Ockelbo 300 rungonnumero

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä santis, 27/8/12.

  1. santis

    santis Well-Known Member

    Tuli ostettua paperiton -82 Ockelbo 300. Kohtuu ruosteeton ja kolhimaton, tarkoitus olis tehdä käyttöentisöinti ehkä ihan rekisteröintiin
    asti. Edellisellä omistajalla ei ollut koskaan kilvissä, sain kuitenkin todistuksen että ollut hänellä omistuksessa yli kymmenen vuotta.
    Täälläkin on josain topicissa mainittu että kolmesatasen runkonumero löytyisi jostain varin alta, samaa sanotaan ruotsalaisella okkelisaitilla
    ainakin 60-70 luvun vehkeistä. Omasta ostoksestani en kyllä löytänyt mitään vaikka ko alue on säilynyt tosi hyvässä kunnossa. Olisko
    kellään tietoa mistä katsella?
     
  2. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Ainakin 70-luvun kolmesatasissa numero on meistettynä varin puolelle telatunnelin päällä olevaan kulmarautaan, näkyy ylhäältäpäin katsottuna.

    Tuolla kuvaa: http://ockelbo300.forum24.se/ockelbo300-about779-0-asc-0.html
     
  3. Pantteri`

    Pantteri` Ockelbo 300

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Tuli juuri rekisteröityä oma 300 okkeli ja lähtökohdat oli samat ku sulla. Vuosimalli 1976 ja ei mulla ollu meistettynä runkonumeroa ollenkaan. Onneksi katastusmiehelle riitti tyyppikilvessä oleva valmistenumero.

    Tarttet rekisteröintiin Trafilta kantatietotodistuksen että kelkkaa "ei ole olemassa", luovutustodistuksen ja 6 vuoden selvityksen omistajuudesta. Lisäksi tarvit tekniset tiedot, mulla riitti Teo Lehtimäen sivuilta tulostettu esite.
     
  4. santis

    santis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Kiitokset vastauksista. Juurikin samoja Ockelbosaitin sivuja tuli katseltua ja samasta kulmaraudasta etsin numeroa. Maalikin näyttäis ihan
    alkuperäiseltä siinä. En ole nyt kelkan lähellä, mutta mistähän kohtaa tyyppikilpi vois löytyä? Omassani on ainakin istuinlaatikon etuseinässä
    kaksi n. 6mm reikää n. 100 millin etäisyydellä toisistaan. Ei kait kilpi ole ollut siinä?
     
  5. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Telatunnelin takapäässä muistaakseni vasemmalla puolella?
     
  6. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Joo tyyppikilpi pitäis löytyä sieltä mistä paavojaelvis mainitsikin. Villi veikkaus on, että noissa mainitsemissasi reijissä on ollut Mikunin bensapumppu ;)
     
  7. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Pitää paikkansa. ;)
     
  8. santis

    santis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Taas on okkelia tullut tutkittua. Mulla on ollut muutaman vuoden lainassa 70-lukunen Ockelbo 300 ja siitä tosiaan löytyi tyyppikilpi
    vasemmalta puolelta istuinlaatikon takimmaisesta alanurkasta. Omassa ostoksessani ei siinä kohdassa ole mitään, ei edes niitin reikiä.
    Sama juttu telatunnelin kyljessä. Kuin myös oikealla puolella. Mistähän nyt alkaisi etsiä?
     
  9. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    omassa muistissa olis..että (kylläki eri malli) poro:sta olis löytyny numeroa tankin lähettyviltä rungosta....
     
  10. Pantteri`

    Pantteri` Ockelbo 300

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    Mulla on toisessa okkelissa tyyppikilpi istuinlaatikon takaosassa..
     
  11. santis

    santis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo 300 rungonnumero

    No löytyhän se rungonnumero. Heti tankin takana telatunnelin päällä on poikittain pari n.15 mm neliöputkijäykistettä. Numero oli
    meistetty etummaisen päälle vähän keskilinjan oikealle puolelle. Kiitokset JMO:lle vinkistä. Kun tää mun vehje on -82 niin eikös -84
    viimestään ollut jo Poro, täysin sama runko mutta 377 Rotaxilla?
     

Suosittele tätä sivua