Ski-doo skandic -82

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Jaani, 5/2/18.

  1. Jaani

    Jaani Member

    Osaako joku sanoa ratkaisua ongelmaan.

    Ostin tuollaisen kimpaleen 277cc moottorilla.
    Kone toimii hyvin ajossa, mutta ei pysy tyhjäkäynnillä.

    On säädetty tyhjäkänti asetuksia, imukaula uus, kalvot bensapumppuun, uutta bensaletkua, tulppa vaihdettu, koneeseen kaikki uudet tiivisteet jne.. Ei vain toimi. Lähtee hyvin käyntiin mutta pian sammuu vain. Kaasua varovasti pumppaamalla saattaa vielä herätä. Primeria antamalla pysyy käynnissä. Itsellä loppuu ideat mitä tehdä..

    Puola? Suuttimet? Tms...
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Onko letku vaihettu myös tankista?
     
  3. Jaani

    Jaani Member

    Ei ole sitä vaihdettu. Eli tankin sisällä on myös? Miten siihen voi päästä käsiksi kun eihän sitä saa auki?
     
  4. kölökki

    kölökki Well-Known Member

    Rautalangalla onkii korkinreijästä letkun esiin ja onkai siellä joku läpivientikin sille letkulle.
    Onko tossa koneessa jo kärjetön sytytys?
    Paljon puristukset?
     
  5. Jaani

    Jaani Member

    On kärjetön ja puristukset oli 11. Joo on siellä läpivienti. Pitää alkaa tutkii kunhan kerkeää.
     
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Se läpivienti on muistaakseni 90 asteen kulma, joten siihe tarttu melko usein moskaa. Olen ite ajellu poikasena tämmösellä pari talvea, niin temput tuli tutuiksi :D
     
  7. Jaani

    Jaani Member

    Puhdistus tehty mutta ei vaikutusta.

    Osaako joku sanoa minkä kokoinen tuo kaasari on kun mitään kummempia tietoja ei löydy. Ainoastaan lukee Mikuni kogyo..

    Pääsuutin jos sain selvää on 250 ja tyhjäkäynti 25.. liekköhän oikeat?
     
  8. kölökki

    kölökki Well-Known Member

    Onkois toi kone rotax,sachs vai kohler
    kurkun halkaisijanhan saat mitattua
    ootko yrittänyt kattoo varaosakuvia josko niistä ois apua
     
  9. Jaani

    Jaani Member

    Rotax. Olen mitannut ja se oli 43mm.. vai onko oikea kuitenki 44mm kun 43 ei ollut ollenkaan.

    Olen yrittänyt etsiä joka paikasta vaan ei tunnu löytyvän mitään viisasta.
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Kaasari mitataan koneen päään sisäreijästä ja tuskin on 44 mm :D Sielä taitaa olla 30 mm kaasari jos en väärin muista.

    Mutta. Putsaa se kaasari huolella. Käytä pöydällä ja ota jokainen suutin irti. Kato kaikki reijät mitä sielä on. Puhalla paineilmalla ja suihiki breikcleaneria.
    Yks syy voi olla bensapinnat, eli kohojen laippa on väärässä säädössä.
    Mutta syy voi löytyä myös koneesta. Jos on kovin väljä niin tekee tuota. Männän vaihto ei ole kummonen homma näissä. Tiivistesarja maksaa olikoha 30 euroa ja mäntä vissiin 50 euroa. Eli kannattaa harkita..
     
  11. Jaani

    Jaani Member

    Joo itse en sitä mitannut. Sain mittaajalta ko. Tuloksen mutta pyysin ottamaan uudestaan josko se illan hämärissä on kattonu väärin.

    Itsellä nii prkl kiire töissä että vähän kuin välikätenä nyt tässä.

    Mutta mutta, kaasarin olen putsannut 3x joista toisella kerralla käytetty ultraäänipesuria. Voisin kuvitella, että on puhdas. Bensalinja on käyty läpi, tulppa vaihdettu, imukaula, moottoriin uudet tiivisteet ja samalla katsottu, että kaikki kunnossa. Väljyyttä ei tuntunut kun kampiakselin päästä kokeilin, puristukset oli 11, pumppuun kalvot vaihdettu ja mitähän vielä.

    Ja tosiaan, selvisi vielä, että jotaki häikkää sähöissä kun ei sammu tappokytkimestä eikä avaimesta kääntämällä. voiko nuo vaikuttaa jotenki.. maadoitus tms.
     
  12. Jaani

    Jaani Member

    Arvoitus ratkesi!

    Eli kaikki oli kiinni vain tyhjäkänytisuuttimesta. 25 oli ja kun vaihdoin 35 nii käy kuin unelma. Lisäksi pääsuutin oli liian iso. 250 oli ja laitoin 200 kuten tuon kokoisessa pitää olla.

    Nii ja se koko oli 32. Kiitän vinkeistä!
     

Suosittele tätä sivua