Rotax 253 käy väärinpäin

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Jimmny, 3/12/18.

  1. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    250 Lynkeröön vaihdettu kone ja staattori. Nyt kun kone välillä suostuu käynnistymään niin kone potkaisee itsensä käymään väärään suuntaan. Onko tuossa nyt sitten väärä magneetto tuohon staattorin nähden vai mikä prkl tuon aiheuttaa?

    Edit. Puristuspaineet mittailin loppujen lopuksi niin olihan siellä kokonaiset 6 baaria. Tämä oli taas näitä "suoraan ajosta" irrotettuja koneita :mad:. Harmi kun ei ole enää myyjän yhteystiedot tallessa...
     
    Viimeksi muokattu: 4/12/18
  2. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Väljä kone antaa takapotkun ja käy väärin päin.voi sitten ajaa pakilla.
     
  3. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Näinpä juuri. Tuli tuossa aika monta kertaa purettua että sai sytkää säädettyä ennenkuin älysi puristukset mitata.
     
  4. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Itse asiassa viimeisiin vuosimalleihin(hatusta heitettynä ehkä 90 ja 91) vaihtuivat sähköt eivätkä ne passaa ristiin. Itse painiskelin saman homman kanssa aikanaan - paukutteli putkessa eikä käynyt oikein millään. Vaihdoin sitten koneeseen oikean vuosimallin sähkövermeet, niin jopas kävi kuin mummon singeri.
    Veikkaan, että oikealla staattorilla lähtisi käymään oikeinpäin.
     
  5. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    No joo, katotaan mitä sanoo kun saa uuden männän vaihdettua. Mutta ei se noilla puristuksilla kyllä käy vaikka olisi mitkä sähköt :D Minkä vuosimallin osia sinulla oli sekoitettuna?
     
    Viimeksi muokattu: 5/12/18
  6. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Mulla on vuosimalli 91 ja yritin laittaa siihen vm. 88:n staattoria. Jos oikein muistan.
     
  7. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Ok, kelkka on 89 ja kone/staattori myös 80 luvun loppupuolelta.
     
  8. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    No silloin ei varmaan pitäisi olla ongelmata. Cdi-boksikin on muuten eri ainakin tuossa minun lynkerössä vrt. 80-luvun 250:set. Tuossa minulla on 4-johtoinen ja vissiin vanhemmissa 5-johtoinen. Emc:llä meinasivat tyrkätä väärän boksin ensin, mutta onneksi oli kuva mukana. 8 vuotta kesti edellinen cdi-boksi - kilometrejä ei varmaan 1000 enempää:D
     
  9. forestapox

    forestapox A-C MC ES

    Staattori ja magneetto kulkee pareittain. Molemmissa pitää olla sama kirjain/numero yhdistelmä että toimii.
     
  10. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Tämä oli uutta tietoa, mikä noista numeroista pitäisi olla yhteneväinen kun ainakin tuossa magneetossa on useampi numerosarja?
     
  11. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Itse oon ollut kuitenkin siinä käsityksessä, että vain kahdenlaisia pareja olisi ollut käytössä.
     
  12. forestapox

    forestapox A-C MC ES

    vissisti lyhin sarja on ollu 3 numeroa/kirjainta mitä oon nähny. Mutta tosinki vikakuvaus kuulostaa nyt siltä että staattori ja magneetto ei ole pari...
     
  13. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Tilasin uudenkäytetyn magneeton tuohon mutta eihän se ollut oikea sekään. Omista kätköistä löytyi loppujen lopuksi yksi magneetto jossa magneetit olivat noin sentin erikohdissa kuin tuossa paikoillaan olleessa. Numero/kirjainsarja kyllä ei ollut sama kuin alkuperäisessä tai vaihdetussa staattorissa. Ei muuta kuin uusi mäntä pirttiin ja pari nykäisyä narusta niin perskulesvieköön sehän tärähti komeesti tulille ja käy niin tasaisesti kuin tuommoinen yksipyttyinen tärisijä voi käydä :D. Nyt liikkuu kelkka sinnesuuntaan kuin pitääkin.
     
    Aa-Vee tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua