Pitääkö myyjät meitä tyhminä?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Catiska, 29/1/06.

  1. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Tuossa mennäviikolla pistäydyin muutamassa kelkkaliikkeessä, niin yksi asia pisti silmään. Ski-Doo kauppias yrittä saada minua ostamaan 600 SDI Revi valehtelemalla, että tämä on Suomen viimeinen uusi Rev, osta äkkiä. No, netistäkin sen näki, että noita Suomen viimeisiä on aika pajon tarjolla. Sama oli Pollen liikkeessä, yhtä sujuvasti valehdellaan ihmisille, eikä Yamahallakaan asia sen kummemmin ollut, Oulussakin on Suomen viimeinen GT muka myynnissä, on niitä viimeisiä näköjään muillakin. Catti liikkeessä en käynyt, ne kelkat kun tunnen, ja menen sinne sitten keväällä ennakkotilauspäivillä, mutta tuskin sielläkään linja sen kummoisempi on. Eli, ymmärrän miksi myyjät valehtelee, mutta kun se on asiakkaan harhaan johtamista ja antaa epärehellisen mielikuvan myyjästä. Miten muut kokee tämän asian?
     
  2. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Sitten kun se suomen viimeinen on saatu myytyä kaivetaan varastosta vielä yksi viimeinen. ;D
     
  3. Vilho

    Vilho freeride

    Haluavat myydä vanhat pois ja uudet tilalle?
    Ei se tosiaankaa ole mukavaa, kun on ostamassa esim 9 000 euron kelkkaa nii tyrkytetää 11 000 euron kelkkaa ja sitten valehdellaa päälle että viimeinen suomessa.
     
  4. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Iha samaa on tavattu et sanoovat aina viimeseks Suomessa
     
  5. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Hai sie - Kaikki kauppa perustuu petokseen ja liikkuu rikoksen rajamailla!

    Yksi kaupan teon "ärsykkeitä" - menettämisen pelko
     
  6. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Mutta, jos valehtelisivat edes jostain sellaisesta, mistä ei jäisi niin helposti kiinni. Esim. jos kelkkapalstalla mainostaa omaansa Suomen viimeiseksi ja samalla sivulla listassa on muutama muukin samanlainen, niin ei kovin uskottavaa ole. Minä ainakin alan siinä vaiheessa ajatella kyseisestä myyjäastä vähän negatiivisesti, enkä muistakaan jutuista sitten voi olla varma, valehteleeko vai eikö. Ei sillä tavalla ainakaan kovin pitkällistä asiakassuhdetta rakenneta, yleensä petetyksi tullut asiakas on vihainen asiakas.
     
  7. Vilho

    Vilho freeride

    Tässä ainaki tuo "Suomen halvin" väite taitaa pitää paikkansa, vaikka onki yksityinen.

    Mikä teillä ollut tyhmin/pahin huijaus kelkkakaupoissa?
     
  8. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Dragoneita oon nähny aika monta viimeistä... Suht' harvinainen malli niin hyvä sanoa et viimeinen. Ja uusia 440 revejäki oon nähny viimeisiä vaikka kuinka monta. Vaikka ei kait tuosta sillälailla haittaa ole? Ellei sitten ole tosissaan jostain kumman syystä hakemassa tahallaan sitä viimeistä...
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Eipä siitä muuta haittaa ole, kuin että jos asiakas uskoo, niin asiakas ei uskalla tinkiä liikaa ja joutuu tekemään päätöksensä nopeasti. Eli, kyllä siinä silloin kauppias pyrkii epärehellisin keinoin hankkimaan rahallista hyötyä, tai myymään eri mallia kuin mitä asiakas olisi halunnut. Minulle samalla liikekierroksella myyjä väitti, että Draconia ei Suomesta enään saa, osta tästä viimeisiä Race malleja... Molempia löytyy vielä monesta paikasta, ei pelkoa loppumisesta toistaiseksi. Kyllähän juonessa on myös maahantuojat. Pollen kevät kampanjassa saatiin ihmisiä tekemään Draconista kauppoja jo keväällä väittämällä, että tätä mallia saa vain ennakkotilaajat. Puheet ei pitäneet paikkansa, noita saa vieläkin. Minä olisin asiakkaana vaatinut hyvitystä maahantuojalta vedoten väärän tiedon antamiseen. Olen vastaavan tapaisessa tilanteessa jotain pieniä hyvityksiä saanutkin, vaatteita yms, juttuja.
     
  10. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    Asiasta kolmanteen olikko catiska tänää ajelemassa putaan suunnalla?
     
  11. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Ei ollut, olen ollut flunssassa muutaman päivän, eli hyvät ajokelit jäi väliin. Siitä johtunee nämä levottomat jututkin näillä palstoilla minulta, voin pyytää näin jälkikäteen anteeksi...
     
  12. machz

    machz Guest

    Kyllähän se tosi on, että valehtelemalla nuita kelkkoja myydään kovassa kilpailussa. Naurattaa ja pistää samalla vihaksikin, kun käry käy niin helposti! Yritystä peliin, jos pitää valehdella! 8)
    Toinen on sitten tämä pakkopullan myynti ja myyjän asiantuntemuksen puute. Myynti/ostotapahtuma pitäs lähteä asiakkaan tarpeista/mielikuvista, ei myyjän tarpeista! Ja hyvin tärkeää on jälkimarkkinointi, eli pidetään asiakkaasta huoli kelkkoineen ostotapahtuman jälkeenkin! Tämä tuppaa unohtumaan suurelta osalta kauppiaista juttujen perusteella.

    Eli tyhminä ne meitä pitää, toimitaanhan me "testiajaninakin" uusille malleille omaa ahneuttamme. Artisti maksaa, jee, jee! ;D
     

Suosittele tätä sivua