat viitsikö alkaa kehumaan noita muovinkappaleita jos leipänsä osittain noillakin hankkineet ei arvosta ollenkaan niitä. Piste.
     
  20. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    muutens tämä musta muovitela on paaaaljon liukkaampi mitä valkea ;)
    tesmailtu on ja se on myös paaaljon herkempi pakkaselle mitä valkku ;)
     

Suosittele tätä sivua