Nastamatto

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä frosty, 9/2/18.

  1. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nythän noita on ollut porukalla käytössä jo hyvän aikaa. Nimenomaan nastoitettu matto, piikit on oma lukunsa.
    Tekeekö niillä mitään ja kestääkö seuraavaan talveen?
    Ruuvinastat myös (bestgrip yms), niitäkin on jotkut laittanu.
    Risuja, ruusuja, kokemuksia ja musta tuntuu -juttuja?
     
  2. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Kylmis joka kelkkailee nykyään Epsanjassa kehui aikoinaan kovasti nastamattoa.
     
  3. frosty

    frosty Well-Known Member

    Juu muistan. Eikös sillä ollut turbo yamahassa sellanen?
     
  4. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    Ite vaihdoin Ice Cobra nastamattoon syksyllä. Lumella ei eroa huomaa tavalliseen mattoon, mutta jos on jäätä niin antaa nasta ihan toisella tavalla luottoa. Jos mattoa on vaihtamassa, niin ei tuosta nastasta ole mun mielestä kuin pelkkää hyötyä. Ainakaan vielä en ole keksinyt mitään negatiivista. Monta yllärisladia on nasta pelastanut, eikä tarvi tankkipaikoilla jumpata kelkkaa jääpatin yli. Vahva suositus.
     
    juketsu, rupsu, frosty ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Pakko vähän sekoittaa pakkaa kirjoittelemalla piikeistä, jenkkilässä kaikilla nelariukoilla tuntuu olevan enemmän kuin pakollinen hankinta, kumpuaako tämä jostain snocross/na.lakerace perimästä?
     
  6. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Varmaan enemmänki kustannus kysymys.. halavempi laittaa piikit olemassa olevaan mattoon ko ostaa kokonaan uus matto.. piikkisarjathan ei maksa rapakon takana mitään, niinkö ei mikään muukaan..
     
  7. samppaks

    samppaks Member

    Oli entisessä kelkassa tuommonen ICEripperi. Oli miellyttävä matto hyvä pito kovalla ja jäällä yms. Penkan ylitykset helpotti ku ei jääny paikalleen sutimaan. Ainoat miinukset tulee että kääntyminen ei ollut niin hyvä ”luisua” ei juuri saanut vaan kippas kelkka. Ja kärryn pohjalevy rispaantu vähä nopsaan. Mutta muuten ei voi kun suositella
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Oli.
     
  9. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Tallitoverin kanssa vertailtiin ajotuntemuksia. Minulla on alkup.35mm Cobra ja toverilla
    Äskettäin vaihdettu 38 Cobra jonka hän nastoitti jälkikäteen.

    Tottakai nastallinen 38 on "junamaisempi" ajettava mutta ei niin oleellisen paljon kuin olin
    Kuvitellut.
    Testattiin suljetulla parkkipaikalla löytyykö kiihdytyskilpailun avulla voittajaa?...
    ...en pärjännyt mitenkään. Lumisen jääkohvan alla oli liukas jää, joten nastamatto veti keulille ihan leikiten.

    Voipi olla että minullekin tulee jossakin vaiheessa samanlainen nastoitettu matto:rolleyes:
     
  10. japejun

    japejun Well-Known Member

    Reipas 7tkm ajettu cobran nasta matto pyöriny -14 600 RE lynessä eikä ykskään nasta oo karannu. Ite ajanu tuolla reilu 2tkm ja oon tykänny. Just jäisellä polanteella, parkkialueella, tien ylitykset on kyllä hyvä.
     
    rupsu tykkää tästä.
  11. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    459BD041-26F5-4EE6-9B59-F3621EA96B3E.jpeg Mulla on vielä ihan tälläiset ruuvattavat kesyn kokoiset nastat ni ei oo nii tarttuva sit jäälläkään mut pitoa tuli kyllä.
     
  12. frosty

    frosty Well-Known Member

  13. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Ite en karkeampia vielä ottanu et ei syö peräkärryä ja hallinlattiaa iha rikki
     
  14. frosty

    frosty Well-Known Member

    Noistahan katoaa toi terävyys varmaan ihan ekana päivänä mutta on ne silti aika ulottuvat nuo kovapalat.
     
    vinotintto tykkää tästä.
  15. Kimbe81

    Kimbe81 Lynx Rave RC600sdi 06vm "pps edition"

    Mulla on tehdastekoinen nastamatto ja on kyllä ollut pelkästään hyviä kokemuksia. Jäiset nousut, yleensäkkin jäisellä reitillä pitää jarrutuksissa ja lähdöissä. Entie pystyyskö ilman nastoja ajellakkaan tai ainakin ottaisi kauan tottua taas.
     
  16. Situne

    Situne Member

    Onkos porukalla näistä kokemuksia?

     
  17. frosty

    frosty Well-Known Member

    Pistin satakunta Maxigripin 25 millistä ruuvinastaa 3 millin ulkonemalla kun noita igrippejä ei saanut tilattua järkevästi suomeen.

    50 kilometrin jäisellä kokeilulenkillä kaikki pysy kiinni ja kokemus oli vähintäänkin lupaava. Ihan eri luotto laitteeseen ja suksia saa jo kevennettyä tarpeen tullen.
    Pistän vielä viitisenkymmentä lisää. Jos ne alkaa putoilemaan niin taidan laittaa piikit.

    2CDA6DE7-76EA-4CA8-A34E-CDCEF3F60B1E.jpeg
     
    TeHo tykkää tästä.
  18. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Mulla meni 97 nastaa toho cobraan
     
  19. frosty

    frosty Well-Known Member

    En laskenut tarkkaa määrää mitä meni. Kaksi per rivi niitä laitoin. Jos jako on 2,52” ja matto 128” niin eikös se sillon tee 102 nastaa.
     
  20. frosty

    frosty Well-Known Member

    Hyvin on pysyny maxigripit. Yhtään ei ole lähtenyt parinsadan kilometrin aikana. Sisältää pari täyskaasuvetoakin.
     

Suosittele tätä sivua