Renegade 900 ACE -14 akun vaihto?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä jake_soomi, 27/1/19.

  1. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    No eihän se 900 ace ole vaan 1200 4-tec. Onhan mulla vanhan mitat tiedossa, mutta ajattelin, josko tuo Kärkkäisen akku passais minunkin kelkkaan. Kärkkäisen sivuilta en löytänyt mittoja.
     
  2. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Tein hyvän työkalun vetokoukun lisäksi suuresta n. 1 cm leveästä lattapään meisselistä siten, että rälläkällä tein siihen lähelle kärkeä sivusta kolon, johon jousen pää mahtuu. Mulla se on 90 asteen kulmassa, mutta voisi sen eri kulmaakin laittaa. Sen verran kaukana kärjestä, että ei haittaa ruuvien kääntöä vaan kestää.
     
  3. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Tämä akku mulla nyt paikallaan ja linkissä mitat.

    http://www.motobatt.com/MBTX20U

     
    Viimeksi muokattu: 11/2/19
  4. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    Juuri oikean kokoinen. Taidan käydä huomenna Kärkkäisellä.
     
  5. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    No ei ollut Motobattia varastossa mutta myivät Yuasan akun. Se on nyt hapottumassa. Vähän kyllä ihmettelin, että eikö pitäisi olla tehtaalla suljettu akku, mutta vakuuttelivat, että kestää kyllä ja on suljettu kun sen kannen laittaa kiinni. No vuoden takuu ja on kuulemma voimassa vaikka on kyljellään.
     
  6. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Jos on AGM-akku, niin niissä akkuhappo imeytyy "lasivillaan", eikä vuodon vaaraa ole kyljellään/pystyssä ollessakaan. Kyllä perinteisenkin akun korkkien pitäisi niin tiiviitä olla, että hapot sisällä pysyy. Itelläkin Renen alkuperäinen akku oli perinteisen tyylin Yuasa ja sekin pystyssä, eikä kyllä näyttänyt vuotaneen pisaraakaan. Tuo uusi Motobatt onkin sitten AGM.

     
  7. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    Joo, kyllä tää Yuasa on AGM-akku. Saapa nähä hellittääkö starttausongelmat uudella akulla vai onko startissa jotain ongelmaa kun imi vanhan akun aina tyhjäksi startatessa. Sitten pitikin ajaa pitkään, että starttasi uudestaan.
     
  8. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    Jonkin aikaa nyt uudella akulla ajettu ilman ongelmia. Taisi vai se edellinen akku kuolla.
     

Suosittele tätä sivua