Ski-Doo Freeride gen4 2018->

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Spin, 24/3/17.

  1. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Niin. Jos olet t-motionilla varustetuilla kelkoilla ajanut niin tiedät miten se muuttaa kelkan käytöstä. Ja kuten olen aikaisemmin sanonut niin sille on mielestäni ehkä perustelut käyttää p-amerikan pohjattomilla lumilla. Tekee se kelkan kanttaamisesta kevyempää ja reagoinnista herkempää. Mutta esim. kovalla ja vähällä lumella t-motionilla on taipumus lähteä vanhojen jälkien suuntaan. Sidehillatessa se saa myös herkästi keulan pomppaamaan ylämäkeen vaikka suoraan olisi tarkoitus mennä. Toisin sanoen minun mielestä t-motionilla pitää ajaa koko ajan varpaillaan ja kieli keskellä suuta. Lisäksi kun itse tykkään ajaa agressiivisemmin niin kelkan vakaus on aika tärkeä juttu että siihen uskaltaa luottaa täysin.

    Nyt kun alusta on lukittu niin käytös vastaa aikalailla normaalia alustaa. Itse tykkään että kelkka on suuntavakaa, ja tämä uusi gen4-runko on niin loistavasti tasapainossa ettei minun mielestä tarvitse mitään ajoa "keventäviä tai helpottavia" juttuja kuten t-motionia. Meidän olosuhteet on kuitenkin aika erit. Tuo lukitussysteemi on helppo ja nopea asentaa, ei paina kuin muutama sata grammaa vaikka näyttääkin aika järeältä. Itse en halunnut omaan kelkkaan mitään kulutuspuslia vaan kiinteän ja kestävän ratkaisun. Ei tarvitse aina ajoon lähtiessä miettiä joko olisi puslien tms. vaihdon aika.

    Enpä ole vielä ikinä ajanut "valmiilla" kelkalla vaikka kaikkia merkkejä on ollut tai ainakin on tullut ajettua paljon. T-motion on makuasia siinä missä kaikki muukin kelkkailuun kehitetty varuste tai palikka. Valmistajat pyrkivät ratkaisuillaan siihen että se pentti-peruskelkkailija olisi tyytyväinen tai ainakin suurin osa asiakaskunnasta.
     
    Viimeksi muokattu: 25/12/17
  2. hamy

    hamy Member

    Olen ajanut omallani n. 380 km ja sisäänajo prosentteja jäljellä vielä muistaakseni 46, mullahan menee koko kevät sisäänajossa;). Aika hitaasti tippuu prosentit.
     
  3. jp10

    jp10 Well-Known Member

    olen ihmetellyt alusta asti sitä motion niveltä.kovemmassa vauhdissa vaarallinen.jumiin vaan vaikka hitsaamalla
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Pidä kaasu pohjassa niin menee sisääsajo joutusammin pois päältä.
     
    hamy ja Korbimotors tykkäävät tästä.
  5. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Voitko täsmentää että miten on vaarallinen?
     
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Itse hyvin vähän ajanut tmotionilla, mutta kerran vähän kovemmalla kelillä hyppäytin ja tela tuli puoliksi vanhan jäljen päälle niin meinas repäistä melko oudosti. Keuliessa ei menee niin suoraan kuin jäykkä. Nämä on varmaan sellaisia mihin tottuu kun ajaa. Jäykän alustan jälkeen tuntuu vaan melko hurjalta kun tekee jotain yllättävää mitä jäykkä ei tee.
     
  7. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    Mitä maksaa tämä lukitus systeemi?
     
  8. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    En tiedä ennenku olen sarjan päässyt tekemään.
     
  9. jp10

    jp10 Well-Known Member

    niin Janille.jos yksi valmistaja tekee tuommoisia kokeiluja ja muut ei.se tuskin on monivuotinen juttu.hyvä jollekin summit umpis kuskille.mutta eikö freeride ole tarkotettu myös kovavauhtisempaan ajoin.no makuasia sinänsä .ei jatkoon .skidoo on väärästä päästä alkanut hakemaan ajamisen keveyttä.ajaako Rasmussen muuten tuolla vai onko eritelasto?turhat liikkeet pois sivusuunnassa se voi heittää kuskin kyydistä
     
  10. Remmi

    Remmi -18 Summit x kasipökä

    Tämä t-motion ei mikään uusi juttu tai kokeilu ole. Ollut jo vuosia freeride ja summit malleissa
     
  11. jp10

    jp10 Well-Known Member

    joo ei ole uusjuttu .miksi siihen sitten tehdään noita lukituksia..
     
  12. torviscas

    torviscas Well-Known Member

    Minusta on hyvä, että markkinoilla on erilaisia kelkkoja erilaisilla ominaisuuksilla. Jotku tykkää t-motionista ja jotku tämmösestä kelkasta ilman t-motionia, niin ne ostaa/rakentaa lukituksen siihen. Se on pisnestä joillekki ja harrastusta toisille.
     
    M.E.A tykkää tästä.
  13. julli

    julli rmk

    t-motion lienee sama kuin esimerkiksi polariksen rush-takajousitus, useimmat todennu huonoksi mutta ko tehas keksiny joskus mahottoman hyvän jutun niin ei voi antaa periksi ja palata normaaliin.
    e:väärä lainaus
     
    Viimeksi muokattu: 31/12/17
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Eli vähän sama asia kuin esim. kuin nuo kahden muun p-amerikkalaisen merkin pystyohjaukset, jotkut tykkää mutta itse vaihdoin aikanaan sen heti pois normaalin malliseen ohjaukseen. Makuasioita ennen kaikkea.
     
  15. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Minulla noin puolet sinun kilsoista ja samanmoinen sisäänajoa jäljellä suunnilleen... kyllähän sille happea saa antaa vaikka sisäänajo onkin.
     
    hamy tykkää tästä.
  16. Vilho

    Vilho freeride

    Hei sinä 146" pitkä mies. Kehtaisiko joku mitata puskurinsa laitimmaisten kiinnityspulttien välin ja kuinka pitkältä matkalta se on runkoa vasten. Kiitos ja nam ☺
     
    RemiX tykkää tästä.
  17. Pilkkikunkku

    Pilkkikunkku Order of 850 freeride

    Miten Freeridet pelannu remmien puolesta? Itellä noin 700km takana ja yks remmi menny. Siinäkin remmi vaan räjähti, ku löysäsin kaasun ja vari&kytkin oli ihan käsinkosketeltavassa lämpötilassa...
     
  18. JS200

    JS200 -18 Freeride 154"

    400km takana ja remmi kuin uusi.. ja on kuovitettu kaivatettu ja keuliteltu:D
    Ruottiin vko9 rääkkäämään lisää:)
     
  19. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    Sama saatanan johtosarja vika ko viimevuotisessaki...
     
  20. juusop

    juusop Well-Known Member

    Koska nuita tulee myyntiin?
     

Suosittele tätä sivua