Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä aksu86, 26/11/09.

  1. aksu86

    aksu86 New Member

    Olen vaihtamassa kelkkaa ja kyseinen kelkka kiinnostaa. Voisiko kelkalla ajaneet/omistajat kertoa hyviä ja huonoja ominaisuuksia.
     
  2. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Muaki kiinnostas... Tuli moinen vm. -07 hankittua...

    Siistiä ostaa kelkka josta ei tiiä oikeastaan mitään ;D

    Nyt jännäkakka housuissa oottelen mahdollisia omistusintoa pienentäviä kauhujuttuja... ;D

    Mä en tiiä muuta faktaa kuin että 800 metrin koeajokiekalla tuntui varsin mieluisalta :p
     
  3. Noppe

    Noppe Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Itekki kesällä ostin -07 700 dragonin mistään mitään tietämättä ja nyt kun on joku ~50km tullu ajettua niin on se vaan makia kelkka! :p
    Ajoasento on ainaki itelle (169cm) tosi hyvä, pitemmälle kaverille voisi varmaan olla tanko korkeammalla.
     
  4. PoJu

    PoJu 600 switsu '07, Indy '14

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    omistin 08 600 dragonin... ajoin muutamia tuhansia kilometrei ilman suurempia ongelmia.
    kannattaa tarkistaa mittarin johdot. iltellä meni heti suojapuhki ja räpsi runkoon ja poltti mittarin.
    kannattaa miettiä telaston pyörien lisäystä... teki maton sisäpuolelle noin 5 sentin väilein koloa
    märällä kelillä paato pohjapanssarin päälle jäätä + keulassa olevan kolon(ritilän takana) täyteen jäätä...

    minulla löytyis muutamia orggis osia daroniin jos kiinnostaa
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=52132.0
     
  5. aksu86

    aksu86 New Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Okei eli kyseessä taitaa olla kaiken kaikkiaa ihan ok peli. onko ajettavuus millä tasolla vakio iskareilla? tuskin ainankaan rauhattomampi voi ajaa olla kuin ski-doo mxz-x 600 -07 mallia, joka menee kuin ajokoira.
     
  6. PoJu

    PoJu 600 switsu '07, Indy '14

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    iskarit huolsin 300-600 kilometrin välein niin pysy tuntuma kohtuullisena ja itse vaihdoin powderin sukset niin kääntyvyys parani tosin jos ajaa rauhallisesti niin tuskin tarvii vaihtaa
     
  7. MarkusK

    MarkusK Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Eikös se alusta ole vakiona aika pehmeä.. Tieten riippuu miten ajelee..

    Ainakin 07' 700 dragonissa sai vaihtaa kaikki jouset ja simmitellä iskareita että tuli edes kohtalainen.
     
  8. PoJu

    PoJu 600 switsu '07, Indy '14

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    ehkä hieman... tietäähän markusx mihin sillä vehkeellä kykenee ;D
     
  9. JEP

    JEP RE -14, XCF, Viking II, Lynx 3500, XCSP 500

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Kesän aikana ilmestyi mullekin ko laite. Kilometrejä alla 3, vähäiset on kokemukset. Hyvin ainakin lähtee käyntiin.

    Mistä kohtaa johdot hankaantuu puhki?
     
  10. mikeo

    mikeo sikpäk 600 08

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Mua kiinnostaa kans mistä hankautuu? MEni jo toinen mittari :) Sit ylärunkoputki on poikki,- EI TAKUUSEEN. Takapukin alumiiniset kiinnityspalikat runkoon korkkasivat tyhjää,- EI TAKUUSEEN.

    Syynä on kuulema kun ei ole määräaikaishuollettu. Iskarit on huollettu kylläkin. En ymmärrä miten joku ketjukotelon öljyn vaihto vaikuttaa nuiden osien kestoon ???

    Muuten ollu hyvä kelkka. Kai se on RR laitettava.
     
  11. aksu86

    aksu86 New Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    paljonko tällä reittikulutus on noin? alle 20l taitaa normi ajolla kuiteski päästä?
     
  12. PoJu

    PoJu 600 switsu '07, Indy '14

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    johdot hankautui kuomun kiinnityksen seutuvilta ja jätti runkoon selvät kipinöinnin merkit.
    sievällä ajolla kovalla reitillä n. 16l satasella... nii ja puuterilla kikkaillessa mulla ainakin tahto mennä lunta vääräänpaikkaan josta niin ikävä pätkiminen niin kauan et sai taas puhdasta ruokaa...
     
  13. NikoP

    NikoP M8000 Sp Es 2.6" - 18

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Mitä paikkaa meinaat tuolla väärälläpaikalla??
    Täytyy nuo johdot katella...
     
  14. NikoP

    NikoP M8000 Sp Es 2.6" - 18

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Viikonloppun mökillä kelkkaa testaamassa, eikä kyllä ole pahaa sanottavaa.
    Etupukki hieman löysä ja näin ollen pari kertaa pohjas. Muuten kyllä alusta ja keulan iskarit meidän käyttöön oikein passelit. Jäykempi jousi tulee kuitenkin nyt 500km takuuhuollossa etupukkiin...
    Umpisessa vakiomatosta ei ole mihinkään, lyö sutia minkä kerkiää.
     
  15. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Ite oon todennu pollesta seuraavaa:

    - Suksipaineita ihan liikaa (ovat ilmeisesti jatkaneet noita etupukin iskareita? Eikö saman hyödyn sais siirtämällä iskunvaimentimen kiinnityspistettä, vai jatketaanko siitä iskarista myös liikerataa?)

    - Vakiona alla oleva 32mm Ripsaw on aivan luokattoman huono (ylivoimaisesti huonoin matto mikä mun kelkoissa on 2000 luvulla ollut, ja mukaan mahtuu monenlaista mattoa..)

    - Vasemman kahvan katkaisimet ovat herkkiä kosteudelle --> välillä ei saa pitkiä pois päältä kun katkaisijat jäätyvät ;D

    - Kovalla polanteella vauhtia hiljentäessä kelkka viskelee persettä laidasta laitaan, vaikka alusta ois peilitasanen (mahtaako johtua liian kovista suksipaineista ja surkeasta matosta? Esim. Revi ei moista tehnyt)

    - Kelkka pyörittää umpisella lunta astinlaudat täyteen ja penkille kinoksen (joojoo, kaikkihan niin tekevät, mutta tässä se ongelma on erityisen selkeä)

    Muutoin kelkka tuntuu erittäin mieluisalta about 10 bombalaisen jälkeen...

    - Kulutus on pyörinyt 22-25 litran välillä sataselle

    - Moottorin luonne + + +
     
  16. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Oletko tarkistanu ettei auraa?
     
  17. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Aurausta en ole tarkistanut, mutta kokemuksesta tohtisin epäillä että siitä ei ole kysymys.. Kyllä se yleensä auratessa vetelee vähän mihin sattuu, missä ja koska sattuu... ::)

    Toki mahdollista on, niin kauan kun sitä vaihtoehtoa ei ole poissuljettu mittaamalla, mutta eppäilen kyllä suuresti. Ei tee tuota vetelyä tosiaan missään muussa tilanteessa kuin polanteella vauhtia hiljentäessä.. ::)

    Pitänee kuitenkin varan vuoksi tarkistaa asia, vaikka vain että saa senkin vaihtoehdon poissuljettua..
     
  18. InDy

    InDy Polaris Rush

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008


    Miten keppipolitiikka, näissähän on edessä ne typpi tms.ilmaiskarit. Miten niitten kanssa pärjää ?
    Entäs telaston kepit?
     
  19. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    En malta olla millä kirjoittamatta muutamaa omaa kommenttia tähän keskusteluun: Malli oli kylläkin 700 versio.
    -Matosta en sano mitää. Itellä oli 38 g-country. Kelekka ei kyllä vedellyt milloinkaa. Ei kiihyttäessä eikä vauhdin laskiessa. Kyllä 32:n ei pitäsi osoitta minkäänlaisia merkkejä moisesta ominaisuudesta, jos linjaukset on kunnossa.
    - Pelasi orkkis suksella paremmin kuin Powder Prolla. Ulkokantit veke ja alle woodoosin kunnon rauta.
    - Virtajohdot meni mullakin uusiksi, mutta ne meni tankin hangattua ne pilalle. Ensin katosi mittarit. Välillä ne pelasi ja lopulta hävisivät kokonaan. Sitten alko kone törräämään ja vauhti loppu 120 km kohilla. Ajelin vielä safarin loppuun ja vein huoltoon. Viaksi selvisi johtosarja ja toinen pytty sai soppaa enempi kuin toinen. Vika korjattin ja päivitettiin uusi softa, jossa poweria oli melkeimpä riittävästi. Nimittäin laput matossa eivät tykänneet moisesta. Parikymmentä niitä lähti reittien varsille ja ettivät vieläkin minne ne kaverit jättivät. Huom. ne ei lähteneet irti kivien ja kantojen vaikutuksesta.
    -Ns. ilmakeula oli parasta mitä minulla on pollen kamppeista ollut. Tästä kiitos Teemulle sinne Quusamoon. Alustakin kyllä oli hänen käsialaansa. Ajopaino meikäläisellä n.95kg. Ei vakio säädöt riitä näille massoille millään.
    - Jokin on vinossa jo pyörittä lunta astinlaudoille liiaksi. Paras malli mulla ei ainakaa kierrättänyt selkään eikä syliin niinkuin muutamat pollen mallit. Johtusikohan tuo tuulilasin korkeudesta. ;)
    -Kulutus pörinyt 15-30 välillä riippuu siitä miten antaa länkeä ja millainen keli on ollut. Softa mulla söi kyllä enemmän kuin vakiona. Ka. 24 l.
    -Rungon ja alustan kanssa ei ole ollut ikinä ongelmia. Ja on kait niillä ajettu polle historiaa takana 16 vuotta ja alun toistakymmentä mallia/versiota pääasiassa 600 koneita.
    - Dragoniin vm.-08 kertyi matkaa noin 9000 km. Hyvä kampe. Kohta ruvetaan opettelemaan russakan metkuja. ;)
     
  20. JEP

    JEP RE -14, XCF, Viking II, Lynx 3500, XCSP 500

    Vs: Polaris IQ 600 HO CFI DRAGON 2008

    Kysellääs, kun sattuu toi kelkan malli kohdalleen ja haulla en löytänyt. Eli missä muilla liikkuu moottorinlämmöt ajon aikana, minulla 49-51 astetta koko ajan riippumatta missä ajelee. Pyöriiköhän toi liian kylmänä (ryyppy päällä)? Pelaa kylläkin hyvin ja kulutus edellisellä reissulla (sekalaista ajoa) n. 22l/100km. (skidoo sdi 600 vei 19l/100km samalla reissulla).
     

Suosittele tätä sivua