Polaris Axys 850 sks 146" 2019->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kaahari, 6/3/18.

  1. andyman

    andyman Well-Known Member

    Otettiin vakiopyörät pois, mutta kun uusia alettiin laittamaan niin huomasin että tuo uusien "boori" taitaa olla liian tiukka. Mulla taitaa olla väärät osat ?
    Alla siis uusi pyörä ja väällä vakio. Mulla on 84-551 numerolla nuo pyörät. @DooDoo
     

    Lisätyt liitteet:

  2. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    6-kanttiakseli 32mm halkasijalle prässätään 29-31mm reiällä olevat rattaat, pitää varmaan jonkinverran puristaa myös pipariakselille?
     
  3. andyman

    andyman Well-Known Member

    Äkkiseltään noita akseleita ei ole kuin yhtä paksuutta Polariksella joten ei oikein näyttäs että on väärä osa. Ja Skidoonkin piparkakkuakseli näyttäisi aika erillaiselta, siinä Skidoon pyörässä on vaan yhden numeron heitto osanumerossa niin mietin että jos on väärät tarrat mennyt mutta ei sekään näytä todennäköiseltä.
    Odotellaan jos joku joka on asentanut tälläset vahvistaisi.
     
  4. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    En muista numeroa mutta on reilusti tiukka sovite, sinne vaan paikalleen. Jotain rasvaa voi laittaa avuksi mutta itse painoin kuiviltaan.
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Muistaakseni mulla oli sen kokoiset että ei ihan osunut akselin booreihin ennen kuin piti alkaa prässillä painamaan eli huomattavasti pienempi kuin akseli, sai olla tarkkana että osuu kohdalleen ettei mene rikki kulmat rattaista.
     
  6. andyman

    andyman Well-Known Member

    Jep. Kiitoksia vaan, sinnehän ne meni. En olis kyllä uskonut.
     
  7. andyman

    andyman Well-Known Member

    Mitäs näistä olikaan laikattu telatunnelista kun on korkeampia mattoja laitettu? Muistelen että jostain ainakin 800 malleista olivat ottaneet siivua? Mulla on Composit tracks M67 odottelemassa syvempiä lumia.
     

    Lisätyt liitteet:

  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Tuo komposti matto ei ole lähellekkään 67mm..
     
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    En tiedä paljonko on kokonais korkeus tuoss matossa mutta 64mm peakki menee just ja just paikoilleen ilman modausta joten jos on kuten @Jii.Pee tuossa kertoi niin ei tarvitse tehdä mitään.

    Mittaappa huvikseen paljonko se on niin minä mittaan vertailuksi peakin huomenissa jos muistan käydä toisella tallilla kun sama matto kiinnostaa itsenikin.
     
  10. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Eikö ainaki jotkin mattovalmistajat ilmoita harjakorkeuden mitattuna maton sisäpinnasta?
     
  11. andyman

    andyman Well-Known Member

    Mä sitä kerran jo mittailin ja totesin että lappu on 67mm, mutta otan uusinta mittauksen kuvan kanssa.
     
  12. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Jaa mitähän paskaa ne sitte veljelle möivät. Osti tuollaisen m67 155" pitkänä ja harjan korkeus jotain 62-64mm maksimissaan.

    Tuo pollen oma on kyllä samalla tavalla mitattuna se mitä pitää. Tais olla matalempi lappu kuin brp:n 64mm flexedge.
     
  13. rehto

    rehto Well-Known Member

    Mattoa kun mitotaan niin silloin mitataan maton paksuus (maton sisäreunasta lavan kärkeen). Sillä lavan pituudella nyt ei ole esim. tunneliin sovituksessa mitään merkitystä kun matto kuitenkin kulkee pyörillä pohjansa päällä. Sitä lapaa voi mitata sitten vaikka saunaillassa.
     
    Viable ja jtek tykkäävät tästä.
  14. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Miksi sitten lähes kaikkien mattojen mitat ilmoitetaan lavan pituuden mukaan? Muisten että ei se m67 ollut 67mm edes sisälaidasta mitattuna. Luuletko että brp:n 64mm tai pollen 3" paksuus on ilmoitettu tuolla sinun mittaus tyylillä?
    Sehän on eri asia jos itse mittoo että mahtuuko pyörimään. Silloin tietysti pitää ottaa koko paksuus huomioon.
     
  15. Antti666

    Antti666 Polaris

    Jos löytyy kuva matosta, niin laita mulle vaikka yv.
    Muutamaa mittaillu ja on ollut kyllä 65-67 luokkaa harjakorkeus.
    Esim. 144 assaulttiin menee 146 64 peakki heittämällä, mutta Composit ottaa kiinni tunnelijäähyihin.
     
    andyman tykkää tästä.
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo pitääpä katsoa sitä vkl. Nyt en pysty. Aika jännä jos korkeudet muka heittelee vai ovatko myyneet väärän maton..
     
    Antti666 tykkää tästä.
  17. Antti666

    Antti666 Polaris

    Voit laittaa kuvat puhelimeen ja soitella. Jos tosiaan eroa niin laitetaan reklamaatiota.
    044 5552782
     
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Veljen matto, mutta katson sen vkl ja laitan kuvat.
     
    Antti666 tykkää tästä.
  19. andyman

    andyman Well-Known Member

    Mittailin vähän mattoa vielä. Keskellä laput on hyvin lähellä 67mm. Reaunalaput laskee vähän laitaa kohden joten siellä maton kokonaiskorkeus on 71-72mm. Maton paksuus ilman lappuja on 7,2mm.
     

    Lisätyt liitteet:

    FFoxi tykkää tästä.
  20. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    En kyllä muista että laput olisivat olleet eri tasossa. Kokeilitko mitata suoraan tuota keskimmäistä? Tulos muuttuu aika paljon.
     

Suosittele tätä sivua