Nytrot puunkierrossa?

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä frosty, 11/1/09.

  1. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kertokaapas kaikki Nytrojen omistajat kokemuksia ja parannusehdotuksia Nytroon, puunkiertoa ja pattipätkää ajatellen. Nyt ei kiinnosta umpiset eikä kiihdytys/lakerace -ajot, vaan selkeä enskapommitus.

    Mikä asia harmittaa,mitä voisi parantaa, mitä hajonnut ja toisen kautta mikä on ollut mieleen verrattuna edellisiin/muihin kelkkoihin?
     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

    talleissako niitä pidetäänkin, kai joku osaa jotain niistä sanoa?
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kertokaa nyt muutkin, minä olen omani kertonut jo aiemmin. Ette te kaikki kuitenkaan ole ajamassa ;)
     
  4. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nii juu, Catiskalta tuli hyvää infoa YV:nä, kiitoksia.
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Jotain on tullut kirjoiteltua tuonne varsinaiseen Nytro topiciin.
     
  6. frosty

    frosty Well-Known Member

    joo, siksipä laitoinkin tän topikin kun siellä on asiaa laidasta laitaan. Tässä ihan vaan nämä mitkä minua kiinnostaa. :D
     
  7. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Pommituksesta en tiedä, taitaa mulla ajot kuulua enemmin siihen makkaranpaisto-osastoon. Mutta omaan nytrooni olen kaikki muutokset tehnyt lähinnä reittiajoa ajatellen.
    Lisäksi ovatko kaikki edes tarpeellisia muutoksia on asia erikseen.

    Viime talven ajelin ihan vakioalustalla. Kytkimeen hommasin Ulmerin kitin (pehmeämpi kytkeytyminen, nopeampi alasvaihto ja muutenkin herkemmän oloinen). Suksina Powderhoundit.

    Täksi talveksi purkasin sitten telaston, jonne läpivetävät bomban pyörät ja 38 mm Intense. Samalla eturungon vahvistukset ja klappien poistot tukivarsista oiliten puslasarjalla. Yläpalloista pois 8 mm pois per puoli. Suksiksi valitsin SLT:et. Ohjaustankoon myös mieto korotus (1,25", toimii mulla sekä istuen ja seisten).

    Syksyllä sattui sitten vielä niin mukavasti, että tuli kaupan hyvin koulutettu, vähän käytetty öhlins satsi enduro/sprint säädöillä. Jonkun aikaa hierottuani päästiin kauppoihin ja alkoi lumen odotus...

    Vähien lumien aikaan pääsin jo hiukan testailemaan alustan toimivuutta ja kovaltahan se tuntui. Mutta onneksi näissä ööläreissä klikkerit tuntuu todella toimivan ja pienellä säätelyllä alkoi alusta tuntumaan jo ihan hyvältä.

    Eilen pääsin ensimmäisen kerran reitille kokeilemaan sitten miten pelaa. Täytyy sanoa, että on kuin eri kelkka mikä viime talvena. Ylättävän herkkä ja kantava alusta, ei aiheuttanut mitään yllätyksiä vastaojissa yms. Pitää linjan hyvin. (löytyi jo vähän patikkoakin) Ohjaus suht tarkka ja kevyt, jos ei nyt oteta huomioon sitä hitainta puunkiertoa. Ei tarvitse enää ajaa kieli keskellä suuta niinkuin viim talvella. Summa summarum alkaa tuntua OMAAN makuun mieleiseltä. Vetomiehet sitten erikseen.

    Ai niin, mitään ei ole vielä hajonnut... edes telastosta (KOP KOP)
     
  8. frosty

    frosty Well-Known Member

    Noniin, siinä hyvää infoa. Näitä lisää.
     

Suosittele tätä sivua