Ski-Doo Legend GT Special Edition Rotax V 1000 4-TEC

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä Lynx-mies, 11/12/16.

  1. Lynx-mies

    Lynx-mies Member

    Onko kellään kokemuksia tuommoisesta kelkasta vm.2004 ja ajettu n.10000km. Onkohan jo rempat lähellä...nyt kuulemma kunnossa
     
  2. Hess

    Hess New Member

    Mulla on tuommoinen "pikkulohko" eli vm2004 Legend GT380F ollut 6 vuotta.

    Siinä on ainakin löysästi jousitettu telasto, 2-päällä ajettaessa mennään jo ihan tasaisella melkein jouset pohjassa. Vaihdoin uudet kun aattelin alkuperäisten kuoleentuneen, ei muuttunut miksikään.

    Omaani pidän myöskin ihmeen painavana tuollaiseksi puolipitkäksi ja uskoisin, että kaavailemasi kelkka on myöskin. Itse laitoin vuotsolaiset eteen ja se oli ihan onnistunut viritys. Aikaisemmin sai kaivaa sekä keulaa, että perää hangesta, nyt voi keskittyä pelkästään perän nostamiseen pinnalle. Sukset tuossa on aika leveällä ilman vuotsolaisiakin ja itse olen tykästynyt siihen, voi ajaa huoletta kalttoja paikkoja, joskin pusikoissa ahistaa.

    Noitten tulevien remonttien ennustaminen on vaikeaa eriävästä tekniikasta johtuen ja muutenkin. Omallani on ajettu n. 13 tkm, joista viimeiset 4 tkm minun alla. Ja sinä aikana uusiksi ovat menneet jo mainitut telaston jouset (turhaan), kaasarien kurkut (tyhjäkäynti katosi), etupukin iskari, ja jännitteensäädin.
     
    Viimeksi muokattu: 2/1/17
    3xj tykkää tästä.
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Meillä ollut juuri saman vuosimallinen tourinki. Tosin siinä voimanlähde oli 600SDI. Runkohan tuossa on ZX -sukua.. Meillä ei ollut mitään ongelmia kyseisen kelkan kanssa. Tuo "tonninen" -nelari on raskas tuossa runkomallissa. Tarkastelisin erityisesti ohjauksen välyksiä ym, sekä telatunnelin seutua kokonaisuutena. Raskaan koneen ollessa keulilla voi telatunnelli notkahtaa hyvin helposti mikäli nolottelee. Alustan iskarit on ihan normaalit, ei välttämättä huollettavia (meidän yksilössä ei ollut). Takapukilla on erityisen järeä iskari joka on hiton arvokas jos se on tiensä päässä, näin muistelen. Tuo iskari on jotenkin automaattinen, elikkästä se jäykistyy kun liikettä sille tulee. Elikkästä ensimmäinen voimakas liike saattaa aiheuttaa pohjaamisen mutta ei enää seuraavat. Sen toimivuuden voi testata painaen perästä niin paljon kuin jaksaa useampaan kertaan. Iskarin pitäisi jämäköityä jokaisella painalluksella, kunhan vain testaajalla riittää puhtia. Kulkikohan tuo iskari tyyppinimellä A-VR tai jotain siihen suuntaan, en löytäny mitään kuvaa tähän tuosta iskarista. Telasto on SC10-III ellen väärin nyt muista ja jousina hakaneulajouset. Muistelen jotta alustan iskareiksi menisi 2004 mallin Rev Renegade:en iskarit.
     

Suosittele tätä sivua