Ski-Doo 2020

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä peruna., 5/2/19.

  1. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Itse ostin nuo Pilot 7.4 mallit, koska siinä on Bladea korkeampi kärki, takareunaa nostettu niin voi peruuttaa umpisessakin ja toki hintakin varsinkin viime keväänä oli houkutteleva. Suksi on Blade DS+ mallin levyinen suunnilleen. Suksi ei ole niin ottava kuin tuo DS+. Itse olen siitä tykännyt, mutta toisaalta oma käyttö hyvin monenlaista ajoa eli reittiä, kevyitä työhommia, umpista polvihollilta jne. Sporttiseen reitti- ja umpisajoon DS+ todennäköisesti parempi valinta.
     
  2. Rev2

    Rev2 X-RS 600R E-TEC 2020

    Ajattelin vielä kokeilla harituksen säätöä, mutta jostain syystä toisen suksen haritusta ei pysty säätämään tankoa pyörittämällä. Ihan sama kumman puolen tankoa säätää niin ainoastaan oikean puolen suksi säätyy kummastakin tangosta. Miten olette näiden aurauksia säädelleet? Nyt on haritusta 20mm.
     
  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Eihän se voi olla niin, että vain toinen suksi säätyy kummastakin tangosta.

    Ensin olen mitannut sarvet suoraan, jostain perän kiintopisteestä molemmin puolin. Sen jälkeen säätänyt harituksen, niin että kumiköydellä/kalalla vetänyt sukset kärjistä yhteen, eli tyhjät pois. Tämän jälkeen ristimitta molempien suksien kärjistä vastapuolen suksien perään, jos heittää niin lisää säätöä. Jos tämän operaation jälkeen vetää vielä ajossa johonkin, on osia vääntynyt kieroon. Ostaessa käytettyä kelkkaa kannattaa ajaa suoraan ja antaa vauhtien hiipua ja pysähtyä pitäen suunta tangossa, tämän jälkeen, kun menee polvet etupuskuriin kiinni ja katsoo tukivarsia/suksia ylhäältä, niin erottaa heti aika tarkasti keulakolaroidun kamppeen.
     
    Viimeksi muokattu: 9/1/23
  4. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    :D itellä joskus käyny lähes samoin... Sai siinä ihmetellä mikä prkle nyt on, sit kun hönäs niin pääsi pieni virne pipon alle... Sen jälkeen aina "lukinnu" sarvet tavalla toisella, esim parilla liinalla sarvista johonkin taakse.
     
  5. Rev2

    Rev2 X-RS 600R E-TEC 2020

    Kyllä siinä ihan uunona vain pyörittelin tankoja ja vain toinen suksi kääntyili eli ilmeisesti sarvet kääntyili toisesta tangosta? Pitääpä ottaa huomenna uusiksi. Tuli laitettua Pilot 7.4 tilaukseen varuiksi.
     
  6. Rev2

    Rev2 X-RS 600R E-TEC 2020

    Ja niinhän se oli, että sarvet kääntyivät. Oli suuntaukset ihan metsässä eka yrityksen jälkeen. Nyt säädin harituksen 9mm ja uudet Pilotit alle. Miten olette muuten haritusta säädelleet. Itse laitoin sarvet silmämääräisesti suoraan ja koska kelkka on kärryssä niin katsoin kelkan takaa silmämääräisesti, että sukset harittaisivat saman verran molemmin puolin, suksista löysät pois mustekalalla. Onkohan tarpeeksi tarkka tapa
     
  7. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    ^ 3 viestiä taaksepäin.
     
  8. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Huomioitavaa harituksen säädössä. Mikäli nivelissä, satulassa tms on välystä havaittavissa voi säätö mennä helposti liiaksi haritukselle. Omissa säätämisissä tarkistanu myös tilanteen jossa mahdolliset välykset, joita on aina ollut, ettei haritus mene liian suureksi, kääntäny välykset toiseen "laitaan". Väliin arvoksi haritukselle on lopuksi tullut melko vähän. Myöskin kohta josta mittauksen suorittaa on hyvä miettiä. Minä merkannut kohdat samalta etäisyydeltä olkatapin molemminpuolin. Joskus porannut noin 2mm reijät sukseen johon tökänny pitkän esim pop-niitin karan. Noita tappia hyväksi käyttäen sitten säätäny. Mikäli suksi on hiukan vetelä niin on huomioitava ettei liian suurella voimalla (mustekalalla tms) vedä mittauspistettä "pieleen" jolloin haritus liikkeessä voi ollakkin ihan liikaa. Tuo nyt on minun tapa suorittaa tuon harituksen säädön. Tyylejä on monia :D
     
    Viimeksi muokattu: 11/1/23
    Jarska77 tykkää tästä.
  9. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Käväsee koeajolla niin huomaa jos tanko on vinossa
     
    Fudge tykkää tästä.
  10. Rev2

    Rev2 X-RS 600R E-TEC 2020

    Nyt on uudet Pilot 7.4 testattu ja voin kyllä suositella lämmöllä. Ovat todella keveät ajaa, eikä minkäänlaista vetelyä. Omaan makuun kääntyvyys on ihan riittävä ja tarkka.
     
  11. Rev2

    Rev2 X-RS 600R E-TEC 2020

    Missä vaiheessa muilla alkaa kelkka herjaan vähäistä 2-t öljyä. Itselläni tuli herjaa vähän väliä kun pintaa oli jäljellä 3/8 jäljellä. Kelkan sammutuksen jälkeen ei enään syttynyt vaikka ajelin noin 10 km.
     

Suosittele tätä sivua