Missäs kunnossa messilä Järvelä väliset metsätiet mitkä aurattu? Pääseekö penkkoja pitkin vai joutuuko ajamaan hiekalla jos aikoo läpi ajella? Huomenna tarkoitus käydä kurvailemassa edes takas jos vain läpi pääsee ilman että sukset on loppu takaisinpäin kääntyessä.
Itse itselleni vastaten. Hyvin pääsi auratut pätkät. Kovat kelit päästellä menemään eikä patistakaan ollut puutetta. Mukavasti oli kelkkoja liikkeellä. Yhden pilkkiän kanssa höpöttelin niin keskimäärin 45cm jäätä Vesijärvellä muutaman kilometrin säteellä messilän rannasta.
Nyt on kyllä ollu aika kovan kuuloset puheet sillä pilkkiukolla. Toki jään paksuus ja laatu vaihtelee hitokseen. Eikä kyllä o tullu itekkää käytyä kairailemassa, että vois isommasti alkaa väittelemäänkään.
Lumet sulanu ja jäätyny kohvajääksi pinnalle niin sillä luulen että olis niin paksu jää tullu. Teräsjäätä varmasti alle puolet tosta. Luulen että vähän pitemmältä eri puolilta järveä rupeaa löytymään huomattavasti ohuempaa syvänteiden ja virtapaikkojen luota. Esim Saimaalla ollu tosi iso vaihtelevuus jään paksuudessa tänä talvena.
Tervehdys! Onko kukaan sattunut tässä tänään ajelmaan Messilästä kohti St1 - onko ajettavassa kunnossa?
Merkit kerätty seo Päijänne väliltä pois kesällä hakata kunnolla maahan kiinni.. Niitä yli innokkaita talkoolaisia oli talvella rajusti tulossa talkoisiin ni raivattavaa löytyy alotetaan Asikkalan rajalta padasjoelle päin siellä sitä piisaa niinkun kuvista näkyy osan käyn naksuttelemassa energia kouralla mutt motti saha hommiakin riittää otetaan ekat talkoot 4.5 lähtö padasjoen abcn pihasta klo 9.00 ni kaikki innokkaat kerkee terottaan moottorisahansa
Lauantaina 5.10 Ilveskelkkojen syksyn ensimmäiset talkoot. Lähtö klo 10.00 Shell Heinola. Suuntana Jaalan reitti.
Talkoot talkoiltu tältä viikonlopulta. Käytiin läpi viiden ukon voimin Rääveli-Karijärvi väli. Eli Heinola-Jaala väli. Merkkauksia parannettiin koko matkalta ja pusikoita raivattiin. Talkoot jatkuu parin viikon päästä lauantaina. (talkooväkeä saisi olla enemmän, saataisiin reitit nopeammin käytyä läpi)
Lauantaina talkoillaan taas Heinolassa. Lähtö klo 10 Shell Heinola. Kaupungin reitti tarkotus käydä läpi.
https://www.phmk.fi/vuosikokous-ja-pikkujoulut/ Laitetaan tännekin kun kerhon kirjeet on jäänyt mottiin.