Polaris Rush 800 2011->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä PekkaVirtanen, 13/1/13.

  1. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Kyseisestä laitoksesta melko vähän jutustelua foorumilla, joten ajattelin kyhätä aiheen. Voisihan kirjoittaa 600:n aiheeseenkin, mutta kuitenkin eri pelistä kyse.. Olisi muutamia kysymyksiä vehkeestä. :)

    Tosiaan itsellä tuollainen -11 pro-r ja ihan hyvältä se tuntuu Warriorin jälkeen. Alusta on ihan eri planeetalta kuin Yammussa, vaikkakin siinä oli Öhlärit. Jotkut "race-shimmit" pitäis iskareissa olla, tiijä sitten. Miten pitkä huoltoväli nuissa Walkkereissa on?

    Keulan iskareissa on jämymmät jouset ja keula tuntuu hyvältä. Suksipaineita on reilusti, mutta kääntyykin hyvin, ja kevyesti Yammuun verraten. Rautoina Totaltekin racingit ja suksina orkkis gripperit. Kelkka kallistelee mutkissa, jos ei roiku kurvin puolella, tästä ollut juttua myös lehdissä? Penkki/tankki yhdistelmän korkeus syynä. Painonsiirto mutkissa auttaa.

    Miten koneet kestäneet? Joskus oli aihe tästäkin, vaan hävinnyt johonkin? Mittarissa nelisen tonnia ja tärisee melkosesti. Hanskat eivät pysy penkillä kun kelkka käynnissä ja muovit tärisee. Jäät eivät sentään putoa kelkasta. ;D Onko tärrääminen normaalia, ominaisuus vai onko syytä huoleen?

    "Lisäpuskuri", siis ne rautaputket keulassa, kerää paljon jäätä ja tukkii syylärin (jäällä) edestä. Lämpöjä ei nosta ainakaan tällä kelillä, mutta keväällä voi olla ongelma? Miten jäähdytys riittänyt muuten? Päästelee höyryjä peräpäästä ajon jälkeen, tämä minun vehjes ainakin. ::) :D

    Kahvanlämmittimien lämpenemiseen menee aika kauan? Kädet kerkeää jäätyä (normaaliajossa) ennen kuin ne on lämpimät? Vaikkakin katkaisia hot-asennossa? Hitaassa reitinaukaisu ajossa tuolla hot-asennola hanskat sulavat tankoon kiinni... Kelkassa kiinni gps, ei pitäisi vaikuttaa kahvanlämmittimiin?

    Astinlaudat jäätyvät helposti. Muutaman kerran meinannut tippua kyydistä, kun laudat olleet jäässä ja siirtynyt taaksepäin. Reikien isontaminen auttaisi varmaankin(?). Muuten mukavat astella kyllä ja monot mahtuu hyvin mukaan. :)

    Tänne vaan jutustelua kelkasta ja kommentteja! Jos joku viitsii vastailla, niin kiitoksia. :)
     
  2. Topo

    Topo RUSH 800 PRO-R LE ES Switchback -14

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    On niin hyyvä et ei oo mitään moittimista 800 pro-r le es -12 ajanu 3000 km normihuolloilla ;D ;D
     
  3. kjelve

    kjelve Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Minulla toista talvea -12 pro-r es sw ja oon ollu erittäin tyytyväinen siihen, viime talvena 3000 km ja tälle kaudelle levillä 375 km. Iskarit simmitetty Oulussa Motormanissa ja ne pellaa minun mielestä makiasti. Ei oo pysyny hanskat penkillä millään muillakaan kelekoilla (elan 250,skiido olumpik,xt 500,venture 500,srx 500,viper 700,pz 500 ja toissa talavena rtx yammu(joka oli vähän raskaampi laite reitillä vietäväksi) ei kannata hättäillä siitä.Kahvanlämppärit toimii erittäin hyvin verrattuna yamahaan.Se että oot meinannu tipahtaa kyydistä johtuu siitä että se on meleko äkänen kelekka eikä minun mielestä astinlaudoissa ole mitään vikaa.Tässäpä minun mielipide näin lyhyesti tästä kelekasta. ;D
     
  4. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Mulla exjammussa (ruisku warre) pysy kyllä hanskat penkillä. :D Toki kävihän se pikkasen tasasemmin muutenki, huono verrata nuita kahta laitetta. ::) Saa luvan kestää kevääseen asti tuo kone! ;D Warren kahvanlämppärit oliki sudet, vanhemmissa (venture, paazer ym.) hanskat sulaa kanssa tankoon jos täysillä pitää.

    Astinlauvoista sen verran, että jos pelekästään reittiajoa ja lunta ei oo päässy jäätymään niille, niin pysyy kyllä hyvin kyytissä. 8) Mutta kun oot puuteria hetken ajellu ja se höttö sulanu, niin ompa vaan liukkaat. Melekoset luistinraat ovat, kun pääsee jäätymään. :) Omaa laiskuutta kun ei jaksa potkia niitä jäitä pois, mutta voishan ne pysyä sulana muutenki. Siis isommilla rei'illä. Rmk:sta mallia. :D Mukavat tosiaan muuten, sulana siis. Hyvä kelkka se on. :) Pitempi kelkka vaan ois nyt taas haaveena.. Jos joku välttämättä tämmösen haluaa, niin myynti palstalta löytyy... ::)

    Ja tuosta mallia jatkamiseen..? :eek:
    http://www.blocket.se/arvidsjaur/Rush_Lang_146__10_44292968.htm?ca=1_8&w=1
     
  5. pilkkis600

    pilkkis600 Nettikelkka

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Miten kulutus? Ootteko kiinnittänyt huomiota?
     
  6. Topo

    Topo RUSH 800 PRO-R LE ES Switchback -14

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Mulla ollu ennen kaasari 600 polleja ja syöneet enempi mitä nykyinen 800. Tietenki jos oikein syöttää niin kelepaahan se mutta reippaassa reittiajossa jäänyt alle 600 russinki ko ei tartte niin kierrättää. Tuommoset 17-19L sataselle reitillä.
     
  7. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Kaikki tuntuu menevän, mitä tankkiin laittaa.. :D ihan kohtuullinen siihen kattoen, että kestää ja on voimaa. :)

    Mites tuo öljynvarotus valo, kun tänään sytty palamaan vaikka oli melkein puoli tankkia jälellä? Siis paljon yli sen lisää-rajan. Ei vaikuttanu toimintaan mitenkään, mutta olisha se mukava ku kaikki toimis suunnitelusti. Ehdotuksia?
     
  8. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    no laita öljyä säiliöön ::)
    dragonissa myös alkaa vilkuttelemaan ölyn vähyyttä tosi hyvissä ajoin :)
     
  9. pollelasa

    pollelasa Active Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Mulla 600cc pro r. Alkaa kans hyvissä ajoin palamaan öljyvalo varsinkin jos vähän keulii tai hyppyyttää, mut sammuu kyl sit ku uudelleen käynnistää ja ajaa tasasesti.
     
  10. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Säiliössä oli noin puolet jälellä, joten ei ollu tarvetta lisäillä. ;D Sitä minäkin ihmettelin, että hyppyyttelyn jälkeen ymmärtäs, että syttyy varotusvalo, mutta ajoin tasasella ja hiljaksiin. Sen jälkeen pyörittelyä soilla ja metissä, eikä valo palanu. ??? Noh, ei vaikuta toimintaan, joten antaa mennä vaan. Muistaa välillä lisäillä ölppää. :D Mitäs öljyä ootte muuten käyttäneet?

    Onko siihen takapukin jousen säätöön joku oma avaimensa? Vähän hankala yrittää pihteillä vääntää. Onnistu toki niinki. :)
     
  11. kjelve

    kjelve Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Kulutus on ollu reittiajossa alle 20 l satasella ja ölppävalo syttyy minunkin mielestä liian aikaisin.Jos tarkoitat takajousen säätöä niin mulla se hoituu aivan käsin.
     
  12. mahonen

    mahonen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Joo itelläki hoituu kyllä käsin tuo iskarin säätö..ja polariksen ves goldia käytän öljynä!
     
  13. pollelasa

    pollelasa Active Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Öljynä olen käyttänyt kaikissa kelkoissa mitkä mulla on ollu teboilin öljyä ilman mitään ongelmia. https://www.toknet.fi/moottorioljyt/teboil-2t-snow-4-l/6415790352545/dp
    Mulla kulutus tämän talven ajoilla eka 100km 27L toinen 100km 28L kolmas 100km 24L ja viimesin 100km 25L Aika paljon vaihtelua kulutuksessa, pelkkää tasasta reittiajoa en ole päässyt vielä kokeilemaan, mut mulla siis 600cc. Öljyä ei kyllä kulu edellisten kelkkojen tahtiin nyt mittarissa 440km ja ei ole vielä lähelläkään lisäys viivaa. Maaliskuussa tarkoitus lähteä ajamaan käyrämö-kittilä-saariselkä-tulppio-luosto-käyrämö reilu 800km eipähän tarvitse öljyä raahata mukana.

    Nyt on testattu tasaista reittiajoakin 100km ja 20L :)
     
  14. P4V3-62

    P4V3-62 XCR 850

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Moro vaan "pollelaiset" :) Mulla 2012 yhden talven ajettu kasisatanen ja viime loppukeväänä meni takaiskari rikki tosi rankassa patikossa. Meni siis takuuseen ja huollossa vaihtoivat. Muuten vain parit normihuollot tehty ja toimii kun sveitsiläinen kello ;D. Viime talvena kilsoja reilut 2500 ja nyt on yli 500 lisää. Tärinä ihan normaalia polleille. Mulla jo kai kuudes tai 7. peräkkäin ja aina ovat tärisseet kaikki. Se ihmetyttää että ihan uutena tämä vei reilut 20l satasella , sitten muutaman tankin jälkeen meni kovassakin reittiajossa vain 17-19 l / 100km. Jopa pienessä reitin umpipuhkaisussa. Nyt kevään huollon jälkeen ( 2500km ) on taas vieny reilusti yli 20l satkulla??? Mitä lie huollossa tehneet mutta reilu hyppäys tuli kulutukseen! No..pitää ajaa nyt vielä ja seurailla jos vaikka taas tasoittuis? Öljyvalo on herkkä kai kaikissa Rusheissa? Mulla oli eka musta 600:nen jolla ajoin liki 4000 km ja öljyvalo vilkutti tosi herkästi heti puolella tankilla. Tää uus tekee samaa. Öljynä käytän pollen omaa ves goldia. Ja minunkin mielestä astinlaudat sais olla paremmat. Aika monesti liukkaat ja kerää lunta liian herkästi. Mutku tietää sen niin osaa varautua ( useimmin ;D ). Muutaman kerran lipusu kyllä pahasti. Tuskin niille mitään on siististi tehtävissä? Kaiken kaikkiaan oon kyllä tyytyväinen rushin alustaan. Pitkillä ajoilla huomaa että ei rasitu läheskään niin paljon kuin "normaaleilla" jäykillä pätkäkelkoilla. Menee tosi nätisti patikossa ja alusta nielee pehmeästi epätasaisuudet. Penkki on hyvä ja painonsiirrot helppoa. Ja eikä lopu koneesta voima ihan heti kesken ;D. Ei muutako hanaa....
     
  15. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Kyllähän se hyvältä tuntuu! Kilometrejä tullut kohtuudella, ainut mikä harmittaa on kulutus. Ajoimme 600 etec renen kanssa samaa vauhtia n. Sata kilometriä ja polle vei tasan puolet enemmän. Eilen meni kallistuksenvakaaja poikki, ei saanut mitään osumaa. Oli mennyt poikki enkä edes huomannut sitä ennenkuin huoltoasemalla.. ;D joten turha kapistus. Etupukki ei ole koskaan pelannut hyvin ja on pohjannut ihan kovaakin. Pikku hyppelyyn ja räppäilyyn tosi kiva kelkka. :)
     
  16. racer

    racer mxz competititionioni pakkadede

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Isä ukko osti tuossa käytetyn 800 -11 ryssän, ihan mukavalta tuntuu, alusta toimii hyvin, ex omistaja oli etupukin remmejä kiristäny niin ei tuo ainakaan suksia nostele herkästi, sukset puree tosi hyvin ja ohjaus ei ole raskas. Mittarissa vähä päälle 3000km, puslat/holkit on keulasta olkatapeista ja taka jousituksesta aika väljät, toki ne kuluu kun kuivana ovat ja nuo polariksen holkit tunnetusti ei ole lujaa laatua. Pakoaukosäätimet otettiin pois nii oli aika laittoman liikaa karstottuneet ja männän rengasurat täynnä kökköä, johtuneen vissiin öljystä, jottai sinistä paskaa säiliössä... Tuossa pähkäiltiin kun ei kulje ja revi niinku kasisatkun pitäs ja liikkeelle lähtee jo alle 3000rpm nii sitte tutkailin voimansiirtoa nii on melko aavikko välitykset, 22-36 rattaat, nuillahan se kulkee miljoona vaikka ei tarvis ja kytkimen ja variaattorin jouset on melko löysät. Kytkimen jousi 120/310 ja variaattorissa 120-200(jos oikein katsoin).
    Ennen ukolla oli 800 dragon -09, se jakso kulkea puhtaasti 180 ja siinä oli kytkimen jousi 140/330 ja variaattorissa 160-240 eli molemmat jäykempiä ja niillä se toimi, toisin ku tämä russi joka ei jaksa kulkea kunnolla, mitä lie jenkit aatelleet. Huomenna tilaukseen nuo jäykemmät jouset ja lyhyemmät välitykset, jospa se niillä alkais toimimaan ::) Onko kukaan kokeillut muita jousia, painoja, välityksiä ja onko parantunu miten?
     
  17. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Ei ole tietoa jousista taikka muista voimansiirron palikoista, mutta hyvin tuolla kerkeää. :) oletus on, että alkuperäiset hilppeet on. Paljonko kiekkaa ottaa tasasella ja ummella? Mulla 8200 aika tasan reitillä, ummella kiertää tasan 8000. Paljonko "tehdasarvot" olis? ;D
     
  18. racer

    racer mxz competititionioni pakkadede

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    tuo ei kierrä enään etes sitä 8000rpm reitillä, vissiin remmi kulu. Se Dragon -09 kiersi 8500rpm myös umpisella.
    Moottori näissä on kyllä päin persettä tasapainotettu, ihme että tuo pysyy nipussa ;D
    http://www.youtube.com/watch?v=QjWceKKUixQ tuollainen tasapainoitus operaatio pitäisi tehdä nii loppuis se tärinä
     
  19. Topo

    Topo RUSH 800 PRO-R LE ES Switchback -14

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    No ny se sitte otti ja meni motti jummiin,keskimmäiset laakerit alakerrasta öljynsaannin vähhyyttä kuulemma ja mittarisa reilut 3 tonnia :mad: :mad: :mad:
     
  20. PekkaVirtanen

    PekkaVirtanen Well-Known Member

    Vs: Polaris Rush 800 2011->

    Oliko 2-tahti säiliöstä menevässä putkessa ilmakuplia? Kuulemma kun paljon patikkoa ajaa, niin ei kunnolla saa voitelua. Tiiä sitte. Itellä menny ölppää ihan reilusti, ettei luulis sen vähyyteen leikkoovan.
     

Suosittele tätä sivua