Pro ride vm15 vikakoodien luku

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Lapin Kelkkailija, 16/12/20.

  1. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Miten onnistuu lukea vikakoodit mittaristosta? Ohjekirjassa on kyllä tähän ohje ja vikakoodeille selitykset. Mutta en jostain syystä pääse sinne diagnostiikka valikkoon käsiksi. Kirjassa puhutaan sel/set napeista minulla on vain sel/mode napit jarrun olen laittanut seisontajarru asentoon kun olen kokeillut.
    Tämmönen ohje minulla on.

    Vikakoodien tarkastelu: 1. Pysäytä ajoneuvo. Älä sammuta moottoria. Kytke pysäköintijarru. 2. Valitse mittariston SEL-näppäintä tai SET-keinukytkintä painamalla näyttöön diag- nostiikkatoiminto. Aktivoidun toiminnon merkiksi näyttöön syttyy ajotuntimittarin symboli ja moottorin ohjausjärjestelmän varoitusvalo alkaa vilkkua. 3. Näyttöön ilmestyy kaksi numerosarjaa, joista: 1. monitoiminäytön riville tuleva 2-6 numeron sarja ilmaisee todennäköisen vaurioituneen osan 2. alimman (matkamittarin) numeronäytön riville tuleva 1-2 numeron sarja ilmaisee todennäköisen vian, kuten oikosulun 4. Samanaikaisesti voi ilmetä useampikin vika, minkä vuoksi vikakoodeja on hyvä se- lata. Paina mittariston MODE-näppäintä tai -keinukytkintä noin kaksi sekuntia, jol- loin diagnostiikkatoiminto ilmaisee seuraavan vikakoodin. 5. Vikakoodit voi tulkita seuraavan sivun taulukoiden avulla.
     
  2. rehto

    rehto Well-Known Member

    Tuo ohje toimii vain silloin kun vikakoodi on "päällä". Ei sieltä pääse historiaa selailemaan.
     
  3. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Eli jos lyö vikakoodia päälle ja sammutat ei pääse enään diagnostiikka valikkoon? Ennen kuin lyö vikaa uusiksi päälle. Tämä on valittanut vain dettiä eli nakutus anturaa sekin ilmeisesti johtunee siittä kun tankissa on seos bensa sisään ajo menossa. Ei enää tänään tehnyt sitäkään kun lisäsin puhdasta bensaa tankkiin. Dettihän sammuttaa kelkan välittömästi. Näkeekö tietokoneella vika historiaa? Onko yksityis käyttöön ohjelmaa saatavilla tietokoneeseen tarvis tieten piuhankin. Saako näihin mitään molikkaa että toimisi vikakoodien luku puhelimella? Vai onko näissä päästy niin pitkällä.
     
  4. rehto

    rehto Well-Known Member

    Siksi siinä ohjeen alussa sanotaan että älä pysäytä mottoria. Huollossa kyllä näkee testerillä historiaakin ja eipä taida muuta keinoa olla jos ei sitten joillakin näillä työkaluilla joilla vaihdetaan viriohjelmia suoraa ecuun.
     
  5. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Ok. Kiitos näistä tiedoista. Ompa nyt jatkossa tämä asia tiedossa jos sattuu vikakoodia joskus ilmeneen.
     

Suosittele tätä sivua