Rotax 800 h.o. sähköt

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä NAL-E, 27/3/19.

  1. NAL-E

    NAL-E Well-Known Member

    -03 Ranger mountainista ois tarkotus istuttaa 800 h.o. kone Rex-koppaan vesille. Johtosarjahan ei käy tuohon koppaan sitten alkuunkaan, niinpä tarkotuksena ois karsia siitä kaikki ylimääränen. Mitä kaikkee tuo tarvii toimiakseen, tarviiko mittareita mihinkään? Originelli kiekkamittarihan ei vissiin toimi ilman nopeusmittaria, niinpä ajatuksena oli vetää vanhan liiton kiekkamittarille piuha suoraan staattorilta, jolloin vois heittää mäkeen tuon koko metrin pitusen kuomun johtonipun. Toki kiekkamittari varmaan tarvii jotain kuormaa rinnalle toimiakseen.

    Mitä muuta tuosta pystyis huoletta karsimaan, pystyykö esim nuo kaikki tangolle tulevat piuhat? Paikalleen jää luonnolisesti DESS, imuilman anturi, vedenlämpöanturi yms. DPM oli ajatuksena tulpata.
     
  2. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    <-- Omassa on vaihettu mittaristokin. Tai kummatki mittarit. Nopeusanturilla ei liitin passaa mutta sais senkin toimimaan ku laitto johot vain paikalleen..
    En tiijä mitä kaikkea passaa. Itellä on kyllä tangonki sähköt yms. Sammutusnappiha sielä ainaki olis hyvä olla olemassa..
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Mulla oli kans rex kopassa koko johtosarja REV:stä. Nopeusmittarikin toimi kuten TS82 mainitsi kolvaamalla väri väriin.

    Mitä siitä kestää sitten kärsiä on kyllä aika tuntematon. Mittarit toimii vakiona pareittain, mutta saiskohan jostaki staattorilta suoraa kiekkamittarin.

    Ja staattorinki kannalta kannattaa laittaa kuormaa. Runkoputkeen pari käsilämppäritä tai tehovastusta on ollu ihan hyvä valinta.
     
  4. NAL-E

    NAL-E Well-Known Member

    TS82, ossaatko sannoo suoraan minkä väriset piuhat ja mistä tulee sammutusnapille? Kuvakin ois kiva, mullahan ei tullu tuossa raadon mukana tankoo yms.
     
  5. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    En oo ite vaihtohommaa tehny ku tuomosena ostin mutta saan otettuo kuvie kuha oon kotona.
    Nopeusmittarin liitin johtosarjassa on kolmion muotonen ja xp koppasessaha sen on semmonen amp supersealin littana. Niistä väri väriin. Eilen just käytin irti ku vaihon isomman ylärattaan.
    Ja nuo minun sähköt on ei ekoista 800 ku on dpm.. Naku anturie ja tps ei ole mutta imulämpö on.
     
  6. NAL-E

    NAL-E Well-Known Member

    Juu, samat kamppeet löytyy minunkin sähköistä, -03 evo-koppasesta ranger mountainista tosiaan tuo kone. Nopeusmittaria mulle ei tosiaan ole tulossa ja vetarilla ei ole koko nopeusmulikkaa
    .
     

Suosittele tätä sivua