Ski Doo 2018

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Fred Scuttle, 21/11/16.

  1. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    30 vuotta rotaxilla pörränny. Yhtään käynnistintä ei ole poikinut:)
     
    Hra XC ja jaffa tykkäävät tästä.
  2. jaski

    jaski Well-Known Member

    Cmotion=SC5M? Ymmärsinkö oikein että cmotion on yhtä ku Tmotion ilman linkkua? Eli paranneltu versio sc5 mountain mallista mikä oli xp sunameisa ja pitkisä freeraideisa?
     
  3. Vilho

    Vilho freeride

    Kytkimestä käyntiin. Mulla on 800etec ilman koko käynnistyslaitetta ja hyvin pärjännyt vaikka akku loppunut pari kertaa.
    Ja onhan porukka purkanut kevennys mielessä noita startteja poiskin ;) on
     
    Hra XC tykkää tästä.
  4. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Taitaa se helpommin lähteä tulille kuin piano jos siitä on akku tyhjä.
    -28 oli pakkasta niin ei kummosta nykäsyä tarvinu niin lähti tulille.
     
    sokerikukko ja Hra XC tykkäävät tästä.
  5. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    No siis tuo shottihan helpottaa tässäkin tilanteessa.. ei tarvi kuin aamulla lähtiessä kytkimestä käynnistää. Ja vetolaitekin hajoaa todennäköisesti jo kotipihalla eikä siellä korvessa jos hajoaa ollenkaan kun ei sitä niin usein enää tarvi kiskoa...

    Varmaan jotku kelkan himokeventäjät riisuu koko käynnistimen tuosta
     
  6. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Mulla on kerran jäätyny naru rautakangeksi ulosvedettäessä ja silloin meinas jäädä kelkka metsään (ei ollut siinä summitissa sähköstarttia).
    Tuohonkin shotti tuo siis helpotuksen.
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Vieläkö summitissa on tmotion ja onko samanlainen kuin ennen?
     
  8. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Tulihan sieltä se "pätkä" X-RS 850. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin tuo nyt on kuitenkin ainoa ja oikea reittimalli meidän reiteille. Moottorista riippumatta. Umpiset ja safarikelkat sitten toki erikseen.
     
    Mika_R tykkää tästä.
  9. jaski

    jaski Well-Known Member

    Ainakin vm17 on.
     
  10. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Mitä eroa on Summit X ja SP malleissa muutakun -4kg painoeroa ?
     
  11. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Ainakin 5 olen minä korjannu.muista merkeistä ei yhtään.vertailun vuoksi indy pollessa joutuu narun vaihtamaan 30000km kohdalla ei muuta vikaa .on ne nykyään niin ikävässä paikassakin .pitääkö ottaa motti irti että saa purettua
     
  12. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Ei siinä ole akku koskaan tyhjä sama kun autossa ja motopyörässä.ylläpito laturi kiertää kaikissa
     
  13. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Joo kyllä löytyy laatikko missä puolen kymmentä korjattua odottaa käyttöä.. Muovikoppa missä muoviakseli niin kestävyys on taattu:(
     
  14. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    No eihän pollella nyt 30000km pääse:)
     
  15. janiok

    janiok Well-Known Member

    Ainekset helvetin ohueen kirjaan.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Tuolla 15km ylöspäin on jo semmoinen 850 missä on kunnon kepakot :p Remmikulut on vaan vielä melkein 1€/km, jospa se siitä paranisi.
     
    Viimeksi muokattu: 19/2/17
  17. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Bensalenkkarit + amikset väärin korjanneet/purkaneet ne käynnistimet...?
    (itekki joskus sen virheen tehny. Jos sen oikein korjaa niinku ohjeissa sanoaan niin kestää sen 10.000km joka on käynnistimelle ihan ok.)

    Ite oon korjannu pollesta + skidoosta + lynxistä käynnistimen. Sitte ku ne on korjattu niin ne on toiminu... Skidoossa kävi pikku vahinko ku en tienny miten se pitää tehdä niin siinä piti korjata muutamaan kertaan... :D
     
    Driver, ainakiinni ja jaffa tykkäävät tästä.
  18. Janme

    Janme Well-Known Member

    Joo, ainut käynnistin, joka jääny käteen, ollu 4 heppasessa ilmajäähycresentin perämoottorissa vuojelta ~62. Ja on perkele tullu nuita kelekkoja nyittyä tähän elämään käyntiin niin, että vähemmälläki ois pärjänny. En puhuis maata kaatavasta ongelmasta.
     
    Hra XC, Mika_R, Nipademu ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  19. Jumijakkeri

    Jumijakkeri Polaris 800ho axys SKS 155 -16

    Hieman offtopikkina niin itellä ainakin änskättää tuon 16 vuosimallin riirai missä ei ole käynnistinnarua ollenkaan. Kova luotto on ollut insinöörillä sähköstarttiin :)
     
  20. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Mulla kans jänskätti -15 freeridessä sama homma ja jättihän se startti välille.. Onneksi kytkimestä saa näppärästi käyntiin. Samantien kyllä laitoin käynnistinnarun paikalleen..:D
     

Suosittele tätä sivua