rintapanssari

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä mopedi, 16/8/06.

  1. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Mulla on crossover, selän suojaus ei ole niin hyvä kuin näkisin tarpeelliseksi, mutta muuten on hyvä.

    Ja siksipä täällä kyselinkin niitä hyviä kelkkasuojia:)
     
  2. wille86

    wille86 Well-Known Member

  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    En tiedä miten muut noiden suojauksesta ajattelee, mutta itse ajattelen asiaa siten, että minkälaisen iskun suoja kykenee ottamaan vastaan. Ummella riskit on suurimmillaan paiskautua rintakehä edellä tankoon, lentää kelkan kyydistä johonkin törmäten tai jäädä päälle tulevan kelkan alle.

    Noita kun puntaroi ja arvelee ottavansa tietoisesti vaikka painavan lankun iskun suojukseen, kovan vapaapotkun tai hypätä rinta/selkä edellä kantoon tai kiveen, niin pisti miettimään panssarin valintaa. Tekvestin Freeride päällä "lievästi" pelottaisi moiset kokemukset. Leatt level kakkosen kanssa vähemmän.
     
  4. Myöhäherännäinen

    Myöhäherännäinen Well-Known Member

  5. jonskuu

    jonskuu Lynx Boondocker 3700 -22

    Kertokaapa mikä rintapanssari kannattaa ostaa? Tulee ajettua reittiä 60/40% umpista. Pituutta reilu 190cm. Ongelma on siinä mitä katsoo esimerkiksi leattin suojia niin koon puolesta pitää olla m/l mutta suoja on sitten aivan liian lyhyt näin pitkälle ja laihalle kuskille.
    Onko kokemuksia tästä https://www.24mx.fi/product/suojata...Vc0eRBR0oKwfTEAQYASABEgLs7PD_BwE&gclsrc=aw.ds munuaisvyö on ainakin hyvä.
     
    Viimeksi muokattu: 27/11/22
  6. jonskuu

    jonskuu Lynx Boondocker 3700 -22

    Tuli tilattua tuo leattin 6.5 koossa L/XL. Pituudeltaan ihan ok mutta leveyden puolesta väljä eli palautukseen menee.
    Onko porukalla suositella panssareita, jotka tehty pitkille kuskeille mutta olis leveydeltään kokoa s/m? Onko mitään toivoa löytää
     
  7. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Ostin Enduro käyttöön tämän(olen 183cm/81kg):
    (korjattu) A-10 Full Chest Protector | Alpinestars

    Kelkkailussa olen käyttänyt Tekvestiä mutta seuraavalla kerralla laitan A6 takin alle koska se on todella kevyt ja suojaus samaa tasoa ainakin. Syy miksi ostin tuon A6 on että se myös suojaa kyljet ja olkapäät paremmin kuin moni muu. Toki esm Leat:llä on vastaavia ihan hyviä myös varmasti. Pansarissa on säätövaraa todella reilusti, minulla on M/L koko.
     
    Viimeksi muokattu: 13/3/23
  8. rutonen

    rutonen Well-Known Member

    Onko kellään millasia kokemuksia Leatt 3.5 pro rintapanssarista?
     
  9. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Itse olen ajanut Alpinestarsin Bionicilla mikä ollut todella hyvä, tuo A6 on siitä käytännössä uudempi versio ja nyt tilasin itselle sen myös. Itse 181 ja 93kg, tuo M/L on aika nafti minulle joten otin XL/XXL.
     
    LRacing tykkää tästä.
  10. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Muistin väärin tun oman se onkin A10 :oops::). Taitaa tosin vain rinta osan suoja olla taso 3 kun A6:ssa on kaksi. Mutta olen pitänyt kyllä koska todella keveitä ja hengittaviä ,toimii kelkkailussa ja kurapyöräilyssä sama suoja.
     
  11. Basso58

    Basso58 Boondocker ds 3900 -22

    Itellä ollut tuo A10 nyt pari kautta käytössä niin on kyllä ollut mieleinen suoja. Kevyt ja tuulettuu aika hyvin, -20 pakkasilla jopa liian hyvin. Suojatasot on tasolla 2, eli pitäis iskuakin kestää.
     
    LRacing tykkää tästä.
  12. Jämä

    Jämä Active Member

    Leatt 6.5 rintasuoja tuli postista ja ainakin pirttitesteissä vaikuttaa hyvältä. Mahtuu hyvin takin alle vaikka selkä- ja rintasuojat on aika jykeviä. Saa nähdä sitten alkaako joku käytössä ahdistamaan.
     
  13. Jämä

    Jämä Active Member

    Ensimmäinen päivä Leattilla takana ja melkein oli tarvettakin kun Xterrain pysähtyi betoniporsaaseen.:eek:
    En osaa valittaa mistään... vielä.
     
  14. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    A10 tuli itellekin tälle talvelle, sattuneista syistä nyt vaan jäänyt vähälle käyttö. Mutta tosiaan vaihtuu ilma, kylmä meinasi tulla...
     
  15. Jämä

    Jämä Active Member

    Nyt on joku 600km rimpuiltu Leatt 6.5 päällä enkä kyllä keksi mitään negatiivista, menee päivä huomaamatta päällä. Melko jytäkät on rinta- ja selkälevyt joten jos on tyköistuvat kamppeet niin voi käydä takki pieneksi. Omien normitakkien alla menee ahdistamatta. Tietysti lämmittää mutta minusta tuntuu että sopivasti. Tällä jatketaan harrastusta.
     
    FFoxi tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua